Mijn ouders worden gewoon opa en oma genoemd De andere opa noemt ze opa voornaam, dit is de oom van mijn man waar hij na het overlijden van zijn ouders in huis is gekomen. Als we het over mijn vader hebben zonder oma te noemen geeft dat wel eens verwarring en dan noemen we hem opa achternaam.
Allemaal opa en oma achternaam. Ook de overgrootouders zijn opa en oma achternaam. Tot nu toe nog niet verwarrend, ze noemt ze allemaal opa en oma
Mijn oudste neefje (nu inmiddels 24 jaar oud) heeft uit zich eigen de namen opa en oma verbasterd naar "appie en ammie" en dat is zo gebleven. Zijn broertje, 2 andere neefjes, de buurtkinderen en nu mijn kinderen noemen mijn ouders steevast appie en ammie.. Ik vind het wel bijzonder.. Grappige is dat ze het bijvoorbeeld op school wel hebben over opa en oma, dus dat onderscheid is er wel. Mooi hoor, hoe dat werkt in die koppies.. En de moeder van mijn man is gewoon oma of als ze in een grappige bui zijn is het oma Ankie (schoonmoeder heet Ank)..
Hier noemden we zelf opa en oma + plaatsnaam. Dochter heeft er iets anders van gemaakt en zo noemen wij ze dus ook al jaren. Pas begon broer zich ermee te benoemen en wilde opa en oma anders noemen, weet zo niet meer hoe. Als we er zijn noemen de kinderen ze gewoon opa en oma. Voornamen weet dochter wel, maar mag ze niet zeggen, ook niet tegen ons.
Opa Woef (Dat is de opa met hondjes) Oma Jammie (Want Oma zegt altijd 'Jammieee' tegen 'm als hij eet) Oma Miauw (Heeft een kater, maar ze is ook een mauwerd ) Opa (Heeft geen bijnaam gekregen, waarom weten we ook niet) En dan hebben we nog opa en oma Ver (ze wonen verder weg) (Veel grootouders ivm scheiden, hertrouwen) Hoe hij erop is gekomen.. Geen idee! Maar vind ze wel origineel
Ik denk dat de kinderen dat zelf wel verzinnen. Hier wel in elk geval. Mijn ouders worden gewoon opa en oma genoemd. De moeder van mijn man is Oma (+voornaam) Mijn oma noemt hij oude oma en de oma van mijn man noemt hij kleine oma (hij groeit haar al bijna voorbij, vandaar)
ter plaatse is het gewoon opa en oma. maar is het om in een verhaal de opa's en oma's te onderscheiden is het opa en oma plus achternaam.
Mijn ouders noemen ze Opa en Oma Snowy (zo heet hun hond) en mijn schoonouders noemen ze opa en oma strand (wonen in de zomer op het strand)
Mijn neefjes en nichtje noemen mijn ouders altijd opa en oma naam van de hond. Nu is de hond een paar weken terug overleden dus eventuele volgende kleinkinderen zullen waarschijnlijk een andere naam gaan gebruiken. Vaak verzinnen kinderen zelf wel een naam. Mijn opa en oma noemde we altijd opa en oma lift. Toen ik 2 was verhuisde ze naar een flat en dan is zo'n lift dus wel heel erg interessant.
Mijn ouders: opa en oma Man zijn ouders: dede & babaAnne (zelfde alleen dan in het turks) Mijn opa en oma moederskant: omaatje & opaatje Mijn oma vaders kant: Tata (tatta betekent oma in het Arabisch)
de een opa en oma (zuid holland) de ander pake en beppe (friesland ) makkelijk uit elkaar te houden zo