kerstkado voor nog niets wetende oma

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jazzke, 13 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jazzke

jazzke Lid

29 nov 2006
    48
    0
    0
    Hoi meiden,

ik ben nu een dikke 5 weken zwanger :D en ben van plan mijn moeder met de kerst te vertellen dat ik zwanger ben. Helaas is mijn vader (en dus haar man) pas overleden en weet dat dat er wel zeer emotioneel gereageerd zal worden. Ik wil mijn moeder dan ook een leuk kado geven en haar op een leuke manier vertellen dat ik zwanger ben.

Heeft iemand nog leuke tips. (de anne geddes kalender met uitgerekende dag tel ik dus niet mee) ;)

alle tips zijn welkom!

jess

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Een kerstbal met 'mijn eerste kerst" en dan berichtje erbij dat ze die volgend jaar in de boom mag hangen

3. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Er van uitgaande dat de echo positief zal uitvallen gaan wij het ook met kerst aan onze ouders vertellen.
    Ik heb het volgende bedacht.
    Bij de hobbywinkel hier in de stad heb ik 2 doorzichtige (kerst) ballen gehaald die uit 2 losse helften bestaat. In het midden zitten een schotje zodat je een linker- en een rechterhelft krijgt in de bal.
    Aan de ene kant heb ik een roze babysokje met roze/witte muisjes gedaan en aan de andere kant een blauw sokje met blauw/witte muisjes.

Zelf vind ik het een leuk idee. Als ik mijn creatie helemaal af heb zal ik een foto in mijn album zetten.

Gr. Dolfijn

Ps. Veel plezier met vertellen....

4. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    een leuke mok met de tekst voor de liefste oma
    veel liefs mariska

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wat je ook bedenkt misschien is het handig als je dan ook een doosje zakdoekjes inpakt (kun je dat eerst geven.)

Groetjes Anita

ps wij hebben vorig jaar ook van die doorzichtige deelbare platsic ballen gegeven met sokjes erin.

6. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Hier wordt het ook met kerst bekendgemaakt.
    Ik heb de laatste echo ingescanp op m'n pc (is de duidelijkste) en daar een kerstkaartje van gemaakt.
    Langs de binnenkant staat
    "prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar, Lieve, Brecht, Aaron-Rinthe én..... klein, anonieme prutske!"
    Het idee van zakdoek klinkt me benekd in de oren; ik heb er een zakdoek bij gestoken met rode en groene kleuren (zo kerstsfeer), kan er lekker gehuild worden en heeft mijn ma een zakdoek bij de hand.

7. Sijke

Sijke Bekend lid

je kunt ook rompertjes kopen of laten drukken met een leuke tekst, ik zou alleen niet weten waar maar daar is misschien wel achter te komen.

8. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    www.simpycolors.nl is een heel leuke site waar je zelf je eigen creaties kan maken.
    Ik heb er een longsleeve voor mijn zoontje besteld met eigen tekst 'ik ben stoer want...' 'ik word een grote broer!'. Die gaan we met kerst aantrekken. Ben benieuwd wat de familie gaat zeggen!

9. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi hoi,

wij doen dit gedichtje in een lijstje en geven dat aan mijn schoonouders.

Het is hier donker, het is hier puik
    En ik zit lekker warm in mama’s buik
    Nu ben ik nog aan het groeien,
    Want ik ben nog maar heel klein
    Ik vind het leuk dat jullie,
    Mijn opa en oma zullen zijn.
    Jullie kunnen me nog niet horen
    Jullie kunnen me nog niet zien
    In augustus word ik geboren
    “mag ik dan in dit lijstje misschien?”

je kunt het uiteraard een beetje aanpassen gezien je vader.

Liefs
    Deb

10. Niet meer actief

ik heb al spijt dat ik het iedereen al verteld heb wat een leuke ideeèn zeg
    ik heb wel op elke kerstkaart naast onze namen die van onze 2 meiden en dan en ?
    dus wie we het dan nog niet evteld hebben komen er zo achter

11. een fopspeen met "oma is de best"

groetjes ann.

12. Niet meer actief

@ deb1: dat gedichtje is erg leuk, ik zit er ook aan te denken om het rond kerst te vertellen aan mn ouders, maar misschien wacht ik tot oud en nieuw... of niet, kan nu al bijna niet wachten om het te vertellen.

Kan ook niet wachten tot de 3 a 4 maanden voorbij zijn, of hoe lang het dan ook duurt voor ik van die opgeblazen, misselijke buikpijntjes af ben. :p

13. wat bedoelen jullie eigenlijk met puik?

groetjes ann.

14. Niet meer actief

puik = goed, lekker, fijn, oké

15. ok mercikes

groetjes ann

16. Niet meer actief

O, ik krijg net een geweldig idee om het mn ouders te vertellen met kerst.
    Ik heb een hele grote doos van mn kerstpakket, daar ga ik de positieve test op de kop in plakken op de bodem en dan de rest van de doos vullen met krantenproppen.

Als ik dan bij mn ouders kom, dan zeg ik gewoon dat zij de rest van het pakket mogen hebben omdat ik er een beetje misselijk van wordt.

Om te gillen nietwaar :)

En voor mn baas heb ik ook al een leuk plannetje bedacht. Daar ga ik tegen zeggen dat ik een nieuwe baan heb gevonden, zo een waar je gewoon geen nee tegen kan zeggen. Dat ik dan vanuit huis mag werken en dat vanaf augustus, als ie dan vraag wat ik dan ga worden/doen dan zeg ik "moeder".

O ik heb er nu al zin in om hun reacties te zien. Gisteren kerstdiner gehad, vreselijk laat geworden, ik hield het bijna niet meer (afgelopen dagen steeds rond 9 uur al gaan slapen) en niet drinken, gelukkig was ik BOB, maar helaas wel een beetje rood vlees gegeten. Ik was vergeten dat ossehaas ook rood was. Toen heb ik maar het grootste deel aan mn man gegeven en geruild voor haas. Ja, geheel tegen mn principe in Flappie gegeten, maarja, je moet toch wat he. :(

Zo, heel verhaal, moet het maar snel tegen mams vertellen, dan kan ik haar tenminste van alles en nog wat vragen. :D

17. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Wij hebben het vorig jaar met kerst verteld! Ik had een EHBO-doos (eerste hulp bij oppassen) gemaakt. Met daarin alles voor een logeerpartij: pyjama, sokjes, tandenborsteltje, voorleesboek (kortom laat je fantasie de vrije loop). De doos was voor mijn ouders. Ik had er ook nog een doorzichtige kerstbal met blauwe en rose muisjes in gedaan voor mijn broer en schoonzus. De doos had een losse deksel. Daarom had ik eerst de doos met inhoud ingepakt, en daarna de deksel met de letters EHBO erop gedaan. Daarbij het gedicht En toen het geheel nogmaals ingepakt. Na de eerste keer uitpakken, zag mijn moeder dus meteen EHBO op die deksel staan, en moest toen het gedicht lezen.... Ze las het eerst voor zichzelf, en kon toen alleen maar uitbrengen: 'Is het echt waar?' En toen vloeiden er tranen (mijn moeder heb ik in heel mijn leven nu 2 keer zien huilen). Natuurlijk werden de anderen nieuwgierig dus heb ik het gedicht zelf voorgelezen ;)

Dit was mijn (zelfgemaakte) gedicht trouwens:

' Pas 9 weken in mama's buik
    heel pril en nog heel klein
    Als alles nu naar wens verloopt
    Zullen jullie rond 30 juli 2006
    Mijn opa en oma zijn

Pas 9 weken in mama's buik
    Maar ik kan toch vast proberen
    Of ik, nadat ik geboren ben
    Een keertje mag komen logeren?

Pas 9 weken in mama's buik
    En ik weet al alles van EHBO
    Da's Eerste Hulp Bij Oppassen
    Kijk nu maar snel in jullie kado

Liefs van een klein wonder'

18. Cleo

Cleo Actief lid

1 nov 2005
    471
    0
    0
    Wij zouden vorig jaar kerst ook bekend gaan maken dat er een kleine op komst was, en hadden voor de vaders een boekje knutselen voor opa en voor de moeders knutselen voor oma gekocht. Helaas heb ik vlak na het kopen van de boekjes een miskraam gekregen. Gelukkig hebben we deze zomer na een goede echo alsnog de boekjes kunnen geven (weliswaar in kerstpapier...) De verassing was enorm (vooral omdat ik in maart een tweede mk heb gehad) dat het nu goed ging!

Veel plezier met vertellen met kerst!

19. jazzke

jazzke Lid

29 nov 2006
    48
    0
    0
    nou meiden,

wat een leuke tips!
    De kerstbalideeen zijn leuk, maar ben bang dat mijn moeder dit jaar echt niet op een boom zit te wachten, dus dat is dan misschien wat minder (wel leuk voor mijn schoonzus trouwens! :D)

Verder zijn er echt superleuke suggesties! De bedrukte rompertjes staan bij mij toch wel op 1. Ik ga daar maar eens voor kijken. en mocht er daar te weinig tijd voor zijn, dan wordt het een rompertje met een gedichtje...
    Owja en zakdoeken!

Meer tips altijd welkom! Er lezen meer zwangeren mee...

Jess

20. angel1

angel1 Actief lid

26 jul 2006
    158
    0
    0
    Hoi meiden,

Wat een leuke ideeen allemaal! Wij willen het ook graag met kerst vertellen, maar ik weet niet of dat al verstandig is zo vroeg. Aan de andere kant, tsja waarom niet? Nou ja, ik denk er nog ff over na.

Gefeliciteerd allemaal!

Liefs,
    Angel

Deel Deze Pagina