Welke naam vinden jullie het leukst en waarom (niet) ? Noémi heb ik al maanden in m'n hoofd met twijfels. Sam vind ik echt heel erg leuk voor een meisje, maar het is nog altijd wel meer een jongensnaam? Vind m'n man althans. Floor vinden we leuk maar nadeel de Engelse betekenis. Noor gewoon leuk maar beetje gewoon. Noa vinden we ook een leuke naam, maar ook wat gewoon / populair. En twijfel of het voor een volwassene nog wel zo leuk is. Ben benieuwd!
Noemi. Sam vind ik een jongensnaam. Uit ervaring weet ik dat het niet leuk is als men denkt dat je een man bent. Floor is een engels woord. Zeer onpractisch. Noor klinkt als afkorting van Nora. Ik vind het veel te kortaf. Noa heeft een unisex uitspraak, daar hou ik niet van en lijkt me ook niet practisch.
Noemi vind ik een prachtige naam, alleen de typisch Nederlandse uitspraak (no amy ) vind ik echt lelijk. Daarom voor noa gekozen
Noémi vind ik erg mooi. (Veel leuker dan Naomi). Ik lees wel dat je steeds twijfelt, je moet het niet kiezen omdat wij het op het forum mooi vinden. Floor ook heel leuk. De Engelse betekenins stoort mij niet, het is geen raar woord. Noor vind ik wat kortaf klinken. Nora vind ik mooier. Ik hou meestal wel van uniseks namen, maar Sam vind ik niet zo leuk. Te jongensachtig (voor een jongen vind ik het ook een hele lelijke naam trouwens). Noa vind ik dan wel weer heel leuk. Moeilijk hè kiezen, veel succes,
Noemi vind ik het mooist. Mooie naam! Noa vind ik ook heel mooi maar zou ik niet voor kiezen ivm de populariteit van noah. Floor vind ik leuk, flore leuker Noor vind ik ook wat saai en onaf. Nore leuker. Sam vind ik wel leuk klinken maar ik kan mooiere namen bedenken voor een meisje
Sam! Ik snap niet dat mensen het steeds hebben over dat Floor niet practisch is, omdat het vloer betekent in het Engels. Ik denk dat 80% van de mensen gewoon in Nederland woont/werkt. Wanneer heb je daar 'last' van dan? Als je op vakantie brood besteld bij de bakkerij in Frankrijk? Ik ken 2 vrouwen die Floor heten en die hebben daar werkelijk nog nooit 'last' van gehad. Ik heb een naam die niets betekent in een andere taal, maar in geen ander land voorkomt. Ik heb wel in het buitenland gewoond en daar moest ik mijn naam altijd uitleggen. Heb dat nooit vervelend gevonden.
Klopt dat we nu echt heel erg twijfelen (ik althans) en de tijd dringt. Ik hoop dat anderen met inzichten komen die ik niet (meer) zie. Maar het is zo persoonlijk. Dus het blijft lastig.
E We hebben veel gereisd, dus het is sowieso mijn eigen gevoel erbij als ik het zeg. Maar lees ook wel dat mensen altijd uit moeten leggen waar de naam floor vandaan komt omdat het vloer betekend. Zo noemt floortje dessing zich in het buitenland altijd flora...
Sam, leuk!! (Leukste van het rijtje) Floor vind ik ook een leuke vlotte naam. Fleur vind ik nog leuker. Snap de moeilijkheid met het woord vloer trouwens niet, lekker belangrijk... ? en mocht ze wel in het buitenland gaan wonen dan noemt ze zich zelf toch flora? Noémi heb ik niet zo veel mee.. moet altijd denken aan Do, Re, Mi en aan een geknutselde Naomi. Noor zoals eerder genoemd niet zo boeiend ofzo, beetje saai! Tip: vooral naar je gevoel luisteren en de naam heel vaak hard op roepen. Vaak is de naam die je al heel lang in je hoofd hebt gewoon DE naam maar als de datum naders spelen de hormonen op! Succes!
Dank je! Noémi zou de klemtoon liggen op de ee (no-EE-mi, dus niet op z'n Frans. Dat lijkt idd op do re mi)
Sam! Staat hier ook boven aan het rijtje! Stoere leuke naam! En je hoort hem steeds vaker bij meisjes...