Wij weten sinds kort dat we een meid verwachten. Aangezien we in Frankrijk wonen en vriend Frans is zoeken we dus een Franse naam voor onze prinses. We hebben al enkele ideetjes maar komen niet goed overeen. Al mijn voorstellen zijn reeds afgekeurd door vl. Ik hou bvb van: Estelle, Esmee, Emma, Eloni, Léonie, Mila... Hij houdt enkel van: Camille Op zich vind ik Camille een mooie naam maar heb toch niet iets van 'ja dat is het'. Ook het feit dat hij onze dochter wil noemen naar zijn grootmoeder en dat de familienaam van zijn moeder moet voorkomen in de familienaam van onze dochter vind ik er een beetje teveel aan... Ik zou ook graag wat inspraak hebben Dus alle suggesties zijn welkom!
Kijk even op Nomi Italiani - Significato dei Nomi - Nomi per Bambini. Daar kun je per land namen toplijsten bekijken
Deze link is beter, hier kun je meteen aan de rechterkant de landen en jaartallen kiezen: Top 100 Nomi per Bambini - Francia 2013
Amélie Manon Juliette Eloïse Valence Solenne Yaëlle Valentine Milou Noélie Vianne Axelle Ticianne Rosalie anders hier eens kijken : FAIRE PART NAISSANCE
Ik vind franse meisjesnamen geweldig! Maar Camille juist helemaal niet. ken overigens alleen jongens die zo heten
Franse namen of die goed in het Frans kunnen worden uitgesproken: Philou, Anaïs, Fay, Isabeau, Nadine, Madeleine, Ghislaine, Danae (da-NEE), Gabrielle, Amelie, Solange, Demi, Corine, Joelle/Elle, Juliette, Magali, Rosalie, Sophie, Noemi (no-ee-mie)
Vind ik een hele mooie naam, jammer genoeg iemand gekend die zo heet en mij het leven zuur heeft gemaakt dus het zo niet eerlijk zijn om onze dochter zo te noemen Héél jammer want ik vind het een prachtige naam...
er zitten er enkele tussen die ik mooi vind, ik zal ze vnv es voorleggen aan vriend. Gisteren ook geprobeerd maar verder dan een 'nee, nope, njet' ben ik niet gekomen.
Inderdaad! Op het einde zei ik hem, nou doe jij dan ook es een voorstel ipv alleen maar Camille te zeggen... Kwam hij af met 'Enora'... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuhh...... absolutly NOT!!!!