Naam tweede kindje moeilijker!

Discussion in 'Babynamen' started by nana33, Apr 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    En dan vooral als je tweede kindje van hetzelfde geslacht is als de eerste. Bij de eerste hadden we zo duidelijk een top naam en de één na leukste naam die we konden verzinnen werd de tweede naam. Nu vind ik het zó moeilijk om weer twee namen te verzinnen die we net zo leuk vinden, of zelfs maar één... Ik wil niet dat ons tweede kindje "tweede keus" namen krijgt en dus wil ik het liefst een naam, die we eerder nooit overwogen hebben, maar dat is echt moeilijk als je alle namen op het internet al eens hebt gelezen. Herkenbaar?

2. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,314
    17,216
    113
    heel herkenbaar! Eerste duurde lang... tweede nog langer... en nu weten we het ook nog niet.

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Ja klopt helemaal! Hier ook een 2e van hetzelfde geslacht. Ben nog steeds onzeker over de naam die we bedacht hebben, terwijl we er bij de 1e snel uit waren...

4. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hier ben ik dus zwanger van een dochter na een zoon.
    En laat ik zeggen ik had 2 namen voor een jongen en klaar.
    Hihihih een meisje vind ik zoooooooo moeilijk pfff

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hier nu zwanger van een jongen en we vinden een jongensnaam echt heeeeel moeilijk. Voor een meisje hadden we genoeg opties, voor een jongen vinden we maar een handjevol namen acceptabel en 2 daarvan ook wel echt leuk. Eigenlijk is het dan juist makkelijker, weinig keus scheelt weer ;)

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Haha,hier andersom.

Voor een Meisje was het voor ons makkelijker.
    We krijgen een zoon en we komen er maar niet uit!!:(

7. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Wij vonden meisjesnamen juist ook makkelijker dan jongensnamen bij de eerste. Maar nu, pfffff, nu blijft het zo moeilijk. Ik kom heel veel leuke namen tegen, maar ik mis gewoon die "klik" die ik met de naam van de eerste wel had. Gelukkig hebben we nog even.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,140
    8,871
    113
    Heel herkenbaar. Hoewel ik ook bij de tweede uiteindelijk echt wel een naam had die ik net zo mooi vond als de naam van de oudste. Alleen vond mijn man die naam niets... Uiteindelijk hebben we wel een naam gevonden die voor mijn gevoel ook bij 'het kindje in mijn buik' paste (voor mijn gevoel minder dan mijn eerste keus, maar ja, je moet een naam wel allebei leuk vinden...).

Voor een jongen hadden wij ook veel minder namen, maar dat had de keus uiteindelijk juist makkelijker gemaakt. Ook omdat onze smaak qua jongensnamen veel dichter bij elkaar lag.

9. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Hier was het ook een drama bij de tweede, ik geloof dat we een week of 2 voor de bevalling er pas echt uit waren. De topnaam heb je gewoon al gebruikt, en alles wat daarna komt is minder.

Wij zijn uiteindelijk toch op een hele nieuwe naam, die nooit eerder op onze lijstjes heeft gestaan, uitgekomen. De andere namen voelde toch echt een beetje als reservenamen.

10. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Ik herken het ook ja! Ik weet natuurlijk nog niet of dit weer een jongen is, maar in dat geval wordt het erg lastig!

Succes!

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja! Heel herkenbaar. Bij de 2e hadden we 1 jongensnaam die we te gek vonden en een meisjesnaam hadden we helemaal niet. Gelukkig dus dat het een kleine boy was.

Share This Page