Hoi allemaal, Sinds 2 dagen weten we dat we in verwachting zijn van een meisje. Omdat mijn vriend Braziliaans is(en zijn hele familie in Brazilië woont) willen we graag een naam die zowel in het Braziliaans/Portugees uit te spreken is als in het Nederlands. Nu hebben we al een tijdje nagedacht maar we komen er nog niet uit. Ik ben benieuwd wat jullie (dus de nederlanders) vinden van de naam Larissa. Ik vind het een mooie naam alleen doet het me een beetje aan Melissa denken wat ik op de een of andere manier associeer met een beetje een asociale/kampers naam... Ben benieuwd naar jullie mening en evt andere suggesties voor namen die je dus in beide talen kunt uitspreken.
Larissa een hele mooie naam. Ik kon een meisje vroeger die zo heet en die was juist helemaal niet kamp. Eerder kak. Verder misschien: Celina Rosa (roos) Isabelle Isabella
Hm, Larissa vind ik eerlijk gezegd echt een hele lelijke naam, sorry. Rosa zoals door Bosi333 geopperd vind ik wel heel erg mooi.
Ik vind Larissa inderdaad een beetje een 'sloppy' / ordinaire naam... Of juist bekakt. Andere Braziliaanse meisjesnamen die ik ken... Adélia, Adália Adelina Adriana Aila, Aira Aimee Alana Alba Alessandra Alice, Alícia Aline Amélia, Amália Aninha Anna, Anne Ariadna, Ariadne Arlinda Ashley Áurea Benta Betina Bina Caline Camila, Camille Cármen, Cármine Carolina Cécile, Cecília Cintia / Cyntia Clarice Daphne Darlene Diana Dolores Dominique Dora Dunia Elba Eliane Eliara Elisa, Elise Eloá Elza Emília, Emily Eva Evelyn / Evelin Felice Fernanda Flavia Gabriela Giovanna Gisele Giulia Hanna / Hannah Helen, Helena Heloísa Iara Isabel, Isabella, Isabelle Isadora / Izadora Jessica Julia Lanna Lara, Laura Lavinia Letícia Liliane Livia Lizandra Lorena Luana Lúcia Luisa / Luiza, Luizianne Maia Malu Marci Mariana Marilia Marina, Marisa Milena, Milene Mirella Natália / Nathalia Nélida Olívia Raissa Regina Renata Sabrina Samara Sarah Sophia / Sofia Stephanny Sueli Thalia / Thalya Vanessa Vera Vitória Yara Yasmin Zélia / Célia
Bedankt voor jullie reacties. Weet nu zeker dat het deze naam niet wordt. Gaat nu tussen sofia en Anna.