Hoi, Ik vraag mij eigenlijk af of hier nog meer vrouwen zijn die, net als ik, door de anticonceptiepil (in mijn geval de Diana35) heen zwanger zijn geraakt. En ten tweede wat voor anticonceptie je na de zwangerschap bent gaan gebruiken. In mijn geval ben ik de pil dus niet vergeten, niet ziek geweest en ik heb ook geen medicijnen gebruikt, gewoon domme pecht dus (komt volgens mijn huisarts trouwens vaker voor dan je denkt, vandaar dus mijn vraag). Alvast bedankt voor jullie reacties. gr. Naja
ik ben van mijn oudste ook door de pil heen zwanger geraakt, ook niet ziek geweest ook niet vergeten etc. Vreselijk vond ik dat om te zeggen destijds ik werd nou niet echt gelooft en daar baalde ik van. Ik ben na mijn zwangerschap aan de microginon gegaan en dat ging goed. Het komt idd vaker voor dan men denkt en jammer dat er dan word gedacht ja ja ja stiekem vergeten zeker.
Ik ben niet door depil heen zwanger geraakt maar door de nuva ring(hormoonhoudende ring die 3 weken ingaat en 1 week uit) Ook hiervan zijn de risico's op "ongewenste" zwangerschap groter as deat ze lijken! Ga denk na mijn zwangerschap terug op mijn pil; microgrinon
Hoi Naja Ik ben met mijn mk ook zwanger geworden ondanks de pil (had ook de diane35,die heet nu anders). En ik vergat hem niet dus het kan dus indd, maar zoals je ziet twee maanden erna zwanger geworden(wilde er toch een tweede bij). jessica
Ik ben ook door de pil heel zwanger geraakt... Ook niet ziek of niks geweest en altijd netjes de pil geslikt. Het gebeurt veel vaker dan mensen denken: Mijn moeder is door de pil heel zwanger geraakt van mijn zus, mijn zus is zelf ook door de pil heel zwanger geraakt en mijn tante ook! Kan bijna een familiekwaaltje zijn...
Ben je wel blij met je zwangerschap? Dit vraag ik ivm je " domme pech" schrijven...... IK snap dat je het zo ervaart maarreh...tja. Het is toch algemeen bekend dat de pil nooit voor 100% betrouwbaar is?
Das een goede vraag ja want het komt een beetje over alsof je niet helemaal blij bent... kan het ook verkeerd zien hoor
Ik ben 2x door de pil heen zwanger geraakt de 1e keer was helaas een miskraam. En nu trotse moeder van Daan. Er ben erachter gekomen dat de pil dus niet werkt als je diarree remmers hebt gebruik wat ik dus regelmatig gerbuikte. Ik ga nu gewoon weer met de pil beginnen en we zien wel gebeurt het weer tja we zijn nu toch bezig haha en we hadden wel een kinderwens alleen kwam daan een tijdje eerder.
Hoi, Winnythepooh en jingels: In het begin waren we inderdaad niet blij met de zwangerschap, omdat wij duidelijk voor ogen hadden dat wij 2 kinderen wilden (en dat lukte gelukkig snel achter elkaar). Zij zijn nu 7 en bijna 6 en gaan beide naar school. Inmiddels is mijn man een eigen bedrijf begonnen en was ik ook weer 4 dagen gaan werken en hadden we ons leven eigenlijk helemaal zoals we het voor ogen hadden. Als je dan ineens zwanger blijkt te zijn door dwars door een pil heen die je al zo lang slikt (13 jaar om precies te zijn, met natuurlijk 2 x een onderbreking toen ik wel zwanger wilde worden), dan is dat wel even slikken. En "domme pech" is niet door mijzelf verzonnen hoor, maar zo werd mij dat door mijn huisarts verteld (al zag ik het heel eerlijk gezegd in het begin wel zo). Daarbij komt nog dat ik draagster ben van GBS (Groep B Streptokok), wat inhoudt dat je verhoogde kans hebt op vroeggeboorte (25%) en een ziek kindje (onze oudste is dan ook 8 weken te vroeg geboren). Dat was ook iets wat meespeelde bij de keuze om niet nog meer kinderen te krijgen. Toen uiteindelijk dus bleek dat ik zwanger was, was mijn man ook heel resoluut: geen kinderen meer. Voor mij was die keuze toch wel wat moeilijker omdat je vanaf het begin met je neus op de feiten wordt gedrukt: er groeit iets in je en uiteindelijk na een week kwam ook mijn man uit zichzelf tot de beslissing om er voor te gaan (en nu is hij bijna nog trotser dan mij en kan niet van mij en mijn buik afblijven, hihi). Nu geniet ik wel vollop van het kindje in mijn buik en is het meer dan welkom, al weet ik dat het best zwaar gaat worden. Mijn werk moet ik helaas gaan opgeven (omdat ik graag naar 2 dagen wil en dat lukt met mijn functie erg moeilijk) en omdat mijn man nog in de opbouw van zijn bedrijf zit, zal hij ook veel weg zijn. Toch hebben we er het volste vertrouwen in dat alles goed komt. En jingels: Ik weet ook wel dat de pil niet 100 % betrouwbaar is, maar als je al zo lang dezelfde pil trouw slikt, dan ga je er niet vanuit dat je zwanger wordt. Mijn man denkt nu na over sterilisatie, maar ook dat is niet 100% garantie dat het veilig is, dat hebben we zelf in de familie meegemaakt. Ik was alleen benieuwd of er nog meer vrouwen waren die hetzelfde als mij meegemaakt hebben, want ik heb soms het idee dat ik de enige ben, maar uit jullie reacties blijkt dat dus niet zo te zijn. Bedankt daarvoor. gr. Naja
@ Fleur: welke diarreeremmers gebruikte je dan? Misschien was het eerder door de diarree zelf dat je pil niet zo goed werkte?
hey, ook ik ben door de pil heen zwanger geraakt. nu mijn gynae zei dat dit kon zijn omdat ik toen die momenten nogal onder stress zat en daardoor de pil minder effect gaf. dus ja mijn stress is ondertussen verdwenen en geniet nu van een wonder in mijn buik. ik wou altij een jonge mama zijn en hoopte ook altij stiekem dat ik zwanger zou zijn op een dag. maar heb tot de laatste dag altij keurig mijn pil genomen omdat ik en men ventje er nog niet aan toe waren zo snel aan kindjes te beginnen. Nu ja dat is dus anders uitgedraaid en moet zeggen mijn lieverd is er super blij mee en ik ook dikke kus van ons drietjes
Proficiat Kim! Oei, dan zal ik maar opletten met examenstress . Had je door die stress dan last van je darmen? Of gewoon puur de stress die voor een verminderde opname zorgde? Als dokters hiervan op de hoogte zijn vindt ik dat ze meer informatie en 'risico's' op de bijsluiter moeten vermelden. Ik zou het ook niet zo erg vinden mocht de pil niet werken, maar er zijn ook meisjes van 14 die de pil nemen. Maar in ieder geval een heel dikke proficiat voor jullie allemaal en ik hoop dat de verdere zwangerschap en bevalling heel goed zal verlopen! Groetjes, Sandra
Ik heb mijn 2 zoontjes en deze baby doorheen de pil gekregen. Mijn hormonengehalte is te hoog, dus een pil heeft moeilijk of geen effect op die handel. Ach, ik ben superblij met m'n bengels en het kleintje dat op komst is hoor! En nu komt er een sterilisatie na deze bevalling (hopen maar dat die lukt!)