Je hebt de namen top 10 landelijk enz nu maar zelf ben ik benieuwd welke voornamen jullie nu veel om je heen horen! Welke namen horen jullie nu echt veel bij pas geboren kindjes en op de peuterspeelzaal/kdv/basisschool?
Grappig genoeg eigenlijk nooit namen uit die top 10. Wij gaan voor naam nr 6 (Sarah) en dat hoor je hier nooit. We zijn daarin in onze omgeving meteen ook maar uniek Hier (nh platteland) hoor je ofwel heel traditionele namen/vernoemingen zoals: Jan, Simon, Pieter óf juist namen als Djaysen, Djezz (?) en meer van zulke unieke zelf samengestelde creaties. Zoon heeft op zowel kinderdagverblijf als zwem groep geen enkel kindje waarvan de naam dubbel voorkomt. Dat was vroeger bij mijzelf op school of club wel anders.
Finn, Senn, Liam, Levi hoor en zie ik hier veel voor jongens. Voor meisjes Nora, Saar(tje) verder eigenlijk niet specifiek een naam wat ik veel voorbij heb zien komen.
Sara/Sarah Sophie Elin/Elynn Liv Sterre Ik woon in een nieuwbouwwijk en dit is wat ik veel hoor en op geboorteborden zie staan. Jongensnamen ben ik nog niet dubbel tegen gekomen, wel veel gewone namen.
Ook op het kinderdagverblijf waar ik nu werk barst het van de Saar/Sarah's Qua jongens hebben wij nog geen dubbele namen.. Zelf hadden wij ook de naam Sarah in gedachten mocht het een meisje worden.. Maar wij krijgen een jongen..
1. Finn 2. Noah 3. Jayden 4. Stijn 5. Sem/Sam 1. Luna 2. Olivia 3. Sophie/Sophia 4. Liv/Liva 5. Fiene