Hallo allemaal, Een wonder in mijn buik, nog geen naam.. Samengesteld gezin.. Oudere toekomstige broers Danny - Tancho en Maikel - Dennis.. (zij hebben 2 namen... Kinderen van partner) Grote zus heet Celine, Nu zoek ik namen die er bij kunnen passen... Celine zal met dit kindje het meest in contact staan omdat de kinderen bij mij wonen en de broers niet.. Welke naam past er bij Celine? Of is het heel gek dat ik geen rekening houd met de namen van de broers?
Prachtige naam heeft je dochter Mijn dochter heet ook zo!. Voor een meisje - Fabienne - Olivia - Vivienne - Luna - Isabel(le) Jongen: Onze zoon het N.athan op zijn nederlands uitgesproken Verder: Luca Lucas Mika Daniël Thobias
Zou in eerste instantie beetje in de lijn van Celine zoeken. Thomas Daniël Jaimy Mitchel Nick Ruben Melissa Jennifer Dewi Naomi Estelle Felicia Lindsey
Ik zou lekker een naam kiezen die je zelf mooi vindt. Niet om lelijk te doen, maar de namen van de broers zijn een beetje uit het genre Tino Martin. Of je moet daar zelf van houden. Misschien een andere leuke Franse meisjesnaam?
Ik zou niet perse rekening houden met de namen van de kinderen van je partner, aangezien die toch uit een ander gezin zijn geboren en niet bij jullie in huis wonen. Lijkt me heel moeilijk om in dezelfde categorie namen te blijven als je zelf bij het geven van de andere namen niet betrokken bent geweest. Het lijkt me lastig om namen te verzinnen die zowel bij Celine als bij Maikel/Danny/Dennis passen. Ik neem gebaseerd op de jongensnamen ook aan dat zij echt wel een flink stukje ouder zijn? Mooie namen bij Céline: Elodie Mare Isabelle Julian Tobias Marcus
Aangezien de kinderen van je partner engelse namen hebben, kun je misschien een engelse naam kiezen die ook gangbaar is in Nederland en die dan wel goed past bij 'Celine'. bijv: Emilie Lauren Julia Sophie Liam Benjamin Tristan Morris
Eerste namen die in me opkomen zijn Tristan en Elodie Verder: Aimée, Denise, Donna, Eloïse, Hannah, Juliëtte, Lauren, Marise, Sarah of Sophia Alex, Boaz, Daniël, David, Julian, Julius, Lucas, Manuel, Nathan en Ruben
Dit snap ik niet goed, denk ik. Ik mag hopen dat de papa wel betrokken is geweest bij het geven van die namen en dat hij nu ook betrokken wordt. En hij was niet betrokken bij de keuze van Celine, maar hij zou daar nu wel rekening mieten mee houden? Of hoe bedoel je? Ik zou ook kiezen voor een naam die jullie nu samen mooi vinden. De naam gaat vanzelf in het gezin passen. Inderdaad een beetje een franse naam met een Engelse inslag? Matthis Noah Jonah Felix Matteo Lilou Sarah Rosie/Rosalie Lena Alice
Oh, ik ging ervan uit dat Celine al samen was bedacht, maar dat heb ik inderdaad niet goed gelezen volgens mij. Maar ik sprak ook vooral vanuit de positie van TS. Als mijn partner al kinderen uit een andere relatie had met hele andere namen dan waar ik van houd, dan zou ik het wel heel lastig vinden om iets te zoeken dat daar perse bij moet passen. Ik snap dat je zelf altijd probeert de namen van je kinderen een beetje bij elkaar te laten passen, maar het lijkt me dan weer een beetje vreemd als dit zou betekenen dat je daardoor gebonden bent aan de smaak van een ex-partner. Zeker als de kinderen niet bij elkaar in een huis komen te wonen zou ik die eis daarom een beetje loslaten en gewoon samen een nieuwe naam verzinnen. De namen van de oudere zoons komen ook duidelijk een beetje uit een andere tijd, dus daar mag best wat verschil in zitten.
Je hebt ook gelijk. Er staat nergens dat Céline wel of niet van hen samen al is. Sorry, ik ging ook maar ergens van uit. Conclusie: best een naam zoeken die je gewoon allebei mooi vindt, dan komt het vast goed!
Ik zou geen rekening houden met de namen van je partner. Hebben wij hier ook niet gedaan. Ik zou iets zoeken wat mooi staat bij je dochter.
Tancho buiten beschouwing gelaten (categorie 'onbekend') en Dennis ook (categorie 'klinkt lekker hollands'), de namen Danny, Maikel en Celine vind ik nog wel aardig bij elkaar passen. Ik zou het zoeken in de hoek engelse namen of in de hoek franse namen, maar dan wel die in engeland ook gangbaar zijn (zoals Celine). Voor een meisje denk ik aan Olivia. Voor een jongen schiet me zo even niks te binnen. Misschien later nog.
. Je hebt gelijk, ik ben zeker onduidelijk hierover geweest.. Nee zijn kinderen zijn niet van mij, mijn dochter is niet van hem. Dit wordt ons eerste kindje samen. Maar zelfs een naam alleen bij Celine verzinnen is heel moeilijk... Gelukkig heb ik nog even tijd
ik zou zelf een naam kiezen die je mooi vind, en bij Celine past. Als je de baby geen Denise gaat noemen komt het wel goed