Namen overleggen met je eigen ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana1982

diana1982 Actief lid

25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    Wij hebben met mn zoontje wel overlegt of het een mooie naam is omdat je het bijna nooit hoord hier in nederland. Damon (op zn engels). En bij deze gaan wij het vernoemen naar mn schoonvader en heb mijn ouders gevraagd of ze dat erg zouden vinden. En hun dan ook de naam gezegd. En die vonden ze mooi. (gelukkig) Wij hebben bij de schoonfamilie alleen nog maar meiden (7) en 1 jongen en dit word de 2e kleinzoon.

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Nee, dat gaan we niet doen.
    We zijn al voor een groot deel eruit wat het evt gaat worden een volgende zwangerschap (mk gehad), maar gaan het zeker niet bespreken met ouders/schoonmoeder.
    ik vind dat echt iets tussen ons. En ook al zouden ze het geen mooie naam vinden, so be it! Maakt me niet uit, als wij het maar passend vinden.

Mirre

3. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    We bespreken het juist niet met de (groot)ouders. We vinden het leuker als het een verrassing is. Ook omdat met de tweede naam het kindje naar een grootouder wordt vernoemt.

Daarbij wil ik dat de naam die we bedenken ook echt door ons is bedacht.
    Ik wil niet eens dat anderen suggesties doen voor een naam. Want als er een leuke bij zit, of de naam die we hebben gekozen zit erbij dan is het minder van ons. Als je begrijpt wat ik bedoel.

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Nee, wij ook niet. Het wordt ons kindje, en niet het kindje van opa en oma. Zij hebben toen wij geboren werden de naam kunnen uitkiezen, nu hebben wij de eer ! ;)

Verder is het ook erg leuk als verrassing. En vinden ze de naam niet mooi ... dan moet je maar zo denken: alles went ! :D Als jullie het maar mooi vinden !

Succes !

Groetjes,
    Nikki F

5. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Nee, het moet juist een verrassing blijven. En ik wil dat het echt onze keuze is. Wij vinden het mooi en de rest heeft het maar te accepteren, haha ;)
    Ik weet zeker dat mijn ouders de naam vinden passen zogauw ze het kindje zien. Puur omdat ze zo blij zijn en omdat het ons kindje is.
    Mijn schoonmoeder bemoeit zich er wel de hele tijd mee maar dat zit in haar aard en daar trek ik me verder niets van aan.

Ik vind dat het een beetje hoort bij het krijgen van een kind, dat je zelf de verantwoordelijkheid neemt voor de keuze van de naam (want moeilijk is het wel, een goede naam vinden :D ). Maar iedereen moet natuurlijk doen wat ie zelf denkt dat goed is. Kan me ook voorstellen dat het wel leuk is om je ouders erbij te betrekken.

Succes!

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Nee dat hebben m'n man en ik samen besloten, en pas na 9 maand wist iedereen het,volgens mij kun je het dan nooit goed doen, de 1 vind de naam mooi, de ander niet.
    Als de baby er is, en het heeft de naam, is het officieel, en kunnen ze er toch niks van zeggen, wat dan heeft het die naam al.
    Succes sommige mensen noemen hun ongeboren baby ook al bij de naam, waar anderen bij zijn, weg verrassing toch?
    Wij hebben alleen nog maar positieve reacties gehad op onze naam.

7. liesbethLG

17 jul 2006
    62
    0
    0
    Nee ik denk niet dat we dat zullen overleggen, vindt het meer iets voor ons samen!

8. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Nee hoor, wij ook niet.
    Wij kiezen de naam en een ander.... ach die went er wel aan.

we hebben wel rekening gehouden met mijn schoonouders, dat ze het wel uit kunnen spreken.
    Geen engelse naam ofzo.
    Gewoon lekker hollands.

Vinden ze het niets...... jammer dan.

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nee, wij overleggen niet. Ik vind de naam juist een beetje een verrassing voor ze, ze weten het geslacht al, dat vind ik wel genoeg.

10. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    bij mij weet niemand iets over naam of geslacht.
    Vanmiddag gaan we voor een herkansings 3d echo.
    Dan gaan ze nog een keer kijken of het vermoeden wat ze hadden goed was en nog eens proberen een plaatje te maken van het gezichtje.

Maar of het een jongen of meisje is houden we lekker voor onszelf.

11. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    niet overlegd
    wij doen lekker ouderwets vernoemen!!
    makkelijker kun jeniet van het naam probleem afkomen :D

12. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik bespreek de naam alleen met met vriend de rest ziet hem wel op het geboortekaartje :)

Deel Deze Pagina