Hallo, Ik ben in verwachting van een tweeling, nu 17 weken. Ik weet sinds kort dat we een jongen/meisje krijgen. Het is natuurlijk nog helemaal niet 100% zeker, maar zijn toch al met namen bezig... Als jongensnaam hebben we jurre bedacht, waarschijnlijk toch met de beginletter Y. - Vinden jullie deze onderstaande combinaties mooi? - Welke meisjesnaam vinden jullie er mooier bij passen (en waarom)? Yze Mara Alvast bedankt! Groetjes Lisa
Ik vind jurre een hele leuke naam, en Ise ook, maar de schrijfwijze die je wilt (yurre en yze) erg ver gezocht ook voor de kindjes later, die zullen overal hun naam moeten spellen. Vind Jurre en Mara ook heel leuk, maar voorkeur gaat uit naar Ise omdat beide namen dan op een e eindigen
Jurre vind ik leuk....maar dan ook echt met een J en niet met een Y. Snap de 'meerwaarde' daar niet van. Vind Jurre en echte Hollandse naam dus zou daar ook iets Hollands bij kiezen. Vind Yze en Mara er dan net wat 'te apart' bij. Zelf denk ik aan: Jurre en Rosan. Kort, krachtig en fris...
Jurre en Ize, leuk!! Zou jurre niet met een y doen, ik vind een y in de naam erg leuk maar dit is me wat té gezocht...
Ik vind persoonlijk Jurre mooier dan Yurre. Omdat het een hele Nederlandse naam is, en als je Yurre schrijft ziet het er ineens niet meer Nederlands uit.. Het is naar mijn idee wat tegenstrijdig. Maar goed, als jullie Yurre mooier vinden, dan moet je dat zeker zo doen! Bij ons in de omgeving zijn best een boel kindjes geboren met de naam Ize/Ise.. Mara hoor je niet zo veel.. Maar wat jullie ook kiezen, het zijn allemaal mooie namen, dus gaat vast helemaal goed komen
We gaan voor Yze en Tijmen, toch een andere jongensnaam als oorspronkelijk bedacht!!!!! Bedankt voor jullie geweldige inbreng meiden!! Yze vind ik en mijn vriend toch de mooiste meisjesnaam en Tijmen stond al hoog in onze lijst en staat hier toch mooier bij vinden we. AAH geweldig om nu écht de namen te weten Ik ga gelijk shirtjes ontwerpen met de namen erop en bestellen voor 'de eerste kleertjes.'
Leuk dat jullie er inmiddels uit zijn! Mooie namen veel geluk met jullie twee wondertjes (groei nog maar goed kleintjes!).