Willen jullie eens mee denken? We verwachten over n tijdje ons derde kindje, een meisje.. Nu hebben we een aantal namen die we leuk vinden maar we zijn er nog niet helemaal uit. Het gaat om Roos, Madelief en Jans. We hebben nu twee korte Hollandse namen voor onze andere kinderen.. Deze passen er alledrie bij maar: -Roos vinden we prachtig, alleen net iets te standaard -Madelief vinden we ook heel mooi maar is echt een stuk langer -Jans past qua 'ouderwets Hollandse naam' het best bij de andere twee maar mijn man twijfelt het meest aan deze naam.. Als jij toevallig ook een liefhebber van deze namen bent, welke spreekt jou dan t meest aan? Alvast bedankt
Snap je dilemma.... Jans komt klein beetje over als achternaam of heb ik dat fout? Ik ben niet thuis in de oud Hollandse namen maar vind ze wel mooi! Ik vind Jans overigens wel het stoerst. Roos en Madelief beide Super lief! Poeh...moeilijk
Ik zeg Madelief, erg mooie naam! Roos vind ik ook leuk en bij Jans vraag ik mij af of er iets fout is gegaan met autocorrect? Jans is toch geen meisjesnaam? Ik ken het sowieso niet als naam eigenlijk..
Vind roos en madelief allebei leuk, om in de 'natuur' namen te blijven eventueel nog andere opties als Merel Iris Jasmijn
Ik ken trouwens een heel leuk meisje dat Lieve heet....miss een idee als je Madelief te lang vind. Gewoon een idee hoor, niets mis met Madelief!!!!
Madelief vind ik het leukste. Maar Roos ook prima hoor alleen zie ik t meer als afkorting Jans zou ik niet doen, klinkt vreselijk
Jans is niet mijn ding, vind de klank ook niet zo mooi. Madelief vind ik wel erg leuk, maar twijfel...ik vind het een eeuwige kleuternaam. Roos is heel mooi!
Roos! Staat hier heel hoog op het lijstje voor mocht er ooit een dochter komen. Hele mooie naam die gewoon altijd meegaat, wat voor type je kind ook is. Madelief vind ik ook erg mooi. Jans vind ik niet verkeerd, maar ik denk wel meteen Jan en de kinderen erbij...
Madelief en Roos beiden leuk!! Mijn voorkeur gaat uit naar Roos, maar vooral omdat ik een hele leuke dochter heb die zo heet.
Ik vind Jans te ouderwets.. Roos leuk! Madelief ook oké, maar als de namen van je andere kinderen ook kort zijn zou ik voor Roos gaan.
Madelief of Roos.. denk dat roos wat vaker voorkomt de laatste tijd dus zal zelf madelief kiezen uit dit rijtje
Ik zou dan kiezen voor Roos maar je hoort het wel vaak. Madelief vind ik eerlijk gezegd een beetje tuttig en Jans vind ik echt niet kunnen.
Jaaa dit! Ik vind Madelief erg leuk! Hier ook even zitten spelen met Madelief en Lieve, mijn vriend vind het vooral hele leuke namen. Het is uiteindelijk een andere lieve naam geworden, maar zeker leuk dit!
Roos vind ik mooi! Madelief zou ik daarna kiezen. Jans vind ik ook meer als achternaam klinken. Niet mijn smaak. Katie Kate Babet Cato Suus Suze Noor Maud