ik ben al weken misselijk, eten gaat wel, val ook niet af maar ik word er zo somber van. Ben ondertussen 15 wk zwanger en iedereen zegt maar het moet nu toch over zijn? Nou niet dus. Ik heb erg het gevoel niet begrepen te worden... ben daardoor erg verdrietig. Iemand een tip?
Ik snap het wel. Ben zelf ook heel veel misselijk geweest en heb veel overgegeven tot 15 wkn.. Nu af en toe nog eens 1 of 2 dagen dat ik opsta en dat mijn ontbijtje er weer uit komt. Maar dat is te doen.. Iedere dag werd ik ook een beetje somber van. Sterkte in ieder geval. Hopen dat het snel minder wordt. En inderdaad gewoon langs je huisarts gaan hoor!
Veel sterkte Ikky. Ik ben ook de afgelopen vier weken ook maar 2 dagen naar mijn werk geweest. De andere dagen doodziek van de misselijkheid. Ik word er soms ook somber van dat ik niet normaal kan functioneren en voel me schuldig naar mijn werk dat ik er niet ben en vrienden dat ik alles afzeg. Uiteraard is het voor een goed doel en heb ik het er voor over. Maar leuk is het niet.
Bij mij was het met 16 weken ineens over dus wie weet! en inderdaad kan je bij de HA iets halen tegen de misselijkheid!
ik had het ook en iedereen zei, oh maar nu moet je er toch wel keer vanaf zijn...nou dat wou ik ook graag maar niemand begreep het..tot ze een hele dag samen met me waren..toen hadden ze wel in de gaten dat ik er ook niets aan kon doen en dat ik het zelf ook super vervelend vond..ik heb van de vk wel zetpillen gekregen tegen de misselijk want ik viel te veel af..emesafene ofzoiets..kunt altijd vragen! en veel sterkte want leuk is het absoluut niet!
Dat onbegrip kan inderdaad heel vervelend zijn ja. De meeste meiden voelen zich rond 12 weken beter, en zo niet dan vaak rond 16 weken. Maar er zijn ook vrouwen die hun hele zwangerschap last blijven houden van misselijkheid. (ik helaas ook de vorige keer..) En dat tekent je hele dag! Alsof je 9 maanden lang griep hebt, dat kan ook niemand zich voorstellen maar je moet er niet aan denken. Een echte tip heb ik niet voor je, behalve leven bij de dag en hopen dat het morgen beter gaat. En als er onverwacht een goede dag tussen zit, geniet daar dan van en haal er de kracht weer uit voor de evt. mindere dagen die daarna misschien komen! Oh en wat misschien helpt, bij 'gezondheid' is een topic over zwangerschapsmisselijkheid; 'hyperemesis gravidarum'. Het kan best opluchten om daar eens mee te kletsen! Sterkte meis!