Wij zijn hard op zoek naar een mooie tweede naam voor ons kindje. Onze dochter heeft als tweede naam Elisa, een naam die ik vooral door de betekenis 'God is mijn belofte' erg mooi vind. Voor onze tweede willen we weer graag een tweede naam die vooral ook mooi is door de betekenis, maar we komen er niet echt uit. Veel namen vind ik niet zo mooi of te standaard (denk aan Jonathan, etc.). Zijn hier misschien nog mensen met goede ideeën?
Ezra = "hulp"/"helper" Nathan / Nathaniël = " geschenk van God " Matthias = " geschenk van God " Hugo = " verstand"/ "denkende geest" Jona / Jonas = " vredesduif "
Ik heb jongensnamen voor je opgezocht met God/Belofte: Amedee (De God beminnende) Arlan (Belofte) Azriël (Engel/Helper van God) Caesar (De Goddelijke) Carsten (Gezalfde, van Christus) Cyril (van de Heer) Daan/Daniël (Mijn rechter is God) Dominic (Tot de Heer behorend, geboren op de dag des Heren) Fedor (Geschenk van God) Ilias (De Here) Ingmar (Door de Goden beschermd) Izaac (God mogen toelachen) Isaiah (Hij kijkt uit naar God) Ismaël (God zal horen) Jaïro (God verlicht) Jesse (Uitzien naar God) Jonas (Geschenk van God) Kristof/Christophe (Drager van Christus) Kilian (Man van de kerk) Manuel (God zij met ons) Matteo (Godsgeschenk) Matthias/Matthijs (Godsgeschenk) Mathijn (Geschenk van de Heer) Nathan (Geschenk van God) Raphaël (God heeft genezen) Samuel (Door God verhoord) Thimo/Timo (Ter ere van God) Tibor (Gewijd aan God) Timon (Ter ere van God) Tobias (God is goed) Yaël (God's kracht)