Ik denk helemaal niet dat Charlotte snel Lotte zal worden, alleen als ouders zelf Lotte oid gebruiken, maar de gemiddelde tante, juf of buurman zal een Charlotte echt niet zomaar zelf Lot gaan noemen. Ik denk eerder dat ze wel eens Char zal gaan horen.
Ik ken 3 Charlotte's en daarvan word er 1 Charlot genoemt en de andere 2 Lotte en Lot. Dus dat gaat wel zeker gebeuren, misschien niet als kind maar zeker op latere leeftijd. Charlize of Charlene vind ik leuke opties als je de Char klank wil behouden.
Mijn nichtje heet trouwens Charline (moest persé een vernoeming naar Charles zijn en Charlotte hadden we al in de familie); zij wordt Charlie genoemd. Ben je van de associatie Lot, Lotte af.
Misschien heb je hier wat aan, van Voornaamwijzer « Naamkunde. Karakteristieke namen van de zussen van vrouwen die Charlotte heten zijn: Isabelle Josephine Sophie Frederique Louise Stéphanie Rosanne Rosalie Marjolijn Barbara
Je kunt eigenlijk nooit voorspellen of iets wel of niet afgekort gaat worden en hoe.. Dus als dit jullie topnaam is zou ik 'm gewoon kiezen en niet zelf gaan afkorten naar Lot / Lotte / Lotje. Anyway, andere ideetjes: Alexandra Amandine Anna, Anne Anouk Aveline Babette Carise / Carize Carline Carlize / Carlise Caroline Charline Charlize Christine Daniek / Danique Dominique Elle, Ella Emma Emmeline Fabiënne Floranne Florianne Florine Hannelore Iris Josephine, Jozefien Juliette, Juliët Lauranne Lilou Liselot, Liselotte Louanne Louise Madeline Manon Marianne Marise Marjolein Méline Rosalie Sandra Véronique / Veroniek Victorine Willemijn Yvonne
Wij hadden voor onze tweede ook de naam Charlotte in gedachten als het een meisje zou zijn. We hebben een jongetje gekregen dus de naam toch maar niet gebruikt Andere namen op ons lijstje: Elize/Elise Isabel Fabiënne Milou Vivian En onze oudste heet Danique. Misschien heb je er wat aan
Ons ouste heet Belle en ze heeft echt veel bijnamen: bel,belka,belkje, belochka,belleke. Ons tweede meisje heet Vlinder (miskraam) en 3e noemen we Lotus. We vinden afkortingen ervan Lotje,lot,lotusje,lotte juist er leuk Ik vind nog mooie naam maar helaas al kennis mee Rosa-lee