Dubbele voornaam en wat als roepnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door sillie2008, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillie2008

25 feb 2008
    27
    0
    0
    Ik wilde eens informeren welke kinderen van jullie ook een dubbelle voornaam hebben en wat jullie als echte roepnaam hebben.

Wij denken erover onze klein wondertje een dubbele voornaam te geven maar weten niet of dit in de praktijk handig is als roepnaam.

Groetjes

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Echt dubbel zoals Jan-Willem of Chris-Jan?
    Of bedoel je meer 2 voornamen?

Ons kids heten: Ilse Nienke, met alleen Ilse als roepnaam. En Leo Jan, waarbij ook alleen Leo als roepnaam geldt

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik heb twee vrienden (jongens) met dubbele voornamen en bij allebei worden zo ook zo genoemd. Peter-Paul en Erik-Jan.

4. sillie2008

25 feb 2008
    27
    0
    0
    Daar willen we nu eigenlijk uit komen.

2 moderne voornamen is misschien moeilijker als echte dubbele naam terwijl de oude namen zoals peter-paul gemakkelijker wordt geaccepteerd.

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Zoals Sem-Daan?
    Of Catharina-Amalia?

6. sillie2008

25 feb 2008
    27
    0
    0
    Hi Kiki

Ja zoiets bedoel ik idd. We weten niet of het wel verstandig is om beide als roepnaam te gebruiken. Maar aan de andere kant wat heb je dan aan de tweede naam?

Niet meer reacties?

7. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Wij geven onze dochter ook een 2e naam, puur omdat we dat mooi vinden staan bij haar eerste (roep)naam. Deze naam gebruikt ze dan niet maar ja, ik heb zelf maar één naam en had graag een tweede naam gehad.

Ik denk dat je een 2e naam alleen echt gebruikt als het een combi is met de 1e naam. Mijn vriendin heet Lisa Marie en mijn nichtje heet Donna Lisa, beiden worden ook echt zo genoemd.

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb zelf twee namen, maar de tweede naam wordt inderdaad niet gebruikt. Wij geven ons kindje ook twee namen, vinden we gewoon leuk :D. De roepnaam wordt gewoon de eerste naam.

9. Elisabet

Elisabet Actief lid

11 feb 2008
    494
    0
    0
    ik heb ook twee namen en mijn roepnaam is een afkorting van 1 van de namen. Mijn vriend heeft 1 naam. De meeste vrienden hebben hun kinderen 1 naam gegeven. Kort maar krachtig. Persoonlijk vind ik 2 namen ook heel mooi en het is een leuke oplossing als jullie allebei een andere naam mooi vinden. Succes met uitzoeken!

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje heeft ook een tweede naam. Gewoon omdat ik het mooi vind klinken, omdat ik de betekenis mooi vind en voor de initialen.
    We gebruiken als roepnaam gewoon zijn eerste naam.

11. minke

minke Actief lid

Ons zoontje heeft ook twee namen, en wordt ook zo genoemd. Al korten we het ook wel eens af naar alleen de eerste naam. Wij hebben gekozen voor twee namen omdat mijn man helemaal weg was van de tweede naam, en ik ietsjes minder. Vond het een beetje een 'mode'naam. Maar in combinatie vind ik het super!

Succes!

Deel Deze Pagina