Ben ik weer.. We zijn aardig op weg met het lijstje. Van één naam (Florian) vond mijn man het te veel lijken op een dubbele naam met 'jan' (zoals pieter jan).. Nu kwam ik op een site 'Florean' tegen. In 2010 zijn maar 3 kinderen geboren die deze naam hebben gekregen.. Vinden jullie Florean kunnen i.p.v. Florian?
Ok, duidelijk! Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden, maar las het en dacht, tja ook best leuk eigenlijk... Misschien is inderdaad Florian toch leuker...
Ik vind het ook een beetje vreemd en ook als je het op deze manier schrijft kan je nog steeds de assciociatie maken met een dubbele naam. Is de naam Floris (zou heet mijn zoontje ook ) geen optie? Maar goed, het allerbelangrijkste is dat jullie je goed voelen bij de naam!
Floris is ook leuk, maar zo heet het zoontje van mijn collega, Florian/Florean lijkt er wel wat op, maar is toch anders. Ik denk dat je Florean meer als Floreean uitspreekt en Florian meer als Floriejan..
Ik vind Florian al een beetje een te zachte naam voor een jongen, maar Florean maakt het voor mij zelfs een beetje meisjesachtig....
maar mischien een hele domme opmerking maar gaan mensen het dan niet uit spreken als floreen? als in dean? tenminste daar krijg ik de neiging toe. of je moet het zo schrijven floreàn maar dat is mijn mening
Ik vind het wel kunnen. Misschien nog een suggestie. Floran.Ik ken toevallig een jongetje wat zo heet, dus moest er aan denken.Succes met je keuze!
Gewoon Florian!! Hele leuke naam en ik vind het helemaal niet als een dubbele naam klinken. Je spreekt immers geen echte 'j' uit.