Ik hou zelf ook niet van verklein namen, voor kleine kinderen idd leuk maar daarna niet meer zo. Vond idd de langere of serieuzere doopnaam die hier eerder werd genoemd Eva -> Eefje en Josephien ->Fiene wel een mooie oplossing.
Had er laatst nog met een vriendin over. Het is niet de naam die het kind vormt....maar het kind die de naam vormt! .....
Er zijn natuurlijk heel veel namen uit het engels gekomen, zoals Danny, Davey, Donnie, Ronnie, Jimmy, Bobbie, Robbie enz enz en klakkeloos overgenomen. Alleen heten deze mannen in engeland gewoon officieel Daniël, David, Donald, Ronald, James, Robert. Vind het niet kunnen, namen eindigend op -y of -ie voor een volwassen man.
Dat is één van de criteria die wij hadden. Namen waar we dus al een heel beeld bij hadden, vielen over het algemeen af. We hebben namen gekozen die, voor ons, 'beeldloos' waren, zodat onze kinderen er zelf vorm aan konden geven. Hier hebben allebei de meiden namen die ik prima vind gaan voor een volwassene. We hebben daar wel een beetje rekening mee gehouden, al zijn mijn 'eisen' wat dat betreft toch minder hoog dan van sommige anderen hier. Zo vind ik Lev of Evi bv. ook prima gaan voor een volwassen iemand.