Hallo allemaal, Ik zet mijn dilemma even hier neer. Ik denk al sinds het overlijden van onze dochter aan een tatoeage. Ergens wil ik het heel graag. Ik ben dus nu ook al bij een shop geweest. Hier heb ik wel een goed gevoel bij. Echter aan de andere kant durf ik het niet. Jarenlang heb ik last gehad van angststoornissen waaronder angst voor ziektes. Nu is dit nog latent aanwezig maar niet meer zo dat het ik er nog veel hinder van heb. Mijn moeder, die partypoeper, wees mij nu op de gevaren van een tatoeage en mijn angsten. Nu heb ik nog eens goed onderzoek gedaan en dan moet ik tot de conclusie komen dat de effecten van een tatoeage gewoon niet onderzocht zijn en men het dus niet goed weet. Wel beginnen ze steeds meer verbanden te leggen met bepaalde ziektes. Nu weet ik ook dat alles om ons heen zowat kankerverwekkend is. Onze mobiele telefoon, luchtverontreiniging, eten, drinken bladiebla........Echter dit zijn niet de dingen waar ik bewust voor kies. Een tattoo wel. Geloof mij, dit dilemma houdt mij nu al een flinke tijd bezig. Waar een mens zich druk om kan maken he..... Kunnen jullie misschien jullie objectieve mening geven? Wie weet helpt dat mij wat. Mensen in mijn directe omgeving zijn sowieso tegen dus daar heb ik weinig aan.
Ik zeg dat als jij je er goed bij voelt gewoon moet doen. Hoe ziek zouden de mensen dan wel niet moeten zijn die hun hele rug armen en benen onder hebben?! Denk dat t een beetje vergezocht is. Als jij goed aan de tattooeerder hebt gevraagd hoe hun te werk gaan (qua hygiene) en jij je daarbij goed voelt, gewoon doen! laat je niet tegenhouden door dingen die er worden gezegd wat niet waar zijn. veel succes met je beslissing.
ik zou het wel doen, en als het een goede zaak is gebruiken ze nieuwe naalden, nieuwe potjes met inkt, ze werken tegen woordig met zeer goede hygiene. ik heb nu al 13 jaar een tatoo, ik ben er heel blij mee, vooral met de betekenis.
Tja lastig. Ik heb er geen. Wilde er ooit wel een maar dan moest het niet zomaar een plaatje zijn maar iets dat echt iets voor mij betekende en wel voor mijn hele leven. Nooit van gekomen en nu hoeft t niet meer. Even een snel google actie gedaan en toen las ik dit (klik). Dus de inkt kan kankerverwekkend zijn, maar hoe groot is die kans? Mocht je wat krijgen ooit dan wijt je dat wsl meteen aan je tattoo terwijl dat helemaal dan ook door tig andere dingen kan komen, waaronder botte pech. Er zijn zoveel dingen slecht dus wat dat betreft denk ik volg je hart en als die zegt tattoo doen, dan doen. Maar goed ik heb verder geen inzicht in hoe dat met jouw angsten zit. Ik denk dat het belangrijk is dat je een een beslissing zo goed overweegt dat je er altijd aan kan terug denken dat je het echt goed overwogen hebt en er geen spijt van krijgt (als je t wel doet dan). Succes
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je hierover zo'n angst zou hebben. Waar je allemaal al wel niet over na kan denken zeg. En je omgeving werkt ook niet lekker mee. Als jij een goede shop zoekt dan wordt er hygienisch gewerkt en dan kan er eigenlijk weinig fout gaan hoor. De nazorg is erg belangrijk maar dat heb jezelf in de hand. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een ziekte heeft gekregen door een tattoo. Ik vind het een moeite betekenis omdat je het doet ter nagedachtenis voor je dochter. Het is voor jou iets speciaals en daarom moet je het gewoon doen!
Tja, ik kan geen objectieve mening geven Maar er is zoveel waar je idd iets van KAN krijgen, als je al die dingen uit je leven moet schrappen.....
Ik ben niet zozeer bang voor de ziektes die je tijdens het zetten krijgen kan maar meer naar de effecten op/in het lijf over een langere periode. Ik vind het 'by the way' niet iets wat je zonder na te denken doet. Echter dat is persoonlijk. Ik denk ook na over zo gezond mogelijk leven dus is dit niet iets wat ik 'makkelijk' zou doen.
Die link had ik idd al gelezen en daar ben ik dus wel enigszins van geschrokken. Bedankt voor je tip om het goed te overwegen.
als je die link leest schrik je idd, maarja tegenwoordig kan je overal kanker van krijgen, denk je van je deo, je telefoon, auto`s , etc etc. Je leeft maar 1 keer, waarom niet? als ik ga nadenken waarvan ik allemaal ziek kan worden of aan kan dood gaan, dan weet ik niet eens of ik wel in deze wereld wil leven.
Nou inderdaad dat kan je tegenwoordig niks meer ben ik bang. Maar ja ik heb nooit nagedacht over de evt. gevolgen van het zetten van een tattoo maar heb het gedaan omdat ik het mooi vind.
Kanker verwekkende inkt word al een hele tijd niet meer gebruikt en dit ging voornamelijk om de glow in the dark tattoos. En als we het dan toch over kanker hebben, dan kan je ook wel stoppen met eten en buiten komen. Gewoon lekker zetten die tattoo, het enige waar jeje druk om moet maken is dat je echt goed nadenkt over het ontwerp.
@chaii, ik lees dat NL idd zware regelgeving heeft maar dat er ook nog stoffen inzitten waar ze dee werking niet van kennen. En eerlijk gezegd neem ik het met de striktheid van de NL wetgeving niet echt serieus. Als je idd ziet wat er in ons eten zit.
Als je er zo over twijfeld zou ik het niet doen. En tattoeage is voor altijd en ik denk dat je die moet zetten als je er 100% weet. Overigens heel mijn onder been zit onder en ik leef nog steeds!
Dit wilde ik ook zeggen!! Stel dat je wel een tatoeage laat zetten je krijgt over een paar jaar één of andere ziekte (wat ik uiteraard niet hoop voor je), zou je je dan schuldig voelen en denken dat het misschien aan de tattoo ligt? En zou je daar mee kunnen leven?
Mee eens... En bedenk ook zo: Wat is het ergste wat er gebeurt, als je géén tattoo laat zetten? Kun je je daar overheen zetten? En wat is het ergste wat kan gebeuren, als je wel een tattoo laat zetten? Kun je je daar overheen zetten?