Daar gaan wij weer. Willen jullie ons helpen met het volgende. Wij zijn op zoek naar een leuke jongensnaam die bij Maxim past. Mijn man is heel erg kritisch wat namen betreft en wil alleen Cyrill (zijn eerste keuze) of Felix (hij twijfelt ivm kattengedoe). Cyrill vind ik op zich leuk maar er rijmt teveel op en er is een link met een meisjesnaam aanwezig. Felix vind ik leuk maar twijfel ook weer over de katten . Ik ga voor Julius (lijkt mij goed bij Maxim passen) en dan Felix als tweede naam. Willen jullie een eerlijke mening geven welke naam Cyrill of Julius zouden jullie kiezen want ik wordt er helemaal gek van. Ik denk dat Felix een tweede naam zal worden. En sorry voor nog een keer vragen.
Ik zou het wel weten....ik vind Cyrill niks...moet aan een meisje denken (sorry!) Mijn eerste keuze zou Julius Felix zijn...mooie krachtige naam die niet onder doet voor Maxim. Julius en Maxim Felix vind ik ook een leuke naam maar wrs. zeg je tegen Maxim ook wel eens Max en Julius zal miss ook wel makkelijk Juul (sjuul) worden dus 2 leuke afkortingen en kan bij Felix weer minder. Dus op zeker zou ik gaan voor Julius....maar ja die mannen altijd he succes met de keuze.....
Ja, helaas, ook ik vind Cyrill te meisjesachtig. Felix als 2e naam is prima, zou ik niet als 1e naam doen. Julius is erg leuk....Jurre trouwens ook .
Bij de naam Cyrill moet ik ook aan een meisje denken. Wat vinden jullie van Jules? Persoonlijk vind ik de -ius klank minder mooi, maar dat is natuulijk mijn mening en daar hoeven jullie geen rekening mee te houden. Succes met de keuze!
Ja, Jurre vind ik ook leuk. Je kan hem ook zo lekker naar Jur afkorten Jules kan ook prima, vindt mijn man weer mooi. Maar mijn voorkeur gaat uit naar Julius. En dan kan altijd nog Jules of Juul van gemaakt worden. Ik ben juist gek op -us namen al is het misschien een beetje ouderwets. Marcus bijvoorbeld vind ik ook te gek.
cyrill vind ik ook een meisjesnaam, felix net als bij een van mijn naamkeuzes erg de associatie met dieren...
eerlijk gezegd vind ik Julius weer een hele andere stijl dan Maxim. Ik zou het bij Cyrill houden. In ieder geval veel origineler dan Julius.
Cyrill vind ik ook echt niet leuk voor een jongen. Gevoelsmatig ook een totaal andere naam dan Maxim. Ik zou eerder voor Felix, Julius of misschien iets van Floris gaan.
wat vind je trouwens van Justus in plaats van Julius, vind ik een stuk leuker en past ook goed bij Maxim.
Dank jullie wel Helaas deelt mijn man jullie mening niet, hij wil echt geen Julius. Welke naam dan wel? Ik weet het niet meer. Zelf komt ie ook niet met voorstellen. Goed nieuws is dat Felix op het lijstje voor een eertse/tweede/derde naam blijft staan.
Allebei niet mijn smaak.Maar de combinatie die Mamase geeft Maxim en Justin vind ik dan wel heel leuk.