Namen welke leuk zijn voor kinderen maar voor volwassen mensen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door jongmama, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    #21 jongmama, 27 dec 2012
    Laatst bewerkt: 27 dec 2012
    tupp: dat is maar een voorbeeld. ik weet niet ik vind het gewoon niet passen bij een blank kind. hetzelfde als ik een neger ken die Auke heet ja sorry past naar mijn idee niet.
    het zal daar wel een naam zijn voor dat land maar vind het niet echt mooi voor een nl kind

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Dirksmama.

Jasper vind ik een prima naam voor een volwassen man. Mijn broertje (25) heet ook Jasper.

3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Brecht is een bestaande voornaam, hoor.
    NVB : voornaam Brecht

Verder sluit ik me bij Dirksmama aan. Het is allemaal een kwestie van smaak.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik had vroeger een eefje in de klas zitten, eefje was behoorlijk gezet en vaak hoorde ze : eefje ...? nou je bent een beste eef hoor !

dat vind ik gewoon sneu, daarom zou ik ook nooit voor dat soort namen kiezen, ik zou doen evelien doen dat ik zelf bijv eefje ofzo als koosnaam kan geven

zelfde met lotje, ik zou dan lotte doen en als koosnaam lotje, .

5. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Verkleinvormen vind ik (vooral bij jongens) echt niet kunnen voor een volwassen man, denk aan Nicky, Mikey en Joey etc.
    Voor een meisje vind ik het ook niet mooi, ik wil toch graag dat mijn kind in de toekomst een krachtig volwassen persoon wordt, dat er iemand stáát zeg maar. Een naam eindigend op -ie -ey of y draagt daar natuurlijk totaal niet aan bij!

En verder vind ik Puck echt een waardeloze naam. Daar snap ik echt niks van hoe mensen hun kind dat aan kunnen doen. dat ik echt iets voor een baby/peuter, als koosnaampje. Puck blijft voor mij altijd een Ukkepuk. Jammer.

Namen van vroeger die ik nu weer veel hoor moet ik ook erg aan wennen...toevallig een kindje hier in de buurt geboren die de naam Willem heeft gekregen. Tsja...of Kees. Vind ik ook helemaal niks.
    Dan hoor ik écht liever Vlinder, Storm en Bloem. (zou ook niet mijn keus zijn maar Willem en Kees is echt hopeloos ouderwets)

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik ken een volwassen vrouw die Sterre heet. Past prima!

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik ken twee mannen die Jasper heten. Blijft leuk en vind het helemaal geen kinderlijke naam ofzo.

8. Koon

Koon Niet meer actief

+1

Als je succes af moet hangen van je naam, dan gaat er ergens iets verkeerd.

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb een vrouwelijke collega die Bertje heet.... :)

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Vind dat een naam wel degelijk uitmaakt. Het is een eerste indruk die je op iemand achterlaat. En ik vind ook dat een baan passend moet zijn voor alles dus ook als je bijv in de zakenwereld terecht komt. Natuurlijk zegt t niets over je kunnen maar t is een eerste indruk die je niet meer kan veranderen. Daarom ben ik ook van normale namen en niet van die gezochte en geknutselde namen.

Mijn neefje heet Jamie. Vind ik ook zo'n naam. Klinkt alsof je altijd klein blijft. Ik noem m ook altijd James. Klinkt wat krachtiger.

11. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Pip, Pom en Puck vind ik kleuternamen. Of voor kaboutertjes.
    Ik ken wel een 30er die Puck heet. Daar ben ik wel aan gewend. Maar toch leuker voor een baby of voor je huisdier.

12. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Ik vind Puck juist een hele mooie naam!!!;)

13. Luja

Luja Niet meer actief

Ik vind Puck ook leuk en stoer.

Pip vind ik weer wat minder voor een volwassen man. Net als de meeste jongensnamen die op -ie of -y eindigen.
    Super gaaf voor een baby/peuter/kind maar niet voor een volwassen kerel

14. Kim123

Kim123 Lid

15 nov 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het omgekeerde met Karsten,
    het lijkt me een toffe naam voor een stoere man,
    maar een baby - peuter die Karsten heet, ik kan er niet aan wennen.
    Misschien omdat het zo moeilijk te verkleinen is?:(

15. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Er was nog niet geleden een nieuwsitem volgens mij bij Editie NL dat hoogopgeleiden en mannen met een goede baan meestal 'krachtige' namen hebben en dus niet vreemde/aparte namen.. Het schijnt dus wel degelijk uit te maken hoe je heet.

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik denk eigenlijk dat dit meer zegt over de ouders dan het kind...

Deel Deze Pagina