roze wolk??????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dbrgrsmr, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    hey meiden

sorry voor dit bericht maar moest ff mijn verhaal kwijt..

iedereen heeft het over een roze wolk en lekker genieten enzo...

nou dat heb ik op het moment echt totaal niet...ik ben natuurlijk heel blij en gelukkig voor dit wondertje en hoop ook echt dat alles goed mag gaan...maar voel me echt ellendig!
    ik ben echt mega chagrijnig, als je boe zegt begin ik al te janken, ben heel moe en kan echt niks hebben!
    vanavond gaat mijn vriend met vrienden wat drinken en ik ben stikjaloers omdat ik dat niet kan nu ik zwanger ben, heb gewoon zitten janken omdat i weg ging, ik weet dat het niet eerlijk is van mij maar kan het echt niet van me afzetten!
    hij heeft het nu al zwaar te verduren...arme schat...haha

voel me ook echt opgeblazen...heb echt een buik alsof ik al 4 maanden ben ofzo..helemaal opgeblazen!

iemand hier ook last van? gaat het weer over? mag toch hopen dat dit niet 9 maanden duurt...haha...

het klinkt misschien heel ondankbaar sorry daarvoor, want daat is echt niet zo!

liefs

2. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Balen dat je je zo voelt! Zelf herken ik het niet.
    Wel had ik aan het begin van de zwangerschap vaak het gevoel.... o, nee ik ben zwanger, het is echt zo, er groeit iets in me, willen we dit wel echt, kan ik dit allemaal wel?

Denk dat dat piekeren er wel een beetje bij hoort en dat het verder echt de hormonen zijn die opspelen!

Het komt echt goed!

Mensen zeggen inderdaad vaak: geniet er maar lekker van. Zelf ben ik er ook niet 24/7 mee bezig, tuurlijk denk je eraan en tel je de dagen, maar het leven gaat ook door!

Hele fijne zwangerschap gewenst, komt echt allemaal goed!!

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Ja meid het hoort er allemaal bij, als je wist waar ik allemaal om huil ;) heb de dag voor me trouwen nog in de winkel staan janken om een blouse die ze niet meer in mijn man zijn maat hadden. Verkoper wist ook niet wat ie moest. En ik jank ook bijna elke keer zodra me man de deur uit gaat.. ben ik weer ''alleen''. Je hebt soms gewoon periodes, de ene dag is het erger dan de andere dag bij mij. Succes ;)

4. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Heel herkenbaar. Ik had het het hele 1e trimester en vanaf de 14e week ongeveer merkte ik dat ik steeds vrolijker werd.
    Terwijl ik de vorige zwangerschap alleen maar vrolijk was en nu kon ik overal om huilen en ik vond het echt vreselijk dat ik nu zwanger was terwijl we er heel bewust voor hebben gekozen. Gelukkig is dat rotgevoel nu zo goed als weg.
    Maar wordt het te heftig kijk dan eens op www.geenrozewolk.com.
    En meid je bent niet de enige die zich zo voelt dus schaam je er niet voor. Succes

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Maar meis...je kan toch gewoon gezellig mee en dan aan de sap of spa gaan?
    Je hoeft echt niet 9 maanden lang alle lol te missen hoor, je kan gewoon niet mee drinken en uit de buurt van het rokershol blijven.

Ik ga nu sinds een week of 6 niet meer mee naar feesten etc. maar ben nog wel mee geweest naar de finale kijken met de club.

Maar je moet het natuurlijk wel leuk voor jezelf houden he, 9 maanden lang jezelf straffen is niet de bedoeling ;)

Zelf had ik ook geen roze wolk, misselijkheid en pijn en veel onverwachte trieste gebeurtenissen hier zorgden daar wel voor, ben nu bijna klaar en begin nu pas te genieten, maar dan meer van het vooruitzicht straks de kleine beet te kunnen houden.

6. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    bedankt voor het begrip!

fijn om te horen dat er meer zijn die er last van hebben....het is trouwens absoluut niet zo dat ik er niet blij mee ben hoor, maar moet wel zeggen dat ik deze periode niet het leukst vind! nbiemand weet het nog dus je kan het ook nog met niemand delen, lucht wel op om even van je af te schrijven.

heb vandaag ook echt ff een dip, morgen weer een nieuwe dag!

xxx

7. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    het probleem is dat er bij ons in de cafe's gewoon gerookt word, en wij willen het nog geheim houden, ben nu al 2x weggeweest zonder dat ik een wijntje nam, en heb toen steeds een goeie smoess gehad maar denk niet dat ze daar voor de 3e x intrappen...haha
    moet ook zeggen dat ik vandaag erg moe was en ook niet zoveel zin had, maar kon het gewoon niet hebben dat hij wel ging, hoe onterecht dat ook is, het liefst zou ik willen dat i de hele tijd mijn handje vast houd...haha

xxx

8. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    wat fijn dat je nu wel kan genieten, succes met de laatste loodjes! en hopelijk een mooie en gezonde baby zometteen, als ik daar aan denk om straks ook zo'n kleintje in mijn armen te hebben word ik gelijk helemaal vrolijk!

xxx

9. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Dat beeld dan vooral beethouden he, ik durf het bijna neit te zeggen hoor, maar de tijd vliegt!
    Het ene moment denk je a niet te vroeg die kinderkleertjes wassen en het volgende moment kom je er achter dat je bijna mama wordt en de babykamer nog moet inrichten hahaha.

Wel balen dat er gerookt wordt in jullie kroeg, dan is het helaas een ander verhaal zeg :(

10. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

Ik heb het gister nog tegen mn mannetje gezegd. Ik vind zwanger zijn eigenlijk niet zo leuk. Je voelt je niet lekker, moe iets misselijk. Dan ben je straks over die periode heen dan voel je nog niets en dat maakt je weer heel onzeker. Daarna komt er een leuke periode die ik dus wel heel leuk vindt en daarna ben je zo rond dat je last hebt met jezelf. En aangezien ik altijd tonnetje rond wordt recht naar voren kan ik dan bijna niets meer. Later we voorop stellen dat ik super en super blij ben met de zwangerschap maar echt leuk nu...nee eigenlijk niet.

11. jonibra

jonibra Niet meer actief

Hey hey,

ik heb t bij de zwangerschap van mn dochtertje ook heel erg gehad dat ik niks kon hebben etc.
    Was na een weekje of 12/13 gelukkig weer helemaal over.
    Hoop dat jij er ook snel vanaf bent.

12. PatriciaK

PatriciaK Fanatiek lid

10 mei 2007
    1.454
    0
    0
    ooh meid heel herkenbaar..

ik vind het zwanger zijn ook echt niks hoor zeker deze zwangerschap niet.. spuug nog steeds voel me elendig nou ga maar door.. daarbij gaat vriendlief gister ook nog ff fijn naar een feestje vond ik ook niet leuk maar ja hormonen hormonen hormonen daar hou ik het maar op.. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik blij ben als deze is geboren..
    me vorige zwangerschap daarintegen was geweldig..

maar wat al eerder werd gezegt hoe raar het ook klinkt de tijd vliegt voorbij..

xxxxxxx

en nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vervelend dat je je zo voelt, maar je bent nog maar zo kort zwanger! Je hebt hoop ik echt nog de tijd om te gaan genieten van je zwangerschap. Je hormonen maken nu zoveel mee, da's niet makkelijk voor je lijf hoor!

Ik geniet wel van mn zwangerschap - de afgelopen weken pas echt. De eerste 10 weken was ik alleen maar bang, moe en misselijk. Daarna voelde ik me lichamelijk wel beter, maar toen ik 16 weken zwanger was hebben we onze zus verloren. Dat is nogal een aanslag op je lijf ;) zeker als je dan het leventje in jezelf nog niet kan voelen, ik werd helemaal gek van onzekerheid, hysterisch heb ik liggen huilen 's nachts. Gelukkig was de verloskundige erg lief en mocht ik regelmatig komen om naar 't hartje te luisteren. Pas vanaf ongeveer 2 weken geleden, 20 weken dus, kan ik echt genieten van onze zwangerschap, ik voel het kindje, ben niet meer zo bang en voel me niet meer zo beroerd. Wel heb ik veel pijn ( Bekkenklachten ) En ben ik enorm moe, maar heb nu pas een roze wolk ;)

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Niet iedereen heeft die roze wolk hoor. Er komt nogal wat op je af. Dat wordt vanzelf beter.

Enne, ik wil geen partypooper zijn, maar soms is die roze wolk er ook niet als je bevallen bent. Tja, je kan het maar weten.

Succes en hoop dat je roze wolk alsnog komt.

15. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    @Daan78, inderdaad en dat mag best vaker gezegd worden, niet om nu heel negatief te doen maar bij mijn vorige zwangerschap waarvan ik heb genoten overigens was ik na de bevalling op die roze wolk aan het wachten maar die kwam maar niet. Ik denk dat nog teveel mensen verwachten dat het allemaal alleen maar mooi zal zijn als de kleine er eenmaal is. Bij deze zwangerschap had ik al meteen dat rotgevoel en was bang dat het tot na de bevalling aan zou houden maar gelukkig is het wel weggezakt en ik weet nu wat me te wachten staat en nu ga ik het meer op mijn manier doen als de kleine er dalijk is want iedereen heeft een mening maar luister vooral naar je gevoel.

16. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    heb mijn hele zwangerschap geen roze wolk gehad... maar ben nu mijn lieve schat er is helemaal blij en wordt ook blij van haar als ik er zie... compleet verschil met de hele zwangerschap!

Wel sterkte toegewenst natuurlijk! En ik hoop dat je je wel iets prettiger gaat voelen :)

17. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    meiden bedankt voor alle lieve reacties!
    vandaag gelukkig een betere dag, die onzekerheid ken ik wel, ben nog zo bang dat het mis gaat!
    het lijkt me ook allemaal leuker worden als je de echo gehad hebt en het kan gaan vertellen, het is nu nog zo onwerkelijk, en zo onzeker!

@suusjeuh wat erg van je zus lijkt me echt heel moeilijk om zoiets mee te maken, en dat ook nog tijdens je zwangerschap! heel veel sterkte met je verlies!

liefs deb

18. Zomersproetjes

Zomersproetjes Niet meer actief

Ook hier waren de eerste weken echt geen roze wolk. Ik was erg moe, onzeker en hing regelmatig boven het toilet. Als ik aan het overgeven was dacht ik soms wel eens 'waar ben ik aan begonnen, ik wil mijn lichaam terug'. Rond de 16 weken stopte dit langzamerhand. Mijn buikje begon goed zichbaar te worden en ik begon leven te voelen. Eigenlijk sinds ik leven voel in mijn buik, ben ik veranderd en geniet ik volop van mijn zwangerschap. Ik kijk ook erg uit om ons kleintje straks in mijn armen te houden.

De kwaaltjes (die ik overgens wel ben blijven houden), neem ik voor lief en heb ik mee leren leven. Misselijk kan ik 's avonds nog af en toe zijn, maar overgeven hoef ik gelukkig niet meer. Ik kan niet tegen bepaalde geuren en eten (gebakken vlees). De moeheid is gebleven, maar gelukkig mag ik tussen de middag van mijn baas naar huis om even heerlijk bij te slapen en daarnaast heb ik last gekregen van mijn bekken. Maar als ik dan het leven in mijn buik voel, heb ik het er allemaal voor over.

Meid, het is ook niet niks zwanger zijn. De hormonen gieren door je lijf, je voelt je niet lekker en de onderzekerheid neemt de hand toe. Blijf er niet te lang mee rond lopen, praat er over met je man/vriend, ouders of vriendinnen. Helpt het niet, roep dan de hulp in van je VK. Maar bedenk dat je echt niet de enige ben die zich zo voelt, heel veel vrouwen voelen zich in het begin van de zwangerschap zo. Hopelijk geeft dit een beetje troost.

Een hele fijne en goede ZS toegewenst!

Deel Deze Pagina