Wij krijgen een tweede zoon en zijn druk bezig met namen. Onze eerste zoon heet d.i.v.a.D en als tweede en derde namen naar zijn opa’s r.e.d.n.a.x.e.l.A, s.i.l.e.n.r.o.C. We houden van klassieke, tijdloze namen die zowel in het Nederlands als International makkelijk uitgesproken kunnen worden. Voor mensen die vernoemd hebben hoe hebben jullie daarna gekozen of hebben jullie toen een mix gemaakt?
Thomas Lucas Aaron Sander Kevin Wesley Daniel Roan Bjorn Pascal Jesse Julian Nick Rick Hugo Roy En waarna willen jullie vernoemen? Weer de opa's? Dan de volgorde van de 2e en 3e naam omdraaien?? Dat deden ze vroeger heel veel
Ik denk meteen aan Simon. Verder nog: Nicholas/ Nicolas Matthias/ Mattheus Theo(door/dore) Sebastia(a)n Joseph(us) Koenraad/ Conrad Richard Daniël Gabriël Misschien net iets minder jullie straatje: Silvester, Maxim, Joah, Boaz, Fabian, Tobias, Hugo, Oscar, Noël. Wij hebben vernoemd met de 3e naam. Eerste naam wilden we sowieso niet vernoemen. En we wilden graag 3 namen en dit vonden we het lekkerste klinken.
Ik dacht meteen aan Daniël. Anders misschien nog; Jonathan (Jonah) Florian Olivier Oliver Manuel Gideon Samuel Robin Xavier Vincent Mathijs Quinten Elias
Tristan Julian Fabian Tobias Laurens Vincent Oscar Gabriel Samuel Rowan Daniël Robin Christiaan Derek Marcus Morris Marijn Tijmen Roan Matthijs
Victor Oscar Casper Jonas Maurits Jasper / Jesper Ruben Marcus Michiel Emiel Boris Rogier Xavier Lennart Aaron Joris Vincent Sasha Abel Ewout Sebas Sander Maarten
Hoe heten de oma's? Wil je die nu misschien vernoemen? Veel namen zijn er ook in een mannelijke vorm; bijv. Johannes als oma Johanna heet.
Ja daar dacht ik wel aan, onze moeders zijn allebei overleden. Mijn moeder heet: aloraC, teirgraM, acsicnarF Schoonmoeder heet: aihcatsuE, adilA, airaM Maar ik ben op nog niks gekomen waarvan ik denk Yes! Wellicht is iemand hier creatief met namen
Ik hou zelf enorm van vernoemen en het lijkt me al helemaal mooi als ze zijn overleden. Ik heb gekozen voor de familienamen, dus niet perse de eerste namen. Dat leek mij het meest logisch. Hebben jullie familienamen?
Bedoel je een naam die steeds is terug gekomen in de vrouwelijke lijn in dit geval? Ik weet mijn moeder haar tweede naam is naar de beste vriendin van mijn oma (zij leeft nog) en haar derde naam is naar de dag heilige van haar geboortedag. Mijn schoonmoeder haar eerste naam is naar de Heilige Sint Eust….. en de rest weet ik niet ervan.
Ik zou dan de naam carlo of Carlos gebruiken als 1 naam met vernoemen. Dat blijft het dichts bij de voornaam c.ar.ola. voor mijn gevoel. De andere vind ik wat lastiger.
Ca.rola: Carel Carl Cor Rolf Ralf Arlo Arco Carlo E.ustach.ia: Eustachius Stach Che Shia Samengevoegd Cornelius Lars Chiel Persoonlijk zou ik twee namen die direct zijn afgeleid van de twee namen nemen.