Ons meisje is nu 7 wkn en slaapt eigenlijk al ruim een maand overdag vrijwel altijd op haar buik. Gaat echt super. S nachts durf ik dit alleen nog niet. Ze ligt in de wieg naast mijn bed en is al erg sterk in haar nek. Toch vind ik het eng. Vanaf hoe veel weken liet jij je kindje s nachts ook op de buik slapen?
Oudste vanaf de kraamweek (sliep anders echt niet), middelste wat later, maar ook vrij vlot en de jongste tot nu toe niet.
Ze ligt hier nu eigenlijk bijna iedere nacht op mijn buik. Als ik het probeer in de wieg gaat spugen en wordt onrustig. Met de armpjes maaien en zo. Maar ja op mij is ook niet ideaal.
Hier sinds gisteren. Baby slaapt wel in een aanschuifbedje tegen mij aan. Ik lig ook op mijn buik en kort op de baby.
Hier sliepen ze allemaal ook met een paar weken al op de buik 's nachts. Maar ze waren hier allemaal vrij sterk in het nekje waardoor ik het aandurfde. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Na twee week, hij sliep gewoon niet op zijn rug. Vond het heel eng toen, maar hij wilde niet anders. Hij slaapt nog elke nacht op zijn buik.
Hier vanaf de geboorte, maar hij kon eigenlijk meteen zijn hoofdje redelijk optillen. In het ziekenhuis (had een keizersnee gehad), sliep hij de eerste nachten op mij op zijn buik of naast mij op zijn zij tegen me aan. In dat gekke bakkie wilde hij echt niet slapen! Hij heeft tot 4 maanden bij ons geslapen in een co-sleeper, en nu in zijn eigen kamer met een beeld babyfoon. Zo kan ik hem toch in de gaten houden, maar hij tilt heel goed zijn hoofdje nu op. Hij slaapt nog steeds op zijn buik, anders slaapt hij gewoon echt niet. Ik heb het wel geprobeerd om hem op zijn rug te leggen of zijn zij, maar dan blijft hij net zolang piepen tot je hem omdraait haha
onze dochter was bij de geboorte heel ziek en kwam daardoor op de NICU te liggen. Hun hebben haar vanaf de geboorte bijna meteen op de buik gelegd. Zij was dit dus ook al helemaal gewend. Toen ze met 4 wkn thuis kwam ,werd ze mega onrustig en wou ook alleen op de buik slapen. Met een week 0f 6 hebben we het ook thuis zowel overdag als 's nachts gedaan.
Hier ook vrijwel gelijk. Eerst op mij of naast mij, vanaf een maand ongeveer in de cosleeper (daarvoor kreeg ik haar niet weggelegd). In het begin had ik een klein nachtlampje aan en zodra ze haar hoofdje draaide of een kik gaf, keek ik gelijk. Langzaam kreeg ik er steeds meer vertrouwen in en deed ik vanzelf de lamp uit. Ze slaapt nog altijd op haar buik en ligt weinig op haar rug.
Nog steeds niet. Ze is dan ook nooit echt een buikslaper geweest maar kan het inmiddels wel. Heb je wel een earosleep matrasje?
Ik heb mijn dochter ook eerst alleen overdag laten slapen op haar buik. Snachts deed ik haar toen nog in een puckababy zak.. maar ik ben toch al wel vrij snel over gegaan op in de nacht ook op de buik. Denk na 1,5 week of zo! Ik heb ook een aerosleep en dat gaf mij toch een gerustellend gevoel! succes!
Je moet je realiseren dat enkele minuten zonder zuurstof al fatale gevolgen kan hebben. Hiermee wil ik je niet bang praten maar juist iets laten inzien. Tenzij je er overdag continu naast zit, is er in principe geen verschil tussen overdag of 's nachts. Ik snap je gevoel wel en natuurlijk ben je er overdag meer bij, maar in principe is het niet minder gevaarlijk. Als je kindje het hoofdje zelf op kan tillen zou ik haar gewoon lekker zelf laten kiezen. Mijn dochtertje slaapt op haar buik sinds een maand of 3 en ik ging in het begin ongeveer elk kwartier kijken en 's nachts ook een paar keer. Maar op een gegeven moment moet je het loslaten. Binnen dat kwartier kan er ook iets gebeuren. Dan is de enige optie er continu naast zitten en dat is geen optie. Succes en vertrouw op je kindje! Komt vast goed.
tja bij de jongste al met 6wkn...bleef gewoon uren wakker anders...met gevolgen van dien. oudste iets later denk 10 wkn Of ik deed bij vde laatste voeidng op zn buik..en dan na de nachtvoeding wel op zn rug, omdat ie dan vaak al in diepe slaap was... heb bij beide wel een aerosleep gehad...luchtig gekleed etc ..ze voelde altijd wel wat koel aan ofzo, nooit dat ze het "lekker" warm hadden, dat vond k dan wel eng hahah
Caitlyn slaapt op haar buik sinds ze echt veel last kreeg van de reflux. Dat is denk ik met een week of 5 geweest. Ze was wel vrij vlot al aardig sterk met d'r nekje, maar zonder dat zou ik het ook gedaan hebben, (moest ook wel, was op d'r rug echt geen doen).
De areosleep lig in het ledikantje, waar zoon nog in ligt. Heb wel gehoord dat er areosleep matrasjes zijn voor de wieg. En idd ik ben er overdag ook niet iedere minuut bij dus dan zou het in theorie idd ook fout kunnen gaan. Zal is met man overleggen en het langzaam opbouwen of zo. Ze Slaapt nu idd op haar buik op mijn buik en eindigt dan vaak op haar zij naast mij omdat ik het niet trek om heel de nacht met haar op mijn buik te liggen. Meestal komt ze tussen 4 en 5 voor de nachtvoeding, ik zou is met die 3 uurtjes, tot de ochtend, kunnen proberen op haar buik om zelf wat zekerder te worden.
hier sliepen beide kids vanaf dag 1 al op hun buik. tot op dag van vandaag is dat nooit veranderd. zit in de familie denk ik, hubby en verder mijn hele schoonfamilie slapen op hun buik Kon wel eigenwijs op rug leggen maar noway dat ze dan gingen slapen. dat waren een paar slapeloze nachten met alleen maar gegil en gekrijs. op de buik maar weer en hoor ze zelden
Hey Sukke, volg je gevoel meid. Hier deden we dat de eerste keer vanaf ongeveer een week oud en de tweede keer nog eerder geloof ik. Al vond ik het de tweede keer enger. Misschien omdat de oudste echt veel steviger in de nek was. Dus volg je gevoel en observeer je kleintje anders overdag gewoon een poosje om te zien wat ze doet. Hier trouwens geen aerosleep oid.
Vanaf het begin. Die kleintjes zijn sterk genoeg om hun hoofdje om te draaien bij evt ademnood of zo.
Vanaf het moment dat hij het zelf deed ik legde hem altijd op z'n rug, en met een maand of 4 werd hij steeds wakker op z'n buikje... MET billen in de lucht Dus toen hij zelf kon draaien van rug naar buik en andersom...