Namen overleggen met je eigen ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    hallo,

ik had even een vraagje,

ik ben nieuwsgierig of jullie de naam van te voren besproken hebben met je eigen ouders?

dus als je zeg maar 5 jongens namen of 5 meisjesnamen heb (of allebei) jullie dan graag willen weten welke je ouders het leukst vinden..

Ik heb namelijk soms bij bepaalde namen gelijk iemand voor me en zou zo nooit mijn kind willen noemen, en misschien hebben je ouders dat dan ook wel :)

gr, Patrick (vriend van bar)

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hmm nee dat zou nou niet in me opgekomen zijn, ik denk nooit teveel na bij dat soort dingen. Vind het belangrijker dat vriendlief en ik de naam mooi vinden. Ik wilde Lotte met 1 van haar namen graag vernoemen naar mijn overleden nichtje, ik heb wel eerst aan mijn oom en tante gevraagd of dit mocht.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi Patrick,

Wow, een man op het forum. Ga je ook een eigen account aanmaken? Mannen zijn altijd welkom!

Maar dan mijn antwoord op je vraag. Nee, ik doe dat niet. Het is waar dat je bij iedere naam wel een associatie hebt. Maar als het kindje eenmaal zo heet, dan went dat snel genoeg. Bovendien vind ik dat de naam een keuze moet zijn van mijn vriend en mij en niet van mijn ouders. Zij hebben mij mijn naam al mogen geven.

Daarbij kom ik niet eens tot een lijstje van vijf, hihi. We hebben al moeite met een naam vinden die we beiden leuk vinden.

Groetjes, Daphne

4. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ook wij hebben met z'n tweetjes de naam uitgekozen. Heb wél eerst op het i-net gezocht of het geen veel voorkomende naam was de laatste jaren. Je wilt nl niet dat je zoon/dochter in de klas komt waar er al bv 5 dezelfde naam hebben?
    Vind het wél onwijs leuk dat er een man hier komt en dan ook nog vragen stelt!

5. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik heb het wel gedaan... maar meer omdat mijn moeder niet van Nederlandse afkomst is, en nog steeds een accent heeft! Sommige namen kan ze echt niet fatsoenlijk uitspreken.... dus heb haar een stuk of 10 namen (zowel jongens en meisjes namen) hardop laten voorlezen. Gelukkig kan ze onze favorieten namen goed uitspreken hahaha :D

6. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Wij hebben precies 1 jongensnaam en 1 meisjesnaam :D Wij hebben die niet overlegd met onze ouders, of zij een asscoiatie hebben met die naam vind ik niet zo belangrijk. Als wij er maar geen associatie mee hebben en het een mooie naam vinden :p

Mijn vriend had wel een leuk idee. Ook al staan de namen al vast voor ons leek het hem wel grappig om mijn ouders eens te vragen wat namen op te noemen die zij leuk zouden vinden voor ons kind. Niet dat we daar nog uit gaan kiezen maar gewoon uit nieuwsgierigheid met wat voor namen zij op de proppen komen :)

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij hebben ook niet overlegd met onze ouders.
    We hebben de naam samen uitgekozen.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Neej... ons kind krijgt de namen die wij kiezen. daar heeft verder niemand iets mee te maken vind ik.

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    nope niet gedaan.

10. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ons kindje wordt vernoemd naar of mijn papa of mijn schoonpapa, ligt aan het geslacht.
    Dus ik sta raar te kijken als mijn ouders het niets vinden ;)
    Wil het natuurlijk nog even als een verassing houden.

11. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
  12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Nee hoor, niet overlegd. Vind het juist zo leuk dat we de namen zelf hebben uitgezocht en alleen wij het nog weten.

Pim

13. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Nee wij ook niet
    1 jongensnaam Nino en 1 meisjesnaam. Hebben ook nooit meer achteraf getwijfeld, past ook echt bij hem vind ik zijn naam

Mijn ouders wisten wel welke 2 namen maar voor de rest van de familie hadden we het geheim gehouden ;)

Pfff moest er eigenlijk niet aan denken als mijn schoonmoeder daarin een keuze had gehad, arm kind :rolleyes:

14. Aquarius

Aquarius Bekend lid

13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Neej, tuurlijk niet. Moet toch een verassing blijven en ze hebben er niets mee te maken.

15. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Nee, hier ook niet. Is ook niet eens in me opgekomen

16. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Tja, als m'n ouders associaties zouden hebben bij bepaalde namen dan....moeten ze er maar aan wennen. ;)
    Het is toch een beslissing van mij en mn vriend, ik zou niet willen dat mijn ouders zich ermee zouden bemoeien - hoe goed bedoeld ook. :)

17. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Nee, we hebben niet overlegd met de ouders. Als het kindje geboren is horen ze de naam wel. Ik vind het echt een beslissing van de ouders en niet van de grootouders zeg maar.

Gr Otje

18. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ook niet overlegd.
    Ik denk dat als je de namen verteld er toch met mengde gevoelens op gereageerd wordt waardoor jij gaat twijfelen aan de naam.
    Ikzelf heb wat minder voorkomende namen gekozen en weet bij voorbaat al dat mijn vader hier erg aan zou moeten wennen.
    Dus daarom houd ik ze lekker voor me; ze horen het wel als het geboren is.

Silly

19. Suus72

Suus72 Lid

3 aug 2006
    35
    0
    0
    Wij hebben het ook niet overlegd maar ik heb wel vaak gevraagd of ze nog leuke namen wisten. Ik vond Bas wel leuk (is het niet geworden) maar toen zei mijn pa 'Nee joh dan denk ik gelijk aan een heel dik kind' die associatie heb ik helemaal niet maar zo kom je er idd achter wat anderen ervan vinden. Vooral bij familie dineetjes vond ik het altijd erg leuk om de namen te peilen, zonder dat ik ooit onze namen heb genoemd.

Uiteindelijk past de naam die jullie aan het kindje geven toch 't beste bij het kind of iemand daar nou een gekke associatie bij heeft of niet.

20. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    onze ouders weten ook niet wat onze namen zijn! Ze liggen wel al vast!! het zijn wel namen die zelden voorkomen. Er is zelfs niemand die wij kennen die zo noemt! Ik vind dat het ons kindje is en wij alleen mogen kiezen. Ze wennen er zowiezo snel aan! Ze horen het wel als ons kindje geboren is!

Groetjes

Deel Deze Pagina