Namen namen namen, hebben jullie ze al??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door celinac, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    je heb pm ;)

2. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ppfff wij hebben gisteren even nagedacht. Meisje hebben we nog 4 namen over waar we uit gaan kiezen. En bij een jongen echt geen idee. Er is voor mij niet 1 jongens aam waar ik wow bij voel.

Over ongeveer 8 weken weten we wat het wordt, misschien dat even afwachten

3. 86Elise

86Elise Actief lid

19 nov 2011
    349
    50
    28
    De meisjes naam hebben we al,de jongens naam verschilen onze mening nog wel over..maar over 2,5 week hebben wij een pretecho tevens kunnen ze dan zien wat het gaat worden...dan ben ik 15 weken en 6 dagen.We vinden het anders zo lang duren tot de 20 weken echo...het maakt ons niet uit wat het gaat worden een jongentje of meisje maar we zijn wel hèèl nieuwsgierig als het nu een jongen of een meisje is...

4. Mammie83

Mammie83 Actief lid

11 jun 2011
    160
    0
    0
    Den Haag
    Heey meiden,

Hier bij de eerste heeeel lang nagedacht over een naam, we wisten het gewoon echt niet...

Bij ruim 41 weken zwangerschap zagen wij zijn naam in een boek, allebei zeiden we gelijk: Wow, dat is een mooie naam! Het is dus Regino geworden!

Bij de 2de ging het heeeeel makkelijk, manlief heeft altijd een voorkeur gehad voor een meisjesnaam en ik stond daar helemaal achter. Dit is Aaliyah geworden.

Bij deze zwanherschap ging het ook heel snel voor een meisje hebben we Sienna en voor een jongen Gianni.
    Wij krijgen dus een jongen! Ook de kids vinden het een mooie naam!

@Pimm: Ik vind Bodhi echt heel mooi! Klinkt zo krachtig en stoer!;)

5. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    @Pimm ik vind zelf Liva heel stoer klinken!

Ik wist al voordat ik zwanger was hoe ik onze toekomstige dochter zou willen noemen.. naar mijn mans overleden moeder. Maar voor een jongen.. :(

Wij zitten nog met het volgende probleem, mijn man komt niet uit Nederland, maar een Engelstalig land dus we neigen sowieso naar namen die in het Engels goed klinken. Daarbij willen we dan nog een traditionele naam uit het thuisland van mijn man, maar die zijn ook vrij beperkt en verdienen niet altijd een schoonheidsprijs!

Manlief is sowieso nog lang niet bezig met namen, dat komt volgens hem wel als ik op 30 weken zit. Dat hou ik ben ik bang nooit vol!! :)

6. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Bij onze eerste dochter wisten we het gelijk eigenlijk al we hadden alle 2.... 5 namen opgeschreven die we mooi vonden en de enige die we allebei hadden opgeschreven was Gabriëlla en die is het dan ook geworden

nu bij deze zwangerschap hebben we 1 meisjesnaam die we alle twee mooi vinden en we hebben nu 2 jongensnamen die we ook mooi vinden dus mocht het een jongen gaan worden dan beslissen we pas op het moment dat ie geboren is welke naam er beter bij het persoontje past dat op mijn buik ligt

7. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    meisjesnaam ligt al 3,5 jaar klaar.. jongensnamen vonden we zo moeilijk:$
    bij de eerste pas tijdens de weeën besloten.
    en bij de tweede direct na de 20 weken echo:)
    zou toch leuk zijn als we dit keer eindelijk onze meisjesnaam mogen gebruiken:D
    anders word het weer heeeeeel hard op zoek:)

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    #68 Roozjuh, 29 jan 2012
    Laatst bewerkt: 29 jan 2012
    ben benieuwd welke meisjes en jongens naam dit jaar erg populair zijn. elk jaar hebben ze een top 10.
    Dit lijstje is van 2011
    Onze meisjes naam staat er niet tussen :D Tess hadden wij eerst in gedachten maar mn man spreekt t heel gek uit dus vond m niet leuk meer :p

Jongens:
    Daan
    Sem
    Milan
    Levi
    Luuk
    Lucas
    Jayden
    Thomas
    Stijn
    Jesse
    Finn
    Ruben
    Tim
    Thijs
    Lars
    Bram
    Julian
    Mees
    Liam
    Sven

Meisjes:
    Emma
    Julia
    Sophie
    Lotte
    Isa
    Lisa
    Saar
    Lieke
    Eva
    Anna
    Sara
    Fleur
    Sanne
    Tess
    Lynn
    Noa
    Jasmijn
    Roos
    Sarah
    Maud

9. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Namen zucht... Moeilijk!
    Wij krijgen een tweeling maar weten het geslacht nog niet
    Liggen ook niet echt op een lijn haha
    Hebben nu 1jongens en 1 meisjes naam
    Als t goed is weten we woensdag t geslacht en kunnen we verder brainstormen!

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    velen vinden 1 naam verzinnen al een flinke uitdaging, laat staan als je er 2 moet uitzoeken ;) succes woensdag!

11. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Wij willen graag een scandinavische naam. Onze zoon heeft een mooie noorse naam. Ik had hem nog nooit gehoord, en nu nog steeds niet. Voor onze tweede ben ik nu weer op zoek naar een naar die bijzonder en stoer is. Dat maakt het natuurlijk wel een stukje moeilijker. Ik ga me er zeker nu nog niet druk om maken. Gaandeweg komt het wel. DAt gebeurde bij de eerste ook. Daar liepen we tegenaan met 30 weken. Ik zou toch eerst willen weten wat het gaat worden.

Ik heb nu al wel een lichte voorkeur. Voor een meisje vindt ik Nilla of Liv erg mooi en voor een jongen Thor. Mijn vriend en ik zitten redelijk op 1 lijn.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ben benieuwd naar de naam van jullie zoon dan :)

13. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Wij hadden al voor dat we zwanger raakte een meisjes naam en vonden het beide heel erg mooi.
    Maar op de ochtend van de geslachtsbepaling schoot ik wakker met de naam Noa in mijn hoofd.
    Toen ik het hard op zei riep mijn man uit de badkamer dat moet het worden als je een meisje verwacht en ja hoor het was een meid.
    Wij denken dat ze het zelf heeft uitgekozen want we waren helemaal verliefd op de naam die we haar eerst zouden geven, maar de naam Noa past echt bij haar ons kleine donderwolkje haha:p
    Voor nu hebben we wel een jongensnaam maar geen meisjesnaam of misschien gebruiken we de naam die we eerst voor onze dochter hadden maar dat denk ik niet.

14. sjak

sjak Niet meer actief

Leuk om dit allemaal te lezen...

Het is zoooow moeilijk de juiste naam te vinden. Voordat we zwanger waren hadden we al besloten dat een meisje Julia zou worden en een jongen Stijn.

Toen we eenmaal zwanger waren, hebben we al verschillende namen gehad! Ondertussen weten we dat het een meisje is!
    Julia vind ik heeeeel mooi, maar ik zou het niet leuk vinden als ze één van de drie uit de klas is.
    Hetzelfde met Emma, ook leuk, en erg populair.
    Verder hebben we:
    Fenne
    Lize
    Nine
    Mirthe
    En op dit moment denken we te gaan kiezen voor: Livia

(maar dit kan natuurlijk nog 20 keer veranderen...

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Heerlijk dat getwijfel he :p wij zijn er gelukkig al uit en heb al spulletjes met de naambesteld en ligt al klaar in t kamertje :D net als kleding meubels en alles wat erbij komt kijken is al klaar. Nu de baby nog :p

16. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Wij hadden bij het begin voor een meisje al een naam klaar (daarvoor eigenlijk ook al, heb die naam altijd aan een dochter willen geven). Voor een jongen was het moeilijker, maar hebben we er uiteindelijk ook 1 kunnen vinden. Daarbij steeds wel anderen genoemd, maar we kwamen steeds terug bij die ene.

Nu we weten wat het wordt, is het simpel en staat t vast!

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    We hadden heeeeeeeeeel veel meisjes namen, en maar 2 leuke jongensnamen, maar niet om te zeggen wow!
    Toen met 16 weken bleek dat t een jongentje is, stond zn naam al vast.
    Opeens waren we dr over uit dat hij zo moet komen te heten.
    Het voelt ook vertrouwd, en past precies bij de baby.

18. Ik vind het zo moeilijk om een naam te kiezen.. Heel leuk om er over te fanatseren! Ik denk dat wij maar wachten totdat we weten wat het word, de meisjesnaam is er al..
    De jongensnaam een is stuk lastiger!

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij hadden van de vorige keer nog een jongensnaam over :D

Maar daar waren we het ineens niet meer over eens :( (mijn rare man... vond het opeens geen leuke naam meer...).

Het is een meisje, dus dat probleem loste zichzelf meteen op :) We zijn er eigenlijk al uit, al hebben we twee heel mooie namen. De een is eentje met zeer veel emotionele waarde. Het is een Vlaams-Germaanse naam, van een overleden dierbare van mij, een naam die ik voor mijn dochtertje al op het oog had, maar toen was het te vers, te rauw om dat te kunnen. De ander is een Scandinavische naam die ik heel mooi vind maar die qua klank heel dicht bij mijn man's naam ligt, dat is misschien niet handig. We twijfelen nog even door. En tweede namen weten we nog helemaal niet. Dat kwam bij mijn dochter ook pas op het laatst.

20. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Wij hebben ook al namen voor het geslacht wat wij krijgen :D
    Het zijn 3 namen. Vanaf het begin al helemaal weg van.

Deel Deze Pagina