Waar we bij de eerste helemaal geen moeite hadden om een mooie naam te vinden, komen we er deze keer dus echt niet uit. Ons zoontje heet Sem en we weten al dat we nu een meisje krijgen. Steeds komt de naam Sophie terug als we het over namen hebben. Maar ja... lastig lijkt ons het wel, dezelfde voorletter. Dus ik hoop dat jullie ons kunnen helpen dé naam te verzinnen. We houden wel van een beetje een korte naam en het moet natuurlijk mooi bij Sem passen. Wie o wie?
Wij hadden eerst ook dezelfde voorletter als de naam van onze dochter, maar vonden dat ook niet helemaal handig. Aan de andere kant, als je echt geen leukere naam weet, zou ik niet moeilijk doen hoor! Ik ken zoveel broers/zussen met dezelfde voorletters. Misschien vind je dit iets: Noa Lois Britt Lise of Lisa Isa Jade Dewi Marit Merle Succes ermee!
Als we nou een zoon krijgen dan krijgt ie ook een D als mijn eerste. Ik heb daar niet zoveel problemen mee. Maar denken julie weer aan een korte naam of 2 lettergrepen ofzo!
Noa vinden we ook erg leuk maar er woont al een Noa in de straat. Verder staan er een aantal namen in je lijstje die we ook wel hebben genoemd maar toch komen we er nog niet uit. We denken idd aan een naam van 1 of 2 lettergrepen. Dus meer suggesties zijn welkom. Jente: de namen die je noemt passen wel in ons straatje dus je zoekt wel in de goede richting
Ja, je hebt gelijk: Jente is een leuke naam! maar ik heb niet het gevoel van, Ja... dat is m! Sophie blijft er voor ons ook steeds uitspringen. Heb vandaag ook echt zoiets van: wat mij betreft ben ik eruit. Maar ja: dan heb ik meteen daarna weer zo'n gevoel van, tja... lastig met de post. Ach, mijn man heeft precies dezefde initialen als zijn vader en hij heeft er volgens mij niet onder geleden Al zal het vast wel eens zijn gebeurd dat ze elkaar post hebben opengemaakt. Maar goed. Misschien dat iemand ons nog kan overtuigen van die ene mooie naam. Ik hou me nog steeds aanbevolen!
mijn 2 zusjes en ik hebben alle 3 de eerste letter een s en eindigen allemaal op de letter a. silvana (sw) sabrina (sf) saskia (swf) kan me niet herrinneren dat er ooit problemen met de post zijn geweest, waar krijgt een kind nou post van? tegen de tijd dat ze ECHT post gaan krijgen zijn ze het huis waarschijnlijk al uit. je kan natuurlijk ook voor een leuke tweede naam gaan. als je een goed gevoel hebt bij de naam sophie moet je het gewoon doen. ik vindt het zelf ook een erg mooie naam. succes
Even een update.... We hebben toch gekozen voor Sophie. Eerste keus en we vinden het toch de mooiste naam. We zijn er helemaal blij mee. Nu is het nog wachten op de kleine...
Klaar toch...? Wat hier al eerder geopperd is zou ik er wel een tweede naam bij doen en dan kan je bij de instanties ook 2 initialen opgeven... Dan wordt het ook geen probleem... Tis maar een voorbeeldje... maar je zou bijvoorbeeld officiele naam: Anne-Sophie kunnen nemen En dan Sophie als roepnaam Bij post etc. wordt het dan: A.S. .... Isa-Sophie...