Namen eerste en tweede kindje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Isis26, Oct 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Volgens iedereen die ik spreek moet de naam van het tweede kindje passen bij de naam van de eerste. Iedereen raad al namen en gaat dus uit van een soort gelijke naam van de eerste.

Maar waarom moet dit? Vindt iedereen dit zo belangrijk? De namen lijken niet op elkaar en de tweede naam vind ik heel origineel. Ik heb hem echt nog nergens gehoord/gelezen.

2. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    het is leuk als het mooi bij elkaar past.. maar dat hoeft echt niet hoor, als jij een leuke naam ziet en hij past niet echt bij de 1e, nou en wat anderen er van vinden..

3. theeleut1

theeleut1 Actief lid

Feb 1, 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    gewoon doen waar JULLIE je goed bij voelen.
    Als het niet bij elkaar past geeft dat toch niets.
    Het zijn ook twee verschillende en unieke kinderen waarom dan geen verschillende namen.
    Succes

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben daar totaal niet naar gekeken. hier was het gewoon zo dat als het een meisje zou worden koos ik de naam werd het een jongen dan mocht de papa kiezen. elk kind is uniek en waarom zouen de namen uberhaubt op elkaar moeten lijken. ken ook gezinnen waarbij alle kids bijvoorbeeld de zelfde voorletter hebben. lijkt me zo zwaar irri later met de post.

1e koos ik voor Alicia (jongen was jesse geweest)
    2e koos mijn vriend voor Nando (meisje was naomi-ashley geweest)

5. misa

misa Niet meer actief

Mijn gevoel is ook: moet bij elkaar passen. Maar wat de één vind passen, vind de ander misschien wel helemaal niet! Dus ga gewoon lekker doen en kiezen wat jullie willen!! Het boeit niet wat anderen vinden!

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

ja misschien vind iedereen het wel passen...ach ja het is wel grappig hoe iedereen zijn eigen theorie erop na houdt over welke naam het wordt

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    1,407
    1
    0
    smurfenland
    ik vind het persoonlijk onzin dat het bij elkaar moet passen, ik kies een naam omdat ik hem leuk vind niet omdat ie bij de rest past, gewoon doen wat jij leuk en belangrijk vind.

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Gewoon doen wat jij wilt!

Voor mijn eigen kindjes zou ik het wel leuk vinden als de namen bij elkaar passen, maar je mag zelf een naam verzinnen voor je kleintje toch? Zou me er echt niets van aantrekken wat anderen zeggen/vinden hoor!

9. Dribbel

Dribbel Actief lid

Jul 31, 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het tot op zekere hoogte onzin! Ieder kind is toch een apart individu?

Kijk, al heet je eerste kind Francois en je tweede Gerrit, dan vind ik het niet denderend passen.... maar voor de rest vind ik het echt totaal onbelangrijk of namen bij elkaar passen.
    En ik zou me echt niks aantrekken van wat anderen zeggen, je bepaalt een naam zelf hoor.

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ach, en wat is bij elkaar passen... vaak als je de kindjes samen ziet en je bent gewend aan de namen, dan passen ze automatisch bij elkaar, ook al zouden de namen anders niet bij elkaar passen...soms is het ook gewoon even wennen, en dan met name voor buitenstaanders.
    Gewoon lekker doen wat jullie willen!!!

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,722
    1
    0
    Ik ga daar ook geen rekening mee houden hoor. Nu is het toevallig wel zo dat de naam die ik in mn hoofd heb heel goed past bij de naam van mn zoontje. Maar dat was helemaal niet bewust. Vind het er zelfs iets te goed bij passen. Dat is de enige reden dat ik nog een klein beetje twijfel aan de naam.

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Het zijn toch 2 individuutjes...
    Dus waarom zou de namen perfect bij elkaar moeten passen.

Het is echt niet zo dat je ze altijd in één adem noemt...
    Dus gewoon lekker zelf weten en je gevoel volgen!

Liefs

13. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik heb met toeval de namen wel passend. De oudste eindigd op dubbel N :D De jongste Dubbel S :D Dat past wel, maar goed. Een jongen had dan weer niet gepast. Dat was dan Mart geworden :)

14. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    ik moet zeggen, dat het voor mij wel bij elkaar moet passen.
    maar ja wat is bij elkaar passen? jan en kees? ik vind dat t voor je gevoel moet passen en past het voor jou is het toch goed?!

15. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    Wat wel echt niet past, maar wel grappig is, bijv

Achmed en Pim. Of. Wong en harrie. Hahaha

16. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik vond dat de namen bijelkaar moesten passen we hebben een whitney jadey cidney en een louie dus alles eindigd op klanktoon ie nou krijgen we een zoontje die we Sam gaan noemen (uitgesproken als sem) Hier op zwangerschapspagina vind niemand dat passen maar wij hebben besloten dat dit de naam is die bij hem past.

17. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    enige waar wij op gelet hebben is dat namen kort en krachtig waren..
    Jur, Max, Babs en Puk.. naarmate je die riedel vaker opzegt.. passen ze vanzelf bij elkaar :)

18. Storm

Storm Niet meer actief

Ik vind het wel passen! Namen zijn gewoon een kwestie van wennen. Want waarom passen namen die op dubbel n en S eindigen bij elkaar? Moeten de i klanken die in de ene naam als een y geschreven worden bij de tweede dan ook met een y geschreven worden omdat het anders niet past? Wat is het criterium? Wie bepaalt dat een naam wel of niet past bij de andere naam?

19. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Het moet toch niet? Ik vind het in ieder geval niet raar als de namen niet bij elkaar passen.
    Wel merk ik dat ik naar namen neig die een beetje in hetzelfde straatje vallen maar dat is gewoon een kwestie van smaak.
    Gewoon doen wat je mooi vind!

20. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    vin het een persoonlijke keus

hier hebben we wel voor de 2de een franse naam weer maar lijkt totaal niet op die van onze dochter ;) maar we vinden ze wel super:D

Share This Page