Wat vinden jullie van de naam: Yasmina? Ik kwam de naam gister tegen en ik vind het wel wat hebben. Al doet het me wel denken aan alladin
Ik vind Yasmina ook iets te "Aladdin", maar Jasmijn vind ik dan weer te nederlands klinken in vergelijking met Yasmina. Anders maak je er Jasmin/Jazmin van? Ik had vroeger een (Colombiaans) vriendinnetje en die heet ook Jazmin (met deze schrijfwijze). Spreek je gewoon uit als jasmin.
Yasmin, yasmine, yazmin, yasmien, yasmijn yasminka EN YASMINA vind ik allemaal wel mooi klinken. Ik denk niet aan alladin als ik de naam yasmina lees, hoor of zie.
Leuke naam! Ik denk alleen wel direct aan een buitenlands meisje en zal de naam minder mooi vinden bij een blank kindje. Geen alladin gevoel hoor.
dat heb ik persoonlijk ook. denk ook eerder aan een buitenands meisje met yasmina. Wel heel mooie naam. yasmine vind ik ook erg mooi (misschien net iets mooier zelfs)
yasmina vind ik ook minder leuk klinken.. Onze dochter heet Yasmin ( wij zijn Turks)..Alhoewel ze vaker jasmijntje wordt genoemd..
Mijn dochter heet Yasmina en ik krijg er alleen maar positieve reactie's op. Vooral, omdat het meestal anders wordt geschreven (Jasmine, Jasmijn, Yasmin enz.). En nee, het wordt hier niet geassocieerd met Jasmine van Alladin.
Ik ken een hele mooie Nederlandse vrouw die Jasmina heet. Vinden wij ook nog altijd een erg leuke naam, voor een eventueel volgende dochter.
Ik vind Jasmina erg mooi hoor! Ook voor een nederlands kindje. Hoe je het schrijft vind ik niet zoveel uitmaken, het kan allemaal en het is allemaal mooi vind ik!
Volgens mij is het inderdaad een van oorsprong Arabische naam, maar ik vind het ook goed kunnen bij een Nederlands meisje hoor. Leuke naam.