We hebben al een zoon met de naam Timo, we twijfelen voor de naam van zijn zusje tussen Isis en Yente.
ik vind isis niet mooie en zo ie zo is hij vorig jaar erg veel geven is 184 keer yente daar in tegen vind ik erg leuk en een mooie en lieve naam en is vorig jaar ook maar 20 keer geven
Ik vind beide namen ERG leuk. In combinatie met Timo vind ik Yente net iets leuker (anders 2x de ie-klank). Maar Isis kan ook prima.
Ik ben het met je eens dat Yente veel leuker is dan Isis, maar dat er maar 20 Yente`s zijn geboren geloof ik niks van. Yente kun je op zoveel manieren spellen nml (Yenthe, Jente, Jenthe).
ja maar op de manier hoe zei het willen schrijven yente is hij echt maar 20 x geven http://www.svb.nl/Images/Kindernamen_2011_alfabetisch.pdf
Klopt helemaal! Dan is de naam volgens mij nog wel meer keer gegeven dan Isis. Maar dat maakt ons niet zo veel uit, Timo komt ook vaker voor. Als het Yente wordt, wordt de schrijfwijze een 2e moeilijke keuze Denk wel dat het sowieso met de Y wordt ipv met een J, en daarbij is mijn enige redenering dat Jente met een J ook vaker aan jongens gegeven wordt... En de extra h geeft mij niet zo veel toegevoegde waarde, dus vandaar dat we nu uitkwamen op Yente.
Heb het ff opgezocht! Yente idd 20 x, Yenthe 53 x, Jente 68 x, Jenthe 32 x! Voor jongens Jente ook nog 14 x gegeven. In totaal is hij dus op allerlei schrijfwijzen 187x gegeven, ongeveer even vaak als Isis dus!! Ik zou het ook niet van populariteit laten afhangen. Als ik kijk naar de namen die 1x gegeven zijn, zijn dat veeeeel meer heeele rare namen dan de namen die 100 of meer x gegeven zijn! En trouwens: die 184 Isissen en 187 Yentes wonen vast niet allemaal bij jou in de straat
tuurlijk wonen niet al die isis bij haar in de straat maar om me heen zijn nu al 5 meiden met een kindje die isis heten ik zelf hou niet van namen die heel veel voor komen maar dat is persoonlijk
Absoluut Yente! Ik vind het mooi staan qua schrijfwijze en een lieve naam. Isis vind ik persoonlijk niet lekker uitspreken...te SSSSS