Jongensnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tin, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tin

Tin Lid

30 nov 2009
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik zou graag jullie mening horen over de jongensnaam Bart. Wij vinden het zelf een erg leuke jongensnaam. M'n dochter had zo geheten als ze een jongen was geweest. Maar nu horen we dat veel mensen deze naam te ouderwets vinden of te 'boers'. Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik vind hem niet zo, idd geweest. Nu zijn wel meer namen weer hip, maar bij Bart kan me niks hips bij voorstellen.
    Dan vind ik Mart of Wart leuker.
    Maar lekker belangrijk toch? Als jullie het een leuke naam vinden, zou ik me niet zoveel aantrekken van wat een ander ervan vind. ;)

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Bart......vind het geen top naam.
    Maar ook niet vreselijk ouderwets.
    Als je van kort houdt...wellicht is Thom nog een idee? Of Niels of Rick? Ook vrij 'normaal' maar net iets vlotter dan Bart.

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Heel eerlijk? Ik vind Bart een heel suffe en inderdaad ouderwetse, boerse naam. Ik denk ook meteen aan Bart Smit en Bakker Bart :')

Mark, Erik, Sander, Tim, Bas, Tom, Stef etc. zijn ook vrij simpele namen maar vind ik een stuk vlotter en leuker dan Bart..

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind hem ook niet zo.

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik vind het niet ouderwets of boers, maar naar mijn smaak wel te gewoon en overgebruikt. Heb ff geteld, maar ik ken er zo in mijn naaste omgeving al 4, en dat vind ik best veel! Hoeft op zich niet uit te maken hoor, maar als ik sommige namen vaak hoor gaat het mooie er een klein beetje af voor mij, zo ook met Bart.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het niet echt leuk, iig heel ouderwets

8. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Ik denk direct aan het boek Bartje, over dat boeren jongentje dat tegen zijn vader roept: Ik bid niet voor brune bone...... (wel een grappig jochie overigens, dat terzijde.)

9. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Ik vind em wel leuk, alleen kan ik het niet uitspreken. Ik ken een Bart, veel mensen noemen hem Bat:)

10. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Hahaha, herkenbaar:D Het lukt mij ook niet goed ;)

11. liessie83

liessie83 Bekend lid

1 jul 2009
    824
    0
    0
    Secretaresse
    Groningen
    Ik moet ook een beetje aan Bartje denken.....

Vind Mart veel leuker!

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik vind het opzich een prima naam, alleen iets wat ouderwets..zou er dus zelf niet voor kiezen, ookal vind ik hem niet super lelijk

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Prima naam.

14. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Hallo,

Ik zelf vind bart een mooie naam, maar mijn vriend heet zelf bart en is niet zo blij met de naam omdat erg veel mensen bart heten. Dat vind hij niet zo tof.
    ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Op zich een prima naam hoor, niks mis mee. Ik sta niet te springen van enthousiasme, maar als het doel is een leuke, korte, hollandse naam dan zit je goed met Bart.

16. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind Bart een hele leuke naam. :)

17. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Mijn broertje (18) heet Bart.
    Ik vind het een super leuke naam, in mijn omgeving heet verder niemand zo. Kort en vlot.
    Het past goed bij hem, het is een no-nonsense jongen maar zeker niet boers of lomp.
    Maar dat is misschien net de associatie die je met een naam hebt of een persoon die je kent die zo heet.

18. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een leuke naam. Dat er veel zijn met dezelfde naam gaat denk ik juist niet op, omdat vandaag de dag niet zoveel jongens meer Bart worden genoemd....
    Wij hebben onze zoon om die reden Pim genoemd. Een duidelijk hollandse naam, die iedereen kent, maar die vandaag niet meer in de top 10 staat....
    Saai, nee, stoer en kort vind ik...

19. Lysette

Lysette Actief lid

22 jul 2009
    374
    12
    18
    The Big City
    Vind het geen leuke naam... Bartho vind ik stukken leuker..

20. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Het is niet mijn smaak, vind het te boers klinken!

Deel Deze Pagina