Mijn vriend kwam aan met Gwendolyn, helemaal geweldig! Haar 2e naam is Daniëlle, dat was anders haar 1e naam geweest en dan als roepnaam Daan(tje). Nu zijn we er nog niet helemaal uit. Wel voor een meisje maar niet voor een jongen, vind dat zo lastig! Maar heb het gevoeld dat dit een klein meisje is (scheelt mij weer een hoop denkwerk...)
Me dochter heet Jasmijn Elisabeth Muze. Jasmijn...komt van de Jasmijn-thee die we veel dronken in China toen we besloten voor een beeb te gaan vorig jaar juni....en gewoon leuk/lekker. Elisabeth...want zo heten onze moeders...de oma's dus. Muze ....is afgeleid van Muus. Zoontje van me schoonzus die helaas is overleden ...geboren met een hernia-diafragmatica. maar eerlijk gezegt....naam vezinnen is bijna moeilijker dan zwanger raken
euhm namen kiezen daar zeg je wat bij mijn meisjes was het geen enkel probleem mijn man was ook metteen akoord hij houd van nederlandse namen dus wij hebben een Femke,Silke en Maike bij ons zoontje die onderweg is had ik al vanaf in het begin een hele mooie engels/amerikaanse naam mijn man vond het niks lol maar uiteindelijk heeft hij zen hoofd er maar bij neergelegd groetjes
Over de stijl qua naam waren we het heel snel eens, maar de namen zelf zijn nog discussiepunten geworden. We zijn er uiteindelijk na veel zoeken en discussieren uit gekomen... Nouja op 4. 2 voor een eventuele jongen en 2 voor een eventueel meisje.
wat een reacties we hebben een paar namen op een rij gezet en zeggen die nu een paar keer per dag hardop en sommige namen klinken toch eigenlijk best goed gelukkig. maar ik ben nog niet uitgezocht.
ik zou vroeger als ik een jochie was robin heten en mn vriend zij vroeger altijd al als het een jochie word later dan heet het robin dus dat is wel heel tevallig en hoevven we dus ook niet over na te denken nou zaten we van de week tv te kijken en daar kwam de meisjes naam : earyn te spraken we waren meteen samen verkocht hahah liefs ancie
poeh,. praat me er niet van! Wij zijn er nog steeds niet uit. We hadden al heel lang een 'projectnaam'. Daar raakten we zo aan gewend dat we die nu echt overwegen als jongensnaam. Meisjesnaam vind ik heel lastig. Weet wel een leuke, maar vriendin van mij zou zo haar kind genoemd hebben als ze een dochter had gekregen. Ze kreeg weliswaar een zoon, maar toch voelt dat gek. Wat vinden jullie? (zij vind het overigens geen probleem). En de tijd begint natuurlijk wel een beetje te dringen...
ik had al heel lang een paar namen in mijn hoofd (al voor ik uberhaupt dacht aan kinderen...of mijn man kende...) Een paar heeft mijn man afgekeurd, maar gelukkig bleven een meisjes en een jongensnaam over. Ik heb nu een zoontje, dus hoop maar dat de tweede een meisje wordt. We hebben nog wel een andere jongensnaam, maar daarvan ben ik nog niet 100% overtuigd... mijn man wel, die doet of het al besloten is geloof ik.
voor een jongen waren wij er snel uit maar voor een meisje hebben we ook nog geen idee voor een jongen hebben wij voor daimien gekozen
ik heb heel veel geluk gehad denk ik. Mijn man en ik waren het gelijk eens over de namen zowel van een jongen als voor een meisje. Veel praten erover en allebei een lijstje maken met namen die jullie mooi vinden. Wie weet hebben jullie een keer dezelfde of komen jullie door elkaar op een idee. Of een uitegbreid oek kopen met namen. Misschien vinden jullie de betekenis heel belangrijk. Kun je daar ook naar kijken Succes!
Bij ons was het een heel project, omdat we het in eerste instantie ook niet zo eens waren. En we moesten zowel voor een jongen als een meisje de naam uitkiezen, want onze muppet was een beetje te zedig op de 20 weken echo. Wij hebben toen elk bij elke letter van het alfabet minstens een naam uitgekozen. Er is op internet heel wat te vinden over babynamen, zelf met een voorkeur voor afkomst zoals Keltisch etc. Daarna hebben we ieder onze lijst terug gebracht naar ongeveer 15 namen. Toen hebben we de lijstjes uitgewisseld en ons veto over de namen uitgesproken die we echt niets vonden. Wat mijn man dacht toen hij Hayt en Feyd leuke namen vond... pfff (vooral als je de achtergrond van de namen kent van de boeken van Frank Herbert). Vervolgens hebben we een top 5 gemaakt van alle namen die nog over waren, en daar de naam uitgekozen die weliswaar niet bij ons allebei op nummer 1 stond maar die wel de hoogste gemiddelde waardering had van ons beiden.