Wij zijn op zoek naar een leuke jongensnaam... We willen vernoemen naar vader (Johannes) Heeft iemand een idee?
johan nando Joris Jon Joost Jens misschien heb je hier nog wat aan? http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_(voornaam)
Wat namen die oorspronkelijk van Johannes afkomen: Jonne Nanne Ian Hans Hanno Jowan Juan Jon Jonno Jons Joan Jo Jewan Jevon Jenne Jenno Janno Jens Jense Jent Jente Jean Janos Jannick / Yannick Ivan Iwan
Bedankt voor de lijst met namen Heel erg lastig.. maar willen toch graag vernoemen! We hadden zelf iets van Jarno.. Stoer! Zit nu steeds te twijfelen.. Is het nog wel van deze tijd, is het wel origineel etc... lfs
Als jullie het een mooie naam vinden, moet het toch kunnen? Jarno komt alleen van Jeremia en niet van Johannes
Ik denk zelf dat het wel een 'tijdloze' naam is... Echt? Nou ja, vast alleen een echte namenkenner zal dit opvallen .. Even nog een vraagje: met of zonder doopnaam Johannes... Pff, klinkt eigenlijk zo ouderwets die naam.. en tmoet er wel hele leven mee doen... maaaaar wel gewoonte in de family
Wil je de tweede naam (Johannes) omdat je het wilt of omdat het moet/ gewoonte is in de familie? Want als het het laatste is, dan zou ik het niet doen! Bovendien vernoem je de eerste naam ook al naar Johannes. Doe je het omdat je het leuk en mooi vind, dan zeg ik: doen!
Ik zou als doopnaam gewoon Johannes doen en als roepnaam de naam die jullie uitgekozen hebben, aangezien die toch al van Johannes afstamt/erop lijkt. Is het in ieder geval duidelijk dat hij vernoemd is.
Ik vind de naam Jarno eerlijk gezegd wel 'geweest' maar ik zeg er eerlijk bij dat ik alle jongensnamen die op een o eindigen vreselijk vind. Ik vind het zo 'grof' klinken en niet passen bij een klein, schattig baby'tje. Als je met de voornaam wilt vernoemen naar Johannes zou ik ook gaan voor Jonah of Johnny. Leuk voor een baby,een tiener en een volwassen man. Succes ermee!