Namen namen namen, hebben jullie ze al??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door celinac, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wisten de naam voor een jongentje al voordat ik zwanger was. Maar je raad het al.. we krijgen een meisje :D Nu hadden we ook al een meisjesnaam bedacht. Maar nu blijkt dat die naam echt een top 10 naam is. Maar we vinden hem wel helemaal bij onze namen en bij ons meisje passen. Moeten we dan nu toch maar een andere naam kiezen... Moeilijk moeilijk...

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij zijn heel snel op de naam voor een meisje gekomen, bij acht of tien weken al. Eigenlijk was het zo dat ik het voorstelde en mijn man het er meteen mee eens was:D Voor een jongetje vonden we het moeilijker, daar kwamen we niet zo goed uit. Nu bleek op de 20 weken echo ook dat we inderdaad een meisje krijgen, dus stond de naam al helemaal vast. Er is ook echt geen naam die het haalt bij deze (wel erg populair, vooral in het buitenland). Belangrijk criterium was dat de naam toepasbaar is in twee culturen, en dat is deze.

3. Maria30

Maria30 Lid

22 feb 2012
    18
    0
    0
    Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht, dus ik hoop dat het goed gaat.
    Ik ben zwanger van de derde. We hebben al twee meiden.
    We hebben al een jongensnaam, maar over de meisjesnaam twijfelen we ivm achternaam.
    Ik ben helemaal verliefd op de naam Fenna. Maar onze achternaam is van der Ven.
    De naam past wel goed bij de andere twee meiden, zet ik hier niet neer ivm herkenbaarheid.
    Ik zag laatst Fee Fennema, qua zicht ongeveer hetzelfde, maar andere uitspraak.
    Ik vind zelf Jan Jansen, Peter Peters en Beertje van Beers bijv. niet mooi. Wel krijgt Fenna een tweede naam. Alleen spreek je deze natuurlijk niet zo vaak uit.

Wat is jullie mening hierover?

Groetjes

4. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Fenna van der Ven klinkt toch leuk? Ik zou er niks meer aan veranderen :)

5. Puk19854

Puk19854 Lid

16 mei 2011
    88
    0
    0
    Vind Fenna van der Ven helemaal niet raar klinken, peter peters dan weer wel, dus begrijp je twijfel, maar ik zou het gewoon doen!

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik dacht precies hetzelfde!

En on-topic:
    Onze meisjesnaam is blijven staan uit mn vorige zwangerschap. Die hadden we overigens zo, hoefden we niet lang over na te denken. Maar een jongensnaam bedenken pfff dat was lastig! Hahaha voordat we Tycho hadden, hadden we eerst Stijn, super leuk vonden we dat allebei maar van de een op andere dag vonden we het niks meer :)?) En achtertaf maar goed ook want er is 1jongen van mn zwangersgymclubje die zo heet en weer een ander had haar jongen ook zo willen noemen. Nu geeft dat verder niks maar ik was dus blij dat we van Stijn afgestapt zijn omdat het dan ineens zoveel genoemd is!
    Nu dus weer een andere jongensnaam bedacht en ook ditmaal konden we het niet goed eens worden. Ik vind heel veel namen leuk mijn vriend vind alles wat ik noem niets hahaah. Maar uiteindelijk hebben we een naam gevonden die hij ook leuk vindt! En dat was een naam die ik voor Tycho ook wel eens geroepen had, maar toen vond hij het niks. En dan zeggen ze wat van vrouwen en hun zwangerschapshormonen ;)

xxx

7. Maria30

Maria30 Lid

22 feb 2012
    18
    0
    0
    Bedankt voor de reacties, wilde even bevestiging hebben of zo denk ik. Natuurlijk weet ik dat het een kwestie van smaak is. Gelukkig maar, anders waren er inderdaad wel heel veel Stijnen.

8. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    pff wat is iedereen snel met namen klaar hebben zeg! Wij zijn er echt nog niet uit, wel wat op een lijstje staan maar kunnen totaal nog geen keus maken.... Ik denk dat wij pas definitief een naam hebben als het daadwerkelijk geboren is wanneer wij ons kindje zien. Dit ging bij ons ook altijd zo met veulens die geboren werden, is dit een rare gedachte bij een baby?

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Nee hoor het wel vaker hoor! Nu had ik wel meer een Tycho-gevoel bij onze zoon dan een Stijn-gevoel zeg maar hahaha. xx

10. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Fenna vind ik een hele mooie naam! En Fenna van der Ven klinkt helemaal niet raar.

Wij zijn nu met de derde naam bezig en eigenlijk willen we toch onze moeders daarin vernoemen. Dus niet beide moeders namen apart, maar combineren. Mijn moeder is ruim een jaar geleden overleden en de moeder van mijn vriend krijgt na een hele reeks kleinzonen haar eerste kleindochter.

Mijn moeders naam is Zwaan en zijn moeders naam is Ans, van vroeger uit Annetje. Ik zat te denken om daarvan Swan te maken... is dat raar? De eerste twee namen die we haar geven komen oorspronkelijk uit Frankrijk, dus die klinken internationaal (wordt dus geen Greetje Swan dus ofzo). En aangezien het de derde naam is, hoopte ik dat het wel zou kunnen. Wat vinden jullie?

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wat grappig, heb nog nooit gehoord van de naam Zwaan bij iemand :D Ehh Swan, ja weet niet, ik vind een naam kiezen heel persoonlijk en gaat op gevoel. Wij hebben echt een super naam voor onze dochter maar anderen vinden m misschien weer vreselijk :p Vriendin van mij is afgelope weekend bevallen en haar zoontje heeft me toch een vage naam :p maarja zij vinden m dus het einde ;):p dus je moet echt puur op je gevoel uit gaan. Denk aan afkortingen, idd voor en achternaam, en meerdere namen. pas t allemaal bij elkaar. en of het niet ene naam is waar ze later mee gepest kan worden (zoals de naam van zoontje van vriendin dus :p)

12. Silvaantje

Silvaantje Actief lid

20 dec 2011
    142
    0
    0
    Ik werk als huishoudelijke hulp en nog twee dagen
    Leiden
    Bij ons word het Yela, ( uitgesproken als jeela) wat vinden jullie daar van? Ik wilde eerst Amy maar die is al zo bekend! Ik zag de naam Yela staan op een verjaardagkalender bij iemand , ben gaan googelen en las dat die naam maar twee keer gegeven is in de laatste vier jaar dus was verkocht:)

13. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Mooie naam hoor, Chloé!
    Als ze niet bij elkaar in de klas zitten en jullie kennen ze verder toch niet zo goed... Gewoon doen!

Wij hebben wel al wat namen bedacht...

Mijn beide ouders zijn overleden en we willen hun naam op één of andere manier in de naam van ons kindje verwerken. Omdat mijn ouders allebei een redelijk ouderwetse naam hadden, hebben we onze eigen draai eraan gegeven. Mijn vader heette bijvoorbeeld Antonius (werd 'Ton' genoemd), wat bij ons Antonie of Anthony zal worden. Mijn moeder is nog maar kort geleden overleden en heette Johanna (werd 'Jannie') genoemd en we zijn nog bezig om daar iets moois van te maken. Misschien wordt het een tweede naam, of een naam waar het in verwerkt is...

We hebben wel al wat namen bedacht maar die wisten we eigenlijk al toen ik nog niet eens in verwachting was hahaha! En zoals meerdere meiden hier aangeven... Wij willen ook geen naam waarbij hij/zij straks met 10 naamgenootjes in de klas zit :D.

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik zou ook lekker bij de naam blijven! Hier is het altijd een heel feest met namen kiezen, man en ik hebben beide andere smaken haha....ik heb wel een meisjesnaam klaar mochten we toch nog zwanger raken van een 4e kindje, weet alleen niet of me man hem mooi vind maar goed dat is toch als......De naam komt iniedergeval niet super veel voor in nederland , jongensnamen vind ik het moeilijkst eigenlijk die hebben we altijd pas op het laatst gevonden haha....

Deel Deze Pagina