Hoi Dames, Ik zou graag jullie mening horen over de jongensnaam Bart. Wij vinden het zelf een erg leuke jongensnaam. M'n dochter had zo geheten als ze een jongen was geweest. Maar nu horen we dat veel mensen deze naam te ouderwets vinden of te 'boers'. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik vind hem niet zo, idd geweest. Nu zijn wel meer namen weer hip, maar bij Bart kan me niks hips bij voorstellen. Dan vind ik Mart of Wart leuker. Maar lekker belangrijk toch? Als jullie het een leuke naam vinden, zou ik me niet zoveel aantrekken van wat een ander ervan vind.
Bart......vind het geen top naam. Maar ook niet vreselijk ouderwets. Als je van kort houdt...wellicht is Thom nog een idee? Of Niels of Rick? Ook vrij 'normaal' maar net iets vlotter dan Bart.
Heel eerlijk? Ik vind Bart een heel suffe en inderdaad ouderwetse, boerse naam. Ik denk ook meteen aan Bart Smit en Bakker Bart :') Mark, Erik, Sander, Tim, Bas, Tom, Stef etc. zijn ook vrij simpele namen maar vind ik een stuk vlotter en leuker dan Bart..
Ik vind het niet ouderwets of boers, maar naar mijn smaak wel te gewoon en overgebruikt. Heb ff geteld, maar ik ken er zo in mijn naaste omgeving al 4, en dat vind ik best veel! Hoeft op zich niet uit te maken hoor, maar als ik sommige namen vaak hoor gaat het mooie er een klein beetje af voor mij, zo ook met Bart.
Ik denk direct aan het boek Bartje, over dat boeren jongentje dat tegen zijn vader roept: Ik bid niet voor brune bone...... (wel een grappig jochie overigens, dat terzijde.)
Ik vind het opzich een prima naam, alleen iets wat ouderwets..zou er dus zelf niet voor kiezen, ookal vind ik hem niet super lelijk
Hallo, Ik zelf vind bart een mooie naam, maar mijn vriend heet zelf bart en is niet zo blij met de naam omdat erg veel mensen bart heten. Dat vind hij niet zo tof. ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes
Op zich een prima naam hoor, niks mis mee. Ik sta niet te springen van enthousiasme, maar als het doel is een leuke, korte, hollandse naam dan zit je goed met Bart.
Mijn broertje (18) heet Bart. Ik vind het een super leuke naam, in mijn omgeving heet verder niemand zo. Kort en vlot. Het past goed bij hem, het is een no-nonsense jongen maar zeker niet boers of lomp. Maar dat is misschien net de associatie die je met een naam hebt of een persoon die je kent die zo heet.
Ik vind het ook een leuke naam. Dat er veel zijn met dezelfde naam gaat denk ik juist niet op, omdat vandaag de dag niet zoveel jongens meer Bart worden genoemd.... Wij hebben onze zoon om die reden Pim genoemd. Een duidelijk hollandse naam, die iedereen kent, maar die vandaag niet meer in de top 10 staat.... Saai, nee, stoer en kort vind ik...