hallo, we zijn nog maar net bezig met namen verzinnen maar we hebben er al een tijdje een paar die we mooi vinden, ik zou graag jullie mening hierover willen. de achternaam is beuzenberg. voor een jongen: Damian Broocklyn Tristan ( spreek uit tristen) Meisje Lana Emely ( of emily , ik ben nog niet uit de schrijfwijze) welke vinden jullie het leukst?
Hoi, ik vind voor een jongen Damian het leukste maar die hoor je wel veel. Bij Tristan gaan denk ik veel mensen het verkeerd uitspreken omdat jij het als tristen wilt en je het vaak toch als 'tan' zegt tenminste hier in mijn omgeving wel. Voor een meisje vind ik Lana niet zo leuk, Dana wel maar dat is ook wel apart en moet je van houden. Verder vind ik Emmely heel leuk (je spreekt het dan dus niet met de ee uit maar met een e) Succes met jullie keuze!
Maar ik denk wel dat de meesten Tristan gaan zeggen en niet Tristen.[/quote] ja dat denk ik zelf ook , ikzelf vind het geen probleem vind tristan beter in de mond liggen dan tristen , maar ja man lief he.. die houd van namen die je op zijn amerikaans uitspreekt.
ik sluit me aan bij Tristan en Lana. hele leuke namen en de uitspraak.... tja, ik vind persoonlijk het verschil tussen tristen en tristan niet zo heel groot. Dat zelfde hebben we met ons zoontje. het is beetje 50/50 de ene helft zegt Li-em en de andere helft Li-am.
alle namen kunnen behalve Broocklyn Beuzenberg, dat vind ik niet echt een mooie combi de namen die ik het leukste vind zijn Damian en Lana Bij Tristan moet ik een beetje denken aan een Lord of the Rings-naam, en Emely vind ik persoonlijk een beetje kak.
tristan vind ik erg mooi (ook een bekend figuur uit de literatuur) maar ik hoor er wel iets van triest in.. ik zou er nooit tristen van maken omdat die naam gewoon niet zo gespeld wordt. hetzelfde heb ik dus met emily: dat vind ik een HEEL mooie naam (ondanks dat ie engels is, het is wel een klassieke engelse naam net als tristan) maar emely vind ik dan weer niet echt ergens op slaan omdat je de naam dan zelf vervormt... maar dat kan mijn ingewikkelde manier van denken zijn tristan en emily dus: ERG mooi.....
Ik vind Broocklyn in dit geval een beetje te moeilijk geschreven en bovendien een wel erg Amerikaanse naam met een oerhollandse achternaam, maar wie ben ik
dat bedoel ik moeilijk kiezen hoor! vooral omdat we juist niet van ( oer ) hollandse namen houden! het blijft een dilemma
hi jessica, ten eerste gefeliiii met zwangerschap! tristan en isolde zijn inderdaad figuren uit de literatuur en uit de film. het was een liefdes-duo! mag ik je waarschuwen voor de naam damian? komt inderdaad uit the omen dat is een nogal heftige horror waarin damian de gruwelijke duivel is. opzich klinkt de naam mooi maar met deze associatie (die veel mensen hebben) zou ik er persoonlijk niet voor kiezen. maar dat is natuurlijk lekker helemaal aan jullie zelf
ik vond het wel een leuke film juist daarom die naam, wij houden wel van aparte dingen. en ik ben niet gelovig ( zoals de rest van mijn familie en vriendenkring) dus of het nou de naam van de duivel is ofzo tja daar zit ik niet echt mee. maar ik kan wel begrijpen dat mensen om die reden deze naam niet zouden kiezen. ik bedoel ik zou bv nooit voor de naam kevin kiezen dat associeer ik met een hels buurjongetje van vroeger , die de hele buurt terroriseerde en de auto's bekrast noem maar op! zo heeft iedereen wel iemand denk ik. ach ja ik vind de naam gewoon mooi!
ja hihih grappig is dat he de associatie die je bij een naam kan hebben. ik zal daarom mijn eventuele (hopelijke!) kind noooooooooooit anouk noemen want dat was me toch een heks op school vroeger! sowieso willen we eigenlijk een naam waar we alleen aan ons eigen kind kunnen denken, niet aan bekenden. . zal wel goed komen, we hebben wat mooie opties! maar eerst: zwanger worden [-o< succes met kiezen, volg je hart!