dag lieve mensen, Ik ben in verwachting van een dochtertje, na lang speculeren zijn mijn man en ik het eens over 1 naam, die we beide erg mooi vinden,namelijk ; Viènne. Graag zou ik jullie mening horen en eventueel variaties of vergelijkbare namen. Thanks xx
Wat leuk, gefeliciteerd! Ik vind de naam leuk klinken maar de schrijfwijze wat minder, als ik eerlijk ben . Zou verwachten dat het als Viënne geschreven zou zijn. Maar ben zelf niet zo'n voorstander van leestekens in namen en daar lijk je bij deze naam niet onderuit te kunnen.
Bedankt voor je reactie, over de schrijfwijze zijn we inderdaad nog niet uit, alle suggesties zijn dan ook welkom. Ook de uitspraak is nog twijfelachtig : het is of Vie-jen of Vie-jennuh.. heel moeilijk
Ik vind het ook een leuke naam. Alleen 1 minpuntje. De naam zal in sommige computersystemen niet met een leesteken geschreven worden. Dan staat er dus gewoon Vienne. Vorige week was ik bij een sportwedstrijd en daar was ook een meisje dat Viënne heet maar haar naam stond in het programma als Vienne en dus werd haar naam ook zo uitgesproken, gewoon als Viene zegmaar.
Uitspreken met -nuh aan het eind en schrijven met een trema inderdaad. Leuke naam. Ik snap de associatie met Fayen/Vayen, maar vind deze naam echt vele malen leuker.