Hallo, In maart verwachten wij onze twee meiden. Na lang overleggen zijn we het eens over de namen alleen twijfelen wij over de spelling. Een van de meiden zal de naam (uitspraak) Mie-ga-ee-la krijgen maar hoe spel je dat volgens jullie michaëla, michaëlla of michaela. Zelf denk ik aan michaëla. Ons andere meisje zal de naam (dja-el-le) krijgen. Ook hier twijfelen we over de spelling jaëlle, yaelle of yaëlle. Graag jullie mening
Michaéla (of leg ik t streepje nou verkeerd op de e?) Michaëla lijkt me ook logisch. Jaëlle zou ik zo schrijven Trouwens, vet gaaf een 2ling!!
Ik ben 't met jou eens wat betreft Michaëla, dat is de enige schrijfwijze die ik zou uitspreken als mie-ga-ee-la. Dja-el-le vind ik lastig.. Jaëlle zou ik met een "j" uitspreken en niet met "dj". Zonder puntjes vind ik 'm lastig te lezen dus Yaelle zou voor mij ook af vallen. Dan hou je Yaëlle over, maar ik geloof dat ik dat ook met een "j" zou uitspreken... Al is de kans wel groter dat het "dj" wordt dan bij Jaëlle denk ik..
Ik zou het schrijven als Michaëla en Jaëlle, maar ik denk dat vooral die laatste naam vaak verkeerd uitgesproken gaat worden (als Dja-el).
Michaëla en Jaëlle. Alhoewel ik de uitspraak van Jaëlle met welke schrijfwijze dan ook niet 100% duidelijk vind. Ik zou in eerste instantie namelijk altijd gewoon de naam uitspreken met een J en niet met Dj.
Dat vraagt ze toch niet . De vraag is wat ons de beste c.q. meest duidelijke schrijfwijze van de namen is.
Michaela en Yaelle.. Zonder poespas. Uitspraak spreekt voor zich toch? Ik ken een Michaela en dat schrijf je ook zo. Ik zou bij de tweede naam de Y gebruiken omdat je anders eerder Ja el le zegt volgens mij.. Succes!
Hartelijk dank voor jullie reacties. Blijft toch lastig die namen het is zo belangrijk. Maar jullie reacties heeft het weer wat duidelijker gemaakt