Namen waarvan je niet direct weet hoe je ze moet uitspreken

Discussie in 'Babynamen' gestart door Anique, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Haha, sorry voor de lange titel :) .. ik wist het niet duidelijker te omschrijven.

Maar ik wil hierover even de mening peilen... mijn man is Turks en nu zijn er veel Turkse namen die ik wel erg mooi vind maar waarvan Nederlandse mensen hem waarschijnlijk in eerste instantie verkeerd zouden uitspreken.

Een voorbeeld van een naam die ik erg mooi vind is "Can" , dit spreek je uit als "djan" Of dus John, maar dan met een "a". Ik vind het echt een hele mooie naam, en op zich niet heel moeilijk... maar ja, ik zou het denk ik wel vervelend vinden om een naam te hebben die mensen als ze hem lezen verkeerd zouden uitspreken.. wat is jullie mening hierover?

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    je zal mensen altijd een keer corrigeren en soms wel vaker en het is de vraag of je jezelf daar niet aan gaat irriteren

(ik heb het met de naam Ticho *spreek je uit als tiego maar krijg ook wel combinaties van tiko etc)

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Je hebt het met veel namen hoor! Zelfs met 'gewone' namen zoals nathalie (natalie of naatalie) of sharon (shaaron of sheron)

Ik dacht zelf eerst ook Can? (kan) Maar ik vind de uitspraak van jou Djan wel leuk!

4. Morrighan

Morrighan Bekend lid

21 nov 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Och je moest eens weten hoe vaan Cailan's naam (Kay-len)verkeerd wordt gezegd (zelfs door opa's& Oma's :rolleyes: )

Gewoon eindeloos verbeteren. Ze leren het vanzelf.

5. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    En dat is dan weer de reden dat ik me er niet druk om maak dat Naeyyssa vaak de uitspraak zal moeten verbeteren..! Met 'gewone' namen moet dat immers ook vaak genoeg..! ;) Can -> heel leuk hoor! (Al zei ik in eerste instantie "tsjan" en zat ik er qua uitspraak dus ook naast) En ik ben zelf (voor een meisje) verzot op Sadiye, wat ook een Turkse naam is..!

Liefs

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wij zijn niet turks, maar ik was dus ook helemaal gek van de naam Can (Djan). Maar ja, inderdaad vanwege de verwarrende uitspraak hebben we er niet voor gekozen, ook al blijf ik de naam geweldig leuk vinden.

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hallo,

mijn man is nederlands en ik turks, onze zoon heeft Mert, kan niemand verkeerd uitspreken. :)

8. Anique

Anique Niet meer actief

Nou, voor deze zwangerschap zijn we er qua naam al wel uit, wordt wel een Turkse naam, en ook een door iedereen uit te spreken naam.. maar ja, wie zegt dat het bij 1 kindje blijft... ;)

9. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ja en daar zit ik nu dus mee, Mert is een turkse naam en nu krijgen we een meisje en vind ik het heel moeilijk om een leuke naam te bedenken die iedereen uit kan spreken. welke namen hebben jullie nu dan gevonden?

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik vind Senna dan wel een mooie naam.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wij hebben ook een heerlijk moeilijke naam voor onze zoon. maar uiteindelijk snapt iedereen hem wel.
    je moet de naam kiezen die je zelf mooi vind.

en ik vind can erg mooi

12. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ik vind Can (djan) ook mooi.. maar waarom niet gweoon Djan?

13. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    een meisje kan je ook Hadise noemen in het turks word het hadiçe geschreven (hadidjee uitgesproken) maar je kan die ç vervangen door een s waardor het hadise (hadis uitgesproken) word is veel gemakkelijker voor uit te spreken.

14. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik ken iemand die Gaby heet maar die is als Keebi vernoemd of zoiets

Esmeé en Esmay is dat nou verschil?

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703