mri scan, ervaringen please!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Steffie2211, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steffie2211

Steffie2211 Actief lid

26 apr 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zit enorm in dubio, in december staat een mri scan gepland.
    Ben dan 28 weken zwanger.
    Dit omdat ik rond de 12 weken last kreeg van migraine met aura, dus tintelingen, vlekken voor ogen etc. en hoofdpijnaanval. Neuroloog gaf aan dat hij voor de zekerheid een mri wou doen i.v.m. bevalling/persen, stel er is toch iets niet goed in het hoofd. Hij zei ook dat wanneer ik niet zwanger was hij dit niet gedaan zou hebben omdat hij verwacht dat er niets bijzonders is.
    Ik heb na die 12 weken geen last meer gehad van migraine.
    De meningen over de risico's van een mri en zwangerschap zijn enorm verdeeld. :(
    Moet ik het nu wel of niet door laten gaan? Heluppp
    Iemand ervaringen hiermee??

B.v.d

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb begin dit jaar heel veel migraine gekregen, ik heb toen ook een mri gehad maar heb wel ff gecheckt of ik echt niet zwanger was.
    Alles was goed en ik bleek 2weken daarna zwanger te zijn, althans dat was het begin van de cyclus waarin ik zwanger werd.
    Maar als ik zwanger was had ik t niet laten doen.

Helemaal omdat je nu er geen last meer van hebt, en het veel vaker voorkokt dat vrouwen die nooit migraine hebben het ineens kregen tijdens de zwangerschap en vaak andersom ook, vrouwen die buiten de zwangerschap wel migraine hebben, hebben een geweldige 9maanden zonder migraine (hier gelukkig zo iemand!!)
    Dus nee ik zou t niet doen, maar dat ben ik...

3. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik heb bij mijn derde kindje ook een mri moeten doen, maar omdat ik toen al redelijk ver was heeft de neurollog dat uitgesteld tot ze 3 weken was, wat ik erg fijn vond want het idee beviel me niet.
    Ik bleek wel een tumor te hebben en heb daarna zeer regelmatig een mri gehad, nu stond er eind maart dit jaar weer één gepland en die heb ik afgebeld, want ik wil geen mri tijdens mijn zwangerschap.
    De neurloog gaf aan dat het wel gewoon kon, alleen niet in de eerste 3 mnd, maar had er begrip voor en ik ga dus eind november nu, als ik ben bevallen.
    Normaal heb ik dus ook veel last van migraine/hoofdpijnen ivm mijn tumor, maar tijdens de zwangerschap dus nihil.

Als jij je er niet goed bij voelt zou ik het sowieso niet doen!!
    Succes met je keuze iig!

4. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Persoonlijk zou ik het wel doen.
    Vanuit mijn werk heb ik helaas een aantal vrouwen gezien bij wie er tijdens de zwangerschap en/of bevalling wel iets mis ging.
    Daarnaast werkt MRI met een magnetisch veld, en niet met röntgen straling. CT-scan zeker niet, maar een MRI, zou ik persoonlijk wel doen.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb ook een mri gehad toen ik 28 weken was ivm met bloed overgeven en buikpijn enz. Evy is gezond geboren ik zou het wel doen

6. Steffie2211

Steffie2211 Actief lid

26 apr 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties..
    Aan de ene kant wil ik uitsluiten dat er iets ernstigs is zodat ik helemaal optimaal kan genieten, maak me namelijk best wel zorgen en aan de andere kant ben ik bang dat er iets niet goed gaat met de baby! Lastig hoor..

Een mri is dus ongevaarlijk voor de baby?????

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb ook een mri scan gehad vanwege verdenking long embolie. Daarbij werd ook contrastvloeistof ingespoten. Daarna moest ik een nacht aan een vochtinfuus om het uit me lichaam te werken en hartslag omlaag te krijgen. (dat vanwege die contrastvloeistof en hoge hartslag die ik al had op dat moment. Dus niet door de MRI zelf)

MRI heb ik gehad met ong week 30 van mijn zwangerschap en heb er verder geen nadelen of andere dingen door gekregen.

Ik zou kiezen voor duidelijkheid. Ze zouden het niet doen als het niet goed voor je is of voor je kindje.

8. Steffie2211

Steffie2211 Actief lid

26 apr 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat ik het voor de zekerheid ga doen!
    Als dat dan goed is hoef ik me daar geen zorgen meer om te maken.

Hoor nog graag van dames die ook een mri hebben gehad tijdens hun zwangerschap!!
    Dat stelt me dan weer gerust.

Alvast bedankt

Deel Deze Pagina