Namen trouwkaart. Weduwe ?

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik zou gewoon de naam erbij schrijven met een kruisje erbij.
    Voor een trouwkaart staat het zo zwaar van " weduwe van..."
    Het blijft een trouwkaart en geen overlijdensbericht.

Persoonlijk vind ik het respectvoller t.o.v. de overleden vader staan, net of hij echt mee de aankondiging doet.

2. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    O Vietnamezen :) dan zijn mijn voorbeeldnamen niet zo toepasselijk gekozen. Nou ja, je snapt het idee. :)

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Google helpt me ook al niet.
    Hm..

Zijn er Boeddhisten in de zaal ?

4. ShampooL

hahaha, ik begrijp je idee :D

5. ShampooL

Ik denk ook niet dat ik 'weduwe van' doe. Ik vind dat erg triest staan (triest als in verdrietig). Ik ga voor een kruisje , of dus de Boeddhistische versie daarvan.

... maar dan heb ik het probleem weer dat de Europeanen (NL en FR) het niet meer begrijpen.

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook alleen een kruisje doen achter zijn naam en dit even overleggen met je schoonmoeder.

Ik heb mijn broertje een kaarsje laten aansteken vanwege mijn overleden broer. Ik vond dit erg mooi en speciaal. Hij heeft dit gedaan, net voor ik binnen kwam en de ambtenaar heeft het benoemd tijdens de ceremonie.

Voor de overleden opa' s en oma's verder eigenlijk niet, hoewel ik ook een heel goede band met mijn oma heb gehad... ik vond dat toch dan anders.. een ouder of broer/zus horen zeker bij je bruiloft aanwezig te zijn (opa-oma zou leuker zijn maar is minder vanzelfsprekend).

7. ShampooL

Wat onwijs mooi ! - Wij steken ook zeker wierook aan tijdens het eten. (Eten is bijna heilig voor Vietnamezen) .. misschien dat mijn schoonfamilie zelfs een klein altaartje wil neerzetten.

8. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naam met een kruisje...

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Je kan een kruisje doen, maar ik zou zelf deNk kiezen voor: (in herinnering) achter de naam te zetten

10. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Mijn nicht die deed dit inderdaad met een kruisje onder zijn naam. Ik vind het een beetje raar om de naam er niet bij te zetten.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#31 Cygnet2, 21 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2014
    De etiquette zegt: alleen de moeder van je verloofde noemen. Het is namelijk een uitnodiging uit naam van...en de goeie man nodigt helemaal niemand meer uit.

Wil je het perse toch doen dan zou ik "de wijlen" gebruiken en geen kruisje (dat is meer voor rouwadvertenties).

Is een van jullie boven de 30 dan is het trouwens echt not done om uit naam van de ouders uit te nodigen.

Oja, het gebruik schrijft voor dat ook in leven zijnde grootouders worden genoemd...

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou hem ook benoemen met een kruisje erachter. Hij hoort er uiteindelijk ook bij...

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Sterker nog: Eigenlijk is het qua etiquette helemaal "not done" om de trouwkaart namens de ouders te versturen ;)

Als je geboren wordt, gedoopt wordt, communie etc etc doet, nodigen de ouders mensen mensen uit, omdat je er zelf te jong voor bent om een aankondiging/uitnodiging te doen. Wanneer je volwassen bent stuur je de kaart uit eigen naam, niet via de ouders dus.

Mocht iemand hier al voor kiezen, "hoort" het bruidspaar 18 tm 21 ongeveer te zijn en beiden vanuit huis te trouwen.

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou het zelf voorleggen aan je schoonmoeder-in-wording.

Wijzelf wonen al 7 jaar samen, zijn 5 weken geleden getrouwd en hebben er alleen onze eigen naam op vermeld. Geen namen van ouders.
    Mijn eigen moeder vond het "onzin en achterhaald", zeker aangezien we dus al jaren samen wonen.

Bovendien: Iedereen die uitgenodigd was, kent mijn ouders of kent zijn moeder.
    Daarnaast hadden wij onze kaarten dan ook nog es de vuilbak in kunnen kieperen, want op 't moment dat ze klaar lagen om opgestuurd te worden - de enveloppen waren al gevuld en geschreven - is mijn man zijn vader helaas totaal onverwacht overleden. En hebben we zelfs nog zitten twijfelen of we onze trouw wel gingen laten doorgaan (uiteindelijk wel, omdat iedereen in de familie vond dat we het moesten doen en dat hij er zo naar uitkeek).

Deel Deze Pagina