Een vriendin van mij overweegt de naam Levin voor een jongen. (Uitspraak luvien) Vinden jullie dit een jongensnaam? Heb er persoonlijk nog nooit van gehoord.
Ik ken hem wel, uitgesproken als Leevin. Het is niet mijn smaak, zeker de uirspraat Luvien niet. Maar als Leevin vind ik het een prima jongensnaan.
Ik zou de naam als ik hem lees niet uitspreken als Luvien, omdat Levi ook altijd uitgesproken wordt als Lievai of Leevie en niet als Luvie. Maar als je hem als Luvien uitspreekt vind ik het wel mooier klinken als Leevin. Bij Leevin denk ik aan Lenin, de oud president van Rusland...
Ik vind hem eigenlijk wel leuk (Leevin). Alleen die uitspraak zou ik er zo nooit bij bedenken als ik het ergens zou zien staan. Denk dat dat later voor leerkrachten en nog later docenten wel een struikelblok gaat zijn. Het is niet echt leuk als op je diploma-uitreiking je naam verkeerd wordt uitgesproken.
Ik vind m wel leuk, maar niet met uitspraak Luvien. Dar maak ik er echt niet van met deze schrijfwijze. Dus of Leevin of anders schrijven
Ik ken een Levin met de uitspraak 'levvin', dus je zult inderdaad wel vaak moeten uitleggen hoe je het zegt. Ik weet niet hoe erg je vriendin dat zou vinden?
Levin uitspreken als Luvien? Dat is net zoiets als Kees uitspreken als Kaas. Dat doet natuurlijk niemand. Tenzij het Vlaams ofzo is en het daar normaal is? Ik zou het uitspreken als Leevin of Levvin maar zeker niet als Luvien. Denk dat dat nog wel wat probleempjes op gaat leveren...
Bedoel je uitspraak: Luh-vin? Ik lees uitspraak Luvin als Luu-vin namelijk maar dat kan aan mij liggen.