Uitspraak meisjesnamen

Discussion in 'Babynamen' started by tweelingmeisjes, Oct 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweelingmeisjes

Oct 17, 2013
    5
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

In maart verwachten wij onze twee meiden. Na lang overleggen zijn we het eens over de namen alleen twijfelen wij over de spelling.
    Een van de meiden zal de naam (uitspraak) Mie-ga-ee-la krijgen maar hoe spel je dat volgens jullie michaëla, michaëlla of michaela. Zelf denk ik aan michaëla.
    Ons andere meisje zal de naam (dja-el-le) krijgen. Ook hier twijfelen we over de spelling jaëlle, yaelle of yaëlle.

Graag jullie mening:)

2. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Michaéla (of leg ik t streepje nou verkeerd op de e?)
    Michaëla lijkt me ook logisch.

Jaëlle zou ik zo schrijven :)

Trouwens, vet gaaf een 2ling!!:D

3. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Ik ben 't met jou eens wat betreft Michaëla, dat is de enige schrijfwijze die ik zou uitspreken als mie-ga-ee-la.

Dja-el-le vind ik lastig.. Jaëlle zou ik met een "j" uitspreken en niet met "dj". Zonder puntjes vind ik 'm lastig te lezen dus Yaelle zou voor mij ook af vallen. Dan hou je Yaëlle over, maar ik geloof dat ik dat ook met een "j" zou uitspreken... Al is de kans wel groter dat het "dj" wordt dan bij Jaëlle denk ik..

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou het schrijven als Michaëla en Jaëlle, maar ik denk dat vooral die laatste naam vaak verkeerd uitgesproken gaat worden (als Dja-el).

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Michaëla en Jaëlle. Alhoewel ik de uitspraak van Jaëlle met welke schrijfwijze dan ook niet 100% duidelijk vind. Ik zou in eerste instantie namelijk altijd gewoon de naam uitspreken met een J en niet met Dj.

6. gusto

gusto Niet meer actief

Michaëla en Jaëlle.

7. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Ik zou het schrijven als Michaëla en Jaëlle.
    Leuke namen trouwens :D

8. nootje1986

nootje1986 Actief lid

Oct 15, 2013
    117
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het niks.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dat vraagt ze toch niet ;). De vraag is wat ons de beste c.q. meest duidelijke schrijfwijze van de namen is.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Michaëla en Jaëlle

11. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

Aug 8, 2013
    939
    81
    28
    Female
    Michaela en Yaelle.. Zonder poespas. Uitspraak spreekt voor zich toch? Ik ken een Michaela en dat schrijf je ook zo. Ik zou bij de tweede naam de Y gebruiken omdat je anders eerder Ja el le zegt volgens mij..

Succes!

12. tweelingmeisjes

Oct 17, 2013
    5
    0
    0
    Brabant
    Hartelijk dank voor jullie reacties. Blijft toch lastig die namen
    het is zo belangrijk. Maar jullie reacties heeft het weer wat duidelijker gemaakt:)

Share This Page