Hoi dames, ik ben nog niet zwanger, maar wel alvast benieuwd wat jullie van de naam Violet vinden? Ik vind het ondanks dat hij nauwelijks voorkomt wel een 'normale' naam, of niet? Ik zou m op zijn nederlands uitspreken of zouden jullie de neiging hebben om m op zijn engels uit te spreken? Vinden jullie het kak of niet? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik zou hem Nederlands uitspreken... ik vind de naam wel oké, wel een beetje kak inderdaad maar niet too much.
Ik zou hem engels uitspreken, maar ik denk ook vaak in het engels. het is in ieder geval een originele naam zonder dat het gelijk weer aso klinkt
ja op z'n nederlands kaknaam en niet mijn smaak, valt in het rijtje van Bloem en Vlinder. Maar ik zou hem niet posten bij afgrijselijke namen topic
Zou het uitspreken op z'n Engels. Violette of Violetta wel op z'n Nederlands. Originele naam, je zult ém niet vaak tegenkomen in NL.
Bedank voor alle reacties! Ik realiseer me net dat er ook een kleur zit in onze achternaam en dat dat best stom zou zij haha! Dus t zal m niet worden...
Hihihi ja ik wilde net zeggen dat ik het wel een mooie naam vind en m dan op zn NL zou uitspreken. Collega heet zo. Maar ja twee kleuren achterelkaar staat ook wat apart inderdaad
Ik vind het een leuke naam met de Nederlandse uitspraak. Ik heb deze nog even overwogen als vernoeming naar Jolanda.
Ik denk meteen aan Violet Beauregarde: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ef/24/76/ef24766f8af8df152133da50c68f4b45.jpg Vind het niet zo'n mooie naam, zowel Nederlands als Engels niet. Maar verder geen negatieve associaties, op de grote paarse bosbes na.