Namen trouwkaart. Weduwe ?

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dag dames,

Ik ben een beetje aan het puzzelen met onze trouwkaart.
    Ik hou van traditie en dus doe ik ook de trouwkaart volgens de (oude) traditie.

De namen van de ouders van de bruid gaan op de linkerkant van de kaart, de ouders van de bruidegom rechts.

Maar ik loop een beetje vast. De vader van mijn verloofde is overleden toen mijn verloofde 11 jaar was.
    Moet ik toch zijn vaders naam op de kaart vermelden of alleen zijn moeder ?
    Moet ik dan vermelden dat zij een weduwe is ?
    Moet ik een kruisje plaatsen achter zijn naam?
    Als ik alleen haar naam neerzet dan lijkt het misschien alsof zij gescheiden of dat mijn verloofde geen vader heeft (gehad).

Graag jullie mening hierover :)

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Naam met kruisje vind ik zelf mooi. Wat zegt je partner?

3. ShampooL

Die heeft absoluut geen verstand van bruiloften, en heeft dus geen mening.
    Ik weet wel dat hij zijn vader wil erkennen. Ik wil ook dat mijn familie weet dat hij een vader heeft.
    (Mijn familie en zijn familie hebben elkaar nog nooit ontmoet.)

Maar ik wil geen rare dingen doen. Ik vroeg me dus af wat de 'regels' zeggen hierover :)

4. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik denk dat er geen regels zijn hierin. Je kan meerdere opties doen. Naam schoonmoeder met daarachter weduwe van naam schoonvader. Of inderdaad naam met kruisje erbij evt in het klein nog het jaar.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Als er geen nieuwe partner Is het leven van je schoonmoeder Is.

Zou ik het met een kruisje doen.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    off topic hoor, maar 4 jaar samen en familie elkaar nog nooit ontmoet? hoe werkt dat? haha, met verjaardagen enzo?

on topic, ik zou als zij geen nieuwe partner heeft idd. kruisje doen, of anders de naam van vader onder de moeder met partner doen en kruisje erbij.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij is er ergens een website waar je vragen kunt stellen over de etiquette. Als jouw verloofde zijn vader wel wil noemen, zou ik zijn naam zeker op de kaart zetten. Je kunt dan misschien op die etiquette site eens vragen hoe je dat het beste kunt doen. En even met he schoonmoeder overleggen of zij dat ook een mooie manier vindt.
    Gaan jullie bij het huwelijk zelf wat doen? Bij de trouwdag van een vriendin van mij, ontbraken zijn moeder en haar broertje. Zij hadden hun foto's staan en hebben daar een jaars bij aangestoken. Was wel mooi, zo waren ze er toch soort van bij aanwezig.

8. ShampooL

@ Edelweiss , Geen nieuwe partner. Dus dat is wel weer makkelijk.

@ BabeBabe , Zij wonen in Frankrijk en mijn familie in Nederland. Dus tja, dat ontmoet elkaar dan niet, haha.

@ Tupp , dat vind ik erg mooi. Een kaarsje.

Ik denk dat ik voor een kruisje ga en dan het jaar erachter.
    Ik ga het sowieso ook nog even overleggen met mijn schoonmoeder.

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou de naam met een kruisje doen. Maar dan niet het jaartal van overlijden.

10. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    ik zou zeggen: wat je gevoel zegt. Ik heb zelf mijn overleden vader op de bruiloft wel er in betrokken. In elk geval door een kaarsje aan te steken en te laten noemen bij de mensen die niet meer bij onze bruiloft aanwezig konden zijn (oa. opa's en oma's). Persoonlijk zou ik zijn vader er wel op benoemen met idd iets van een kruisje of met een sterretje erachter. Het jaartal zou ik achterwege laten.

11. misa

misa Niet meer actief

Misschien met je aanstaande en of je schoonmoeder overleggen?

Ikzelf zou denken aan een kruisje achter de naam.

12. ShampooL

Waarom niet het jaartal? Ik ben anders bang dat ze denken dat het om een begrafenis gaat. .. als ze verder lezen weten ze dan het een bruiloft is, maar toch.

Is een kruisje trouwens een internationaal symbol ?
    Mijn schoonfamilie is Vietnamees en 'dus' Boeddhistisch.
    Pff .. had ik maar een Nederlander uitgezocht, dat zou een stuk makkelijker zijn, haha

13. ShampooL

Dat wil ik sowieso doen, maar zij hebben beide geen ervaring met trouwen en bruiloften.
    Ik wil eerst weten wat hier in Nederland gebruikelijk is, en dan kan ik ze de ideeën voorleggen. :)

14. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou het wel aan je schoonmoeder vragen: veel boeddhisten die ik kan, zouden zo'n kruis nl. niet echt op prijs stellen.

15. misa

misa Niet meer actief

Die namen staan niet op de voorkant van de kaart en w.s. ook kleiner dan jullie namen. Dus ik denk niet dat met alle teksten e.d. Dat mensen denken dat het een rouwkaart is oid.

Ik weet niet wat gebruikelijk is of dat een kruisje internationaal is. Het is volgens mij wel christelijk.

16. ShampooL

Hm, daar was ik al bang voor. Officieel is het niet een kruisje, maar een dolk. - Wat zouden Boeddhisten erop zetten ?

17. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Wat ik ook mooi vind en vaker zie is Naam Moeder en Naam Vader en dan daarachter tussen haakjes "In liefdevolle herinnering"

Dus

Truus de Boer & Jan de Boer (in liefdevolle herinnering)

Dan weet iedereen gelijk dat hij er niet meer is, maar er nog altijd wel bij hoort.

18. misa

misa Niet meer actief

Maar ja, anderzijds... Het is jullie kaartje en trouwdag. :)

19. ShampooL

Oh, dat vind ik heel erg mooi ! :)

20. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Je moet doen wat je hart je ingeeft. Als jij vind dat je er een kruisje achter moet doen, dan zou ik dat doen. Maar geen idee inderdaad hoe dat zit met het boedhisme.

Edit... met kruisje bedoelde ik jaartal.

Deel Deze Pagina