Ik heb altijd een zwak gehad voor de naam 'Heidi'. Veel mensen geven aan die naam te associeren met 'Heidi und Peter', de Alpenlanden en jodelcultuur. Ik snap waar die associatie vandaan komt, alleen heb ik daar zelf totaal geen last van. Enige waar ik het dan nog enigszins mee associeer, is met Heidi van de Sugababes. Ik ben daarom best benieuwd wat jullie van deze naam vinden.
Ik denk meteen aan deze dame en dat is voor mij een positieve associatie. Ik vind het een leuke naam! https://www.youtube.com/watch?v=HuyeYeGKoD8
Ik vind het een hele leuke naam en denk echt niet meteen aan Heidi in de bergen hoor. Wel als ze ooit een broertje zou krijgen die je peter noemt
Ik had een Heidi in mijn klas vroeger. Naam is okee, beetje kinderlijk maar zeker niet meteen alpenassociatie.
Ik moet denken aan Heidi Klum en Heidi Montag. Denk niet echt aan Zwitserland of jodelen. Vind de naam goed kunnen hoor! Ik denk dat het echt zo'n naam is dat mensen wellicht heel even de associatie hebben maar na paar keer horen is dat helemaal over.
Ik ken een hele toffe Heidi hoor. Maar goed, al kende ik die niet... Ik vind het een vrolijke naam. Doen!
Ik vind 't wel erg schapenherdermeisje-achtig, en daarnaast denk ik aan tuttebellen Heidi Klum en Heidi Montag. Heb er helemaal niets mee, sorry..
Ik denk idd gelijk aan Heidi und Peter, maar vind dat niet negatief Ik denk ook dat de associatie snel verdwijnt wanneer je het meisje in kwestie leert kennen.