Zoals de titel al zegt (vraagt) Bij een tweede zwangerschap hoor je veel dat je het eerder ziet (in mijn geval niet erg, werd met 27 weken nog voor Moeders voor Moeders gevraagd ) maar werd de buik ook groter? Ben erg beneiwd. groetjes, Bubbles
Onze eerste zoontje was 3160 gram en onze tweede zoontje was 2860 gram. Dus lichter zelf nog. Nou was me eerste zoon 10 dagen te vroeg en nummer 2 14 dagen te vroeg. Misschien ligt het daar aan natuurlijk geen idee. Maar me buik was ook niet groter. Ik droeg hem wel iets anders.
Mijn buik is wel groter geworden dan bij mijn eerste! Mijn navel komt nu zelfs een beetje naar buiten staan en dat had ik bij mijn dochter niet...
Hoi, Ben nu ook de laatste fase ingegaan zeg maar; 30 weken, maar iedereen om me heen heeft het gevoel dat ik nog niet halverwege ben. Mijn buik is veel minder dik als bij Thijmen en volgens de verloskundige wordt het tot nu toe een normaal gewicht kindje...wel apart he?...Ik dacht ook dat je bij een tweede veel sneller een buik zou hebben en dat die dan ook groter zou zijn...maar het hoeft dus niet! Groetjes Karin
Hallo dames, thanks voor de antwoorden! natuurlijk altijd meer welkom Deed vanmorgen koffie bij iemand die zwanger is van de 2e, haar buik was bij haar eerste echt mega! vandaar dat we het ons afvroegen..... Groetjes Bubbles
vaak is het wel zo dat je bij een tweede eerder een buikje gaat krijgen. maar er zijn altijd uitzonderingen. ook zijn 2e kindjes vaak wat groter, dit zegt onze vk en 2 gynacologen. maar ja, ook hier zijn weer uitzonderingen. de groote van de buik hoeft overigens niets te zeggen over hoe groot het kindje is onze eerste woog 3200, 2e woog 3800 en 3e 2800, nogal verschillen dus. en bij de 3e was ik het meest aangekomen, boven de 20 kg.
bij de eerste zag je bijna geen buik en nu is ie 2 keer zo groot. veel mensen vragen dan ook of het er wel 1 is. bij de eerste ben ik 12 kilo aangekomen en bij deze tot nu toe 19 kilo.
Bij de eerste had ik een hele flinke buik echt mega. Bij de tweede begin de buik nog vroeger, met 6 weken vroeg iedereen of ik misschien zwanger was zo duidelijk was het al te zien. Uiteindelijk bleef mijn buik wat achterdoor de drukte maar in mijn verlof is hij zo snel gegroeid dat hij uiteindelijk een stuk groter was als de eerste. Onze oudste was groter en zwaarder als de tweede dus ik denk dat het formaat buik niet zoveel zegt. Nu heb ik ookal een megabuik en ben pas 24 weken. Nu zeggen al een hoop mensen je hoeft zeker niet lang meer
hoi hoi, bij mijn oudste zoon leek het wel of ik geen buik mocht krijgen. ik was ruim 29 weken,dat mensen mij eindelijk begonnen te vragen of ik mischien zwanger was. bij mijn dochter was het eerder met een week of 13/14. maar bij onze jongste spruit zat ik met 8 weken al in de zwangerschapsbroeken en wat het gewicht betreft? de oudste was; 2960 gram en 49 cm(geboren 1 dag na uitgerekende datum) onze meid was; 3240 gram en 46 cm(geboren 18 dagen na uitgerekende datum) en de jongste aanwinst; 3380 gram en 50 cm(geboren met 37 weken en 5 dagen) groetjes diana
Mijn eerste buik was mega...iedereen vroeg of het een 2ling was...tot ik op t eind was en toen was het toch wel n redelijke buik maar was t duidelijk dat er maar 1 in zat Maar bij de 2e was mn buik zelfs nog groter Weer allemaal vragen of ik n tweeling kreeg...tot bijna op t eind zelfs. Het kindje was echter best klein en er werd verwacht dat t een meisje zou zijn...niet dus...gewoon n klein jochie (issie nu nog ) Had wel een enorme sloot vruchtwater. En nu....weer groter! Ik verwacht tegen de tijd dat ik uitgerekent ben dat mn man me t ziekenhuis in kan rollen als ik moet gaan bevallen Ben erg benieuwt hoe groot deze is...ze groeit goed zei de vk...maarja dat deden de anderen ook. Maar ergens verwacht ik n doorsnee grote. Oh trouwens mn buiken waren iedere keer vroeger dik...deze x kon ik met 9 weken mn gewone broeken met geen mogelijkheid meer dicht krijgen...
een buik zelf zegt inderdaad weinig over de baby dat heb ik zelf ondervonden, tot 22 weken zag je bij mij zo goed als niets en daarna is hij gegroeid tot een bescheiden buikje van ongeveer 90 cm omtrek op het ''dikste'' punt... Er kwam toch ruim 7 pons uit! Haha
Wel sneller een buik idd, maar niet groter, kan nu enkele van me "eigen"heupbroeken nog aan. Dat hoefde ik bij me 1e zwangerschap rond deze tijd niet eens te proberen
bouchere, jammer is dat he? Hier ook hoor, met 27 weken werd me gevraagd om mee te doen aan moeders voor moeders, ik zei daar ben ik toch veel te ver voor, nee hoor zei ze.... dat kan tot 16 weken Zwangerschapskleding heb ik niet gedragen, gewoon heupjeans gedragen haha. Bij mij wel bijna 3600 gram aan kind, dat dan weer wel. ben benieuwd wat een 2e doet als dat mag lukken straks, ietsje meer zou wel leuk zijn...