Namen uitzoeken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nancy, 9 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hallo iedereen.
    Mijn man en ik zijn er sinds het weekend weer serieus mee begonnen.
    Nu zei mijn man dat hij alvast een naam voor zowel een meisje als een jongen wilde bedenken.
    We hebben het er al vaker over gehad, maar we hebben nu namen uitgezocht en afgesproken er niet meer vanaf te zien.
    Ik mocht een naam uitzoeken van een dochter en hij van een zoon:
    Meisje: Demi
    Jongen: Lance

    Aangezien ik toch niemand persoonlijk ken heb ikze maar effe genoemd.
    Hebben meerdere mensen dat gedaan, of zijn wij zo raar. :(

    Groetjes Nenske
     
  2. leentje

    leentje Lid

    14 nov 2005
    41
    0
    0
    Apeldoorn
    Wij hebben het er ook al over gehad hoor, wat we mooie namen zouden vinden en wat we vreselijk vinden. Of het uiteindelijk, als ik zwanger mag worden, definitief gaat worden weet ik niet. Ik denk dat je op het moment dat je daadwerkelijk een naam moet bedenken, dat je dan nog eens evalueert of het nog steeds mooie namen zijn, of dat je dan toch wat anders mooi vindt. Vind je het tegen die tijd ook nog steeds mooi, dan is het toch een naam die je op langere termijn waarschijnlijk mooi zal blijven vinden.
    Onze top 1 op dit moment:voor een meisje (Sietske) en voor een jongen (Robin)

    Groetjes Leentje
     
  3. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ja hoor, wij zijn ook al druk bezig..

    Jongensnaam vind ik moeilijk.. erg moeilijk.. misschien iets in de richting van Kay of Casper.. maar dat kan nog maar zo veranderen..

    Meisjesnaam staat al praktisch vast, die vinden we beide erg mooi..Al moet ik dit nog gaan overleggen, omdat dit de 2e naam is van de dochter van een vriendin van me.. toen ik het hoorde, wist ik al dat dat een naam was die ik wel errug mooi vind..
    Het liefst hebben we aparte namen, maar da's moeilijk verzinnen..
     
  4. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Wij hebben al wel 2 voornamen alleen hebben we nu een klein verschilletje over de tweede naam. Die wilt mijn vriend dus niet en ik wil ons kindje wel een tweede naam geven.

    We zijn niet gelovig maar ik wil graag een meisje de tweede naam van mijn moeder geven: cornelia. Hoe breng ik mijn vriend aan het verstand dat tegenwoordig twee namen heel gewoon zijn en dat daar echt geen geloof meer aan vast zit ??
     
  5. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Geen idee hoe je hem dat aan zijn verstand brengt.. ik denk enkel door middel van voorbeelden?

    Hier heb je er vast 2

    Ik ben niet gedoopt, maar heb 3 namen (waarvan 1 vernoemd naar mijn oma)

    Mijn broer is niet gedoopt, en hij heeft 2 namen (ook 1 vernoemd)



    Heb gebeurd zoveel, heeft niets met geloof te maken, een 2e naam..
     
  6. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Mijn kinderen worden dus wel gedoopt (Ben Rooms Katholiek) en een jongen krijgt een doopnaam Sef of Jozef en een dochter Isabella of Bellie, dit omdat mijn opa en oma zo hebben geheten die veel voor mijn moeder, mijn zus en mij betekent hebben vroeger.
    Neske
     
  7. Niet meer actief

    Wij waren ook al weer druk bezig met namen verzinnen

    Meisje wordt: Charissa Esmee
    Jongen: Ezra Elijah Giovanni
     
  8. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Nee, we zijn er pas mee begonnen toen ik daadwerkelijk zwanger was. Bij mijn jongste kindje, stond er nog geen meisjesnaam vast bij de bevalling :confused: . Ik kon gewoon niet kiezen! We wisten toen niet of het een jongen of meisje zou worden. Mijn man heeft uiteindelijk maar de knoop doorgehakt, zodat ze toch nog een naam heeft!

    Angelina
     
  9. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Wij hebben 2 jongens- en 2 meisjesnamen en we weten al met een vrij grote zekerheid welke namen het definitief gaan worden. We houden het lekker geheim, sowieso omdat ik nog niet eens zwanger ben, haha. Op zich wel leuk om over namen na te denken, vinden jullie niet?

    Groetjes,
    Anouk.
     
  10. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hallo Dames,

    OOk wij zijn al over namen aan het denken, terwijl we nog niet zwanger zijn en houden het geheim....

    Maar even over tweede, derde namen, ikzelf ben wel gedoopt maar heb maar 1 naam, dus ook dat kan!!!

    Gr. :)
     
  11. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    wij hebben nog geen meisjes naam alwel een jongens naam omdat wij een jongen graag na mijn vriend willen vernoemen en wat is er nou mooier voor een vader dat zijn kind de zelfde naam draagt.

    groetjes Chantal
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude

    lieve vriend

    dubbelen namen heeft vandaag de dag niets meer te maken met het geloof
    mijn eerste kinderen hebben alleen roepnaam maar Caitlin heeft er wel 3 lol

    officieel heet ze Karsiena ( na de opa van robert Karsien en Debora na mijn oma tevens ook mijn geboorte naam )

    Karsiena Debora dus en we noemen haar Caitlin wat van Catharina afkomt

    hopelijk heb ik hem overtuigt ;)

    gr debbie
     
  13. mieke

    mieke Bekend lid

    wij weten t ook al bijna zeker

    voor een jongen wordt het : Dylan
    en voor een meisje wordt het : dominique
    maar de meisjes naam weten we t nog niet helemaal zeker
     
  14. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Ik ga het hem zeker laten lezen als hij terug is van school :D
     
  15. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey,
    ohh die namen verzinnen, vindt dat zoiets leuks!!!
    we hebben al zoveel namen gehad dat we dachten, zo dat is hem maar er komt steeds weer een leukere mooiere! hihihi het blijft een leuke bezigheid!
    @ Channie, ff over de zelfde naam als de vader, is niet echt makkelijk hoor, hebben mijn vriend en zijn vader(en zijn opa) ook en daar kan je goed de mist mee ingaan, zeker als ze dezelfde stem hebben en je denkt je vriendje aan de telefoon te hebben... :oops: :oops: :oops: :)
     
  16. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik fantaseer er wel al over en heb het er heel soms met mijn man over. Ik wil er pas uitgebreider op ingaan als ik zwanger ben. Wil er niet te veel mee bezig zijn.
     
  17. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik wil net zoals elvira er dan pas goed over nadenken maar ik heb al een tijdje stiekem 2 namen die ik erg leuk vind.... hihi

    Groetjes
     
  18. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Wij hebben er eigenlijk ook al over gedacht.

    Jongens naam zijn we helemaal uit, maar de meisjes naam dubben we nog over.
     
  19. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    vindt een meisjesnaam ook veel moeilijker dan een jongensnaam, die weten we eigenlijk al heel lang en die blijft er ook wel in maar die meisjesnamen, moeilijk, maar nog alle tijd om die te verzinnen!!
     
  20. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Wij hadden echt veeeeeel meer moeite met de jongens naam :D Uiteindelijk ook wel een leuke gevonden.
     

Deel Deze Pagina