tupp: dat is maar een voorbeeld. ik weet niet ik vind het gewoon niet passen bij een blank kind. hetzelfde als ik een neger ken die Auke heet ja sorry past naar mijn idee niet. het zal daar wel een naam zijn voor dat land maar vind het niet echt mooi voor een nl kind
Ik sluit me aan bij Dirksmama. Jasper vind ik een prima naam voor een volwassen man. Mijn broertje (25) heet ook Jasper.
Brecht is een bestaande voornaam, hoor. NVB : voornaam Brecht Verder sluit ik me bij Dirksmama aan. Het is allemaal een kwestie van smaak.
ik had vroeger een eefje in de klas zitten, eefje was behoorlijk gezet en vaak hoorde ze : eefje ...? nou je bent een beste eef hoor ! dat vind ik gewoon sneu, daarom zou ik ook nooit voor dat soort namen kiezen, ik zou doen evelien doen dat ik zelf bijv eefje ofzo als koosnaam kan geven zelfde met lotje, ik zou dan lotte doen en als koosnaam lotje, .
Verkleinvormen vind ik (vooral bij jongens) echt niet kunnen voor een volwassen man, denk aan Nicky, Mikey en Joey etc. Voor een meisje vind ik het ook niet mooi, ik wil toch graag dat mijn kind in de toekomst een krachtig volwassen persoon wordt, dat er iemand stáát zeg maar. Een naam eindigend op -ie -ey of y draagt daar natuurlijk totaal niet aan bij! En verder vind ik Puck echt een waardeloze naam. Daar snap ik echt niks van hoe mensen hun kind dat aan kunnen doen. dat ik echt iets voor een baby/peuter, als koosnaampje. Puck blijft voor mij altijd een Ukkepuk. Jammer. Namen van vroeger die ik nu weer veel hoor moet ik ook erg aan wennen...toevallig een kindje hier in de buurt geboren die de naam Willem heeft gekregen. Tsja...of Kees. Vind ik ook helemaal niks. Dan hoor ik écht liever Vlinder, Storm en Bloem. (zou ook niet mijn keus zijn maar Willem en Kees is echt hopeloos ouderwets)
Vind dat een naam wel degelijk uitmaakt. Het is een eerste indruk die je op iemand achterlaat. En ik vind ook dat een baan passend moet zijn voor alles dus ook als je bijv in de zakenwereld terecht komt. Natuurlijk zegt t niets over je kunnen maar t is een eerste indruk die je niet meer kan veranderen. Daarom ben ik ook van normale namen en niet van die gezochte en geknutselde namen. Mijn neefje heet Jamie. Vind ik ook zo'n naam. Klinkt alsof je altijd klein blijft. Ik noem m ook altijd James. Klinkt wat krachtiger.
Pip, Pom en Puck vind ik kleuternamen. Of voor kaboutertjes. Ik ken wel een 30er die Puck heet. Daar ben ik wel aan gewend. Maar toch leuker voor een baby of voor je huisdier.
Ik vind Puck ook leuk en stoer. Pip vind ik weer wat minder voor een volwassen man. Net als de meeste jongensnamen die op -ie of -y eindigen. Super gaaf voor een baby/peuter/kind maar niet voor een volwassen kerel
Ik heb het omgekeerde met Karsten, het lijkt me een toffe naam voor een stoere man, maar een baby - peuter die Karsten heet, ik kan er niet aan wennen. Misschien omdat het zo moeilijk te verkleinen is?
Er was nog niet geleden een nieuwsitem volgens mij bij Editie NL dat hoogopgeleiden en mannen met een goede baan meestal 'krachtige' namen hebben en dus niet vreemde/aparte namen.. Het schijnt dus wel degelijk uit te maken hoe je heet.