Hallo allemaal, In 2003 gingen wij op vakantie en waren aan het "spelen" met een jochie bij het zwembad toen hij weg moest riep zijn vader hem bij zijn naam. mijn vriend en ik keken elkaar aan en zeiden "als we een jongentje krijgen ooit gaat hij zo heten" Nu het moment steeds dichterbij komt en ik er eens goed over heb nagedacht en mezelf in de speeltuin al hoor roepen " ... kom je we gaan naar huis" vind ik het eigenlijk geen leuke naam meer... Hebben jullie daar ook last van? zo'n kind zit zijn hele leven aan die naam vast denk ik dan maar weer.... gekke ik, zo'n kind weet niet beter maar toch.... pfff word soms zo moe van mezelf
hahaha ja dat is heel normaal al kreeg ik dat gevoel pas bij maand 7 (Alhoewel, ik heb er nu bij dit kindje ook al last van. Die eeuwige twijfel terwijl we zo vast besloten waren.)
Da kan toch, is niet erg het is ook niets en je veranderd hierover best weleens. Kan zijn dat je na paar maanden weer wisselt...gewoon doen wat jij mooi vindt...is iets voor de rest van je leven.
dat begrijp ik wel maar manlief vind die naam nog helemaal super :S ... krijg hem maar niet aan z'n verstand dat ik het niet mooi meer vind maar inderdaad we zien wel Liefs
Soms moet je opnieuw wennen aan een naam. Bij twijfel niet nemen zou ik zeggen. Gelukkig heb je nog wel ff. Elmo
heb ik ook, vreselijk, heb je je hele leven aan een naam gehecht, zo van "ZO ga ik later mijn kind noemen" is het zo ver, ga je toch twijfelen he... echt, word er niet goed van..
Wij hebben n iets ander probleem. Wij hadden een meisjes naam...en hadden dus alleen nog n jongens naam nodig. Mn vriend heeft de hele tijd n naam in zn bol en die vind ik echt niks...die had vroeger onze kat nml.. en bovendien vind ik hem niet bij Michael en Patrick passen (mn 2 andere zoontjes) Dus die wil ik niet maar daar krijg ik hem niet van overtuigt. En nou is hij schijnbaar helemaal vergeten dat we die meisjes naam verzonnen hadden. Begon er gister weer over van ja we moeten nog n jongens naam, n meisjes naam hebben we al. Vriend: "hoezo hebben we al? En die jongens naam is niet moeilijk dat word ****!" Ik: Meisjes naam hadden we al verzonnen! Werd ***** en die vond je heel mooi toen!? Vriend: Je hebt het helemaal nooit over ***** gehad!? "zucht" ....dus nou zijn we terug bij af Ik denk dat ik t nog maar 2 weken laat rusten tot we de 20 weken echo gehad hebben en misschien weten wat t word...scheelt al weer een naam dan
hahahaha mannen ik denk dat ik lekker wacht met discuseren tot op de 20 weken echo (hoop dat we dan zien wat het word) mocht het een jongen zijn dan discuseren we lekker verder en word het een meisje dan zijn we er beide over eens succes wilma
Pfff, moeilijk he? Ik had een hele lijst waar een naam aan moet voldoen. - We moeten hem zelf leuk vinden en dan vallen gelijk al heel veel leuke namen af, omdat we mensen kennen/kenden die zo heten en absoluut niet leuk zijn; - In gangbare talen moet het geen rare betekenis hebben; - Liefst dat je er geen rare afkortingen van kan maken of dat het rare initialen oplevert; - Als ze volwassen is moet het ook nog normaal klinken, dus niet te kinderlijk; - Liefst geen top-10 naam, want dan zit ze dadelijk met 8 naamgenootjes in de klas/speeltuin. Ik heb de hele namenlijst van het Meertens Instituut (alle in Nederland voorkomende voornamen) doorgeworsteld en daarna buitenlandse namenlijsten, en toen kwam mijn man met een leuke naam op de proppen. We hebben het er uiteindelijk dus niet langer dan een minuutje over gehad en toen waren we eruit. Tja...
wij hadden dat ook ,jongens naam wisten we al maar een meisjes naam pff wat een ellende, had een hele grote lijst en dan kromp die weer en dan kwamen er weer namen bij ,uit eindelijk zijn we op een site van de verloskundige gaan kijken en alle namen van de meisjes baby's gaan lezen tot we uit kwamen op Esmee en we de knoop maar gelijk hebben door gehakt, van als het dan een meisje is dan heet ze zo. denk dat we rond de 32 weken ,misschien ook wel later dat weet ik niet meer exact dat we er pas over uit waren.
Wij hadden de meisjesnaam al voor ik zwanger was, de jongensnaam was moeilijk maar we hadden er wel een gevonden voor als we een jochie hadden gekregen. Mijn dochter heet Amanthis (uitspraak AmEnthis) en hoewel ik dit een hele leuk naam vond en vind moest ik wel wennen nadat mijn dochter geboren om haar zo te noemen want het is toch een aparte naam....ondertussen is ze alweer drie en ben ik niet anders meer gewend en vind ik de naam nog steeds onwijs leuk. Voor een jongetje hadden we Jorden maar in dezelfde week als mijn dochter geboren is, waren er 3 jongetjes geboren die deze naam kregen en dus werd de naam van ons lijstje gestreept indien we ooit nog een tweede willen.
@ sonja, voor een jongen vind ik Jayden ook zo leuk maar deze staat alweer in de top 10 lijst en dat wil ik absoluut niet zoals jij ook al zegt...
voor een jongen haden wij Duncan. me man kwam er toen mee, ik had eerst zo van gatver maar na een tijdje had ik zo van ja dat is wel een leuke naam. ik wou ook geen naam uit de top 10
Hahaha helemaal gelijk ook precies die eisen heb ik! Het is echt super moeilijk maar gelukkig heb ik nog even de tijd om na te denken En dat zal je dan net zien he doe je wekenlang research komt je man opeens uit het niets met een supernaam op de proppen! Hahah maar goed wees blij dat je een leuke naam hebt! En je hebt er dan toch echt over nagedacht. Doen jullie trouwens een tweede naam? Om t nog wat ingewikkelder te maken?!
Mijn dochter heeft wel een tweede naam, ze is niet vernoemd, we vonden dat niet nodig en daarom heeft ze gewoon twee eigen namen.
hallo meiden, wat herkenbaar allemaal, wij hebben voor een meisje de naam Dewi maar voor een jongen komen we er toch echt niet uit we hadden ons voorgenomen om niet met de 20 weken echo te vragen naar het geslacht, maar ergens hoop ik nu op een meisje. zodat we niet met het probleem zitten over de jongensnaam. maar ik weet (bijna) zeker dat we een jongen krijgen, zo'n gevoel heb ik al sinds het moment dat ik zwanger ben.
Wij geven ook een tweede en derde naam, tweede naam wordt de naam van de moeder van mijn man en de derde naar de oma van mijn vader. Gewoon omdat we het leuk vinden om te vernoemen.
Heel toevallig had ik op de bassischool een jongen in m'n klas die michael heette en z'n broertje patrick en z'n 3e broertje heette DYLAN.. dus misschien is dat iets?
mocht het een jongentje worden dan krijgt het totaal 3 namen **naam** Sebastiaan (Vriends overleden opa) Silvino (beste vriend van mijn vriend) als het een meisje word blijft het waarschijnlijk gewoon 1 naam en deze naam is dan weer vernoemd naar mijn beste vriendin.... nog maar 4 weken dan weten we hopelijk meer