Hoe uitspreken ?

Discussion in 'Babynamen' started by Juweeltje, Dec 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe uitspreken?

1. Micha (Miesha)

2. Micha (Miega)

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

Nov 27, 2007
    541
    0
    0
    Nou ben ik nog niet zwanger maar ben dol op namen en dan het liefst niet allerdaags ... Nou kom ik telkens op de jongens naam Micha deze naam kan je op 2 manieren uitspreken.... Welke uitspraak vinden jullie mooier?

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Is dat geen Joodse naam? Want dan is het toch Miega? Ben ook een leek in namen hoor :p Miesja vind ik mooier klinken

3. misja is volgens mij russisch.. en micha is hebreeuws dacht ik.

ik vind Micha (spreek uit: miega) heel mooi! heel stoer.
    ik onthoud de naam in ieder geval even. ik heb echt een zwak voor hebreeuwse namen :)

4. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

Nov 27, 2007
    541
    0
    0
    Ik heb echt geen idee waar de naam vandaan komt :rolleyes: haha ... Ik hoorde hem op tv bij babyboom uitgesproken als Miesha en later hoorde ik hem als Miega ook op tv.. Dacht die moet ik onthouden :D

Heb nu zoiets van mochten we ooit een jongentje krijgen dan komt die naam er echt in .. Heb nu in mn hoofd de namen voor een jongentje
    Micha Emano Levi :) Maar goed eerst maar eens zwanger worden :) ben net vorige maand gestopt met de pil

5. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ken 2 Micha's. Iemand uit Joegoslavië en iemand uit Nederland. Beide mannen en beide spreek je het uit als Miesja.
    Denk dat het veel aan het kindje wordt gevraagd hoe je de naam uitspreekt ;) Hoewel ik Miesja logisch vind maar dat komt misschien omdat ik er toevallig 2 ken :rolleyes:

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heb voor uitspraak 1 gekozen.
    Vind miga niet leuk klinken (met een echte g)

7. hahaha :)
    wij hebben ook al namen hoor hihii :)

Levi is ook een hebreeuwse naam. dus ik zou micha ook op zn hebreeuws uitspreken. heb je zelf niet een beetje een voorkeur?

o.. ik bedenk me: als je limburg komt... dan zou ik het uitspreken als miesja

8. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

Nov 27, 2007
    541
    0
    0
    mijn vriend komt uit brabant dus die spreekt de naam uit met een zachte g ;) klinkt ook gelijk heeeeeel anders als hoe ik hem met een g uitspreek...

Zelf werk ik in het onderwijs en weet dus hoe kinderen reageren als je de naam verkeerd uitspreekt en dat is niet altijd even blij ;) ...

Maar goed de naam komt er zowiezo in later :) Op wat voor manier die ook uitgesproken wordt vind t namelijk alle 2 wel wat hebben :)

9. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

Nov 27, 2007
    541
    0
    0
    Ik heb niet echt een voorkeur vind t op alle 2 de manieren leuk :D Alleen Emano en Levi klinken echt stoer dus dan zou ik toch wel voor Miega gaan 8)

Share This Page