Ik vroeg me af hoe zou je alex uitspreken voor een meisje? En hoe alexe? Misschien zijn hier wel moeders (tantes/nichtjes, etc.) Van een alex.
Uhh.. gewoon als aalèks Alexe zou ik uitspreken als aalèkse.. Misschien is Alix leuk voor een meisje? Ik vind t door de ‘i’ wat vrouwelijker staan
Aalex (lange a dus) Aalexuh dus. Tenzij je 't op zijn Engels wilt, dan zou ik Elluks zeggen Helder toch?
Ik bedoel dus inderdaad aa-lex of eh-lex Ik denk dat hier best een verwarring over zou kunnen ontstaan Alexe is volgens mij ook vrouwelijk. In mijn beleving wordt hier de e niet uitgesproken zoals bij vele franse namen. De opties Alix, alexi, alexia, alexa ken ik wel. Maar de meeste vind ik net te kak of te populair nu. Bovendien is alex best stoer ook voor een meisje
Een van mijn beste vriendinnen heet Alex. Supermooie naam! Zeg: aa-leks Alexe zou ik uitspreken als aa-lek-se
1. welke uitspraak wil je zelf dan? Iedereen linkt het kennelijk aan de jongensnaam Alex dus uitspraak aa-leks. Alleen als je uitspraak elluhks wilt zou ik het nog een keer overwegen als ik jou was. 2. die -e spreek je juist niet uit bij het gros van de Franse namen. 3. Ik zou het zelf never nooit aan een meisje geven. Alex is gewoon een jongensnaam (iig. hier in NL, weet niet of dat elders net zo is maar daar woon ik niet dus hou ik ook geen rekening mee in dezen) en dat er mensen zijn die dat dan aan een meisje geven verandert het niet i.m.o. Ik zou eerder voor Axelle gaan
Ik zou ze beide op zn Frans uitspreken (ben Belg met Franse papa), dus als a-LEX (korte a en klemtoon op lex) Is Axelle (Ak-sel) een idee?
Ken een Alex meisje van totally spies en vind het daardoor wel echt ook een meisjes naam. Nostalgie, vond haar daar altijd de stoerste.
Tja ik vind james of lou ook geen meisjes naam, maar dat zegt niet dat het niet voor beide sexen gebruikt wordt. Ik dacht zelf altijd aa-lex, maar omdat ik me nu begon te bedenken dat ik het juist ook vaak als eh-lex hoor (want het is op zich ook een engrls/Amerikaanse meisjesnaam) twijfel ik dus hoe het door de meeste Nederlandstaligen uitgesproken zou worden. Het is ook niet zeker dat dit het wordt, maar ik het is een optie
Ik ken een meisje dat Alex (AA-leks) heet, Alexe ken ik niet, zou ik uitspreken als aa-LEK-se. Misschien is Alix (aa-LIEKS) nog een optie? Of Alexa, Alexis?
Ik zou Alex zeggen net als de jongensnaam Alex. Op z'n Engels uitspreken zou niet in me opkomen eerlijk gezegd. Het is gewoon een Nederlandse naam, in Nederland. Dus ik zou echt niet verwachten dat mensen het op z'n Engels gaan uitspreken. Alexe moest ik echt even over nadenken. Komt geknutseld op me over, ik zou A-lek-suh zeggen, denk ik.