Eerste kindje, tweede kindje: heel ander soort naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door DonDina, 15 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ieder gezin kiest voor een heel andere samenstelling van namen voor de kinderen. In het ene gezin worden alle kinderen vernoemd, of krijgen alle kinderen populaire namen, of alleen maar namen met één lettergreep of allemaal dubbele namen.
    Ik vind het leuk als een gezin combineert. Dus 1: Nelleke, 2: Sjoerd, 3: Daniel, etc.

Maar nu twijfel ik toch zelf over onze keuzes. Wij houden van weinig voorkomende namen. Ons eerste kindje heeft een vlotte voornaam: Imme. Nu zou ik ons tweede kindje het liefst een dubbele naam geven: Tine-Wil. Beide namen zijn ook licht vernoemingen naar onze ouders. Vinden jullie dat deze combinatie kan?

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Vind het heel erg bij elkaar passen eigenlijk.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind het prima kunnen. Ik vind sowieso niet dat namen per se bij elkaar moeten passen, zolang de combinatie maar geen tongbreker oplevert of de namen bijna hetzelfde zijn. Zelf heb ik voor een meisje ook enkele favorieten die niet echt bij de naam van mijn zoontje passen omdat ze in een andere stijl vallen, dus als ik ooit een dochter krijg heb ik misschien ook wel een niet voor de hand liggende combinatie. Maar zo erg is dat toch niet?

4. Veera

Veera Niet meer actief

Nee persoonlijk niet. Tine en Wil zijn ontzettend ouderwets en dan ook nog als combi... Imme is echt leuk maar Tine-Wil vind ik vreselijk voor in 2016 :)
    Ik ken een Annewil en die werd altijd onwijs gepest met haar naam, misschien dat dat voor mij nog meespeelt

5. ENE

ENE Actief lid

28 feb 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het echt een verschrikkelijke naam. Maar dat terzijde, de combinatie met Imme vind ik opzich niet erg storend.
    Ben sowieso van mening dat namen niet per se heel erg bij elkaar hoeven te passen, uiteindelijk ben je toch een eigen individu en niet non-stop met je broers/zussen voor de rest van je leven. Al zou ik de combinatie Pieter & Jesslyn wel gek vinden.

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Het is niet mijn smaak, maar het kan prima bij de naam van je andere dochter. Gewoon voor kiezen dus. En wat hierboven al werd genoemd, het zijn individuen. De naam gaat uiteindelijk bij de persoon passen en niet andersom

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik vind het geen mooie naam!
    Maar opzich kan het prima samen

8. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Dit

9. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik vind ook dat het samen kan, ik vind Tine wel een leuke naam, maar Tine-Wil niet en dat komt ook doordat ik denk dat ze er heel erg mee gepest gaat worden. Tine-Wil wel of Tine-Wil niet. En dan gaat het natuurlijk niet over snoepjes....
    Daar zou ik dus eerlijk gezegd wel nog over nadenken. Vernoemen is leuk, maar dit zou ik niet doen. Misschien Wil dan echt alles tweede naam en dan Tine als roepnaam?

10. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    de combinatie met de naam van je oudste dochter kan prima, leuk toch een beetje afwisseling (vind alleen de combi Tine-Wil niet mooi)

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind verschillende stijlen namen best kunnen. Vind Tine-Wil alleen niet mooi.

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Eerste gedacht, wat wil Tine?

Deel Deze Pagina